Portugal tardará polo menos dous días en recuperar a subministración de combustible

L. Vidal REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Efe | TIAGO PETINGA

O Goberno avisa que a recuperación será gradual, e que as estacións de servizo poderían non volver funcionar con normalidade ata dentro de cinco días

18 abr 2019 . Actualizado ás 20:49 h.

Aínda que os transportistas de combustible desconvocaron xa a folga que deixara secos os chafarices portugueses, os efectos do paro aínda serán visibles durante varias xornadas. O Sindicato de Condutores de Materias Perigosas asegura que o país recuperará a normalidade na subministración nun prazo de 48 horas. A Asociación Portuguesa de Empresas Petroleiras é menos optimista e calcula que, aínda que a maioría de estacións de servizo xa están a traballar ao longo da tarde deste xoves, volver á situación previa ao paro podería levar ata cinco días.

A reposición de gasolina e gasoil será, en calquera caso, gradual, e coincidirá cos días centrais da Semana Santa. De feito, as estacións de servizo situadas ao sur de Galicia continuaban hoxe recibindo un goteo constante de condutores portugueses -«sobre todo particulares, porque xa ven menos camións de empresa»- e de galegos que van pasar a Portugal as súas vacacións e que «prefiren encher aquí o depósito polo si ou polo non», confirman desde Sertuy, unha gasolineira da localidade fronteiriza de Tui, onde «traballo estes días non falta». 

Tres días de caos

A pesar da relativa curta duración do paro, o feito de afectar a un sector básico para o funcionamento dun país xerou episodios de caos e confusión. A folga trastornou o transporte por estrada, pero tamén o abastecemento de combustible en portos, instalacións de bombeiros e aeroportos. Máis de trinta aeronaves víronse obrigadas a aterrar en Sevilla e Santiago de Compostela para encher os seus depósitos. O aeródromo de Faro, no sur do país, tivo que tirar das súas reservas de urxencia.

O Goberno portugués tivo que declarar a situación de alerta, mobilizando a militares e forzas de seguridade para garantir o funcionamento de servizos esenciais como hospitais, bases aéreas, extinción de incendios, portos e aeródromos, e para poder cubrir ata un 40 % da demanda de gasolineiras. As estacións de servizo foron escenario de enormes colas nas que os condutores agardaban ata unha hora para encher, ante a incerteza de cando poderían volver cargar o depósito de novo.

Ao mediodía do mércores, máis de 2.700 do total de 3.068 estacións de servizo dispoñibles presentaban falta de gasoil, gasolina, ou ambos. A zona máis prexudicada foi a capital, Lisboa, e a súa área metropolitana, cunhas 800 gasolineiras afectadas, sobre todo por falta de diésel, que xa non se fornecía en 1.500 estacións de servizo de Portugal.

A plataforma de usuarios Voluntários Digitais em Situaçõé de Emergência (VOST Portugal) publicou en redes sociais unha listaxe con a Rede Estratéxica de Postos de Abastecimento, repartidos por todo o país, e en cuxa conta os usuarios van publicando as súas experiencias na estrada.

«Sen nós, o país párase»

O ministro de Infraestruturas e de Vivenda, Pedro Nuno Santos, era o encargado de anunciar esta mañá o principio de acordo acadado tras dez horas de negociación que se prolongaron ata ben entrada a madrugada. O vicepresidente do Sindicato dos Condutores de Materias Perigosas, Pedro Henriques, asegurou que a folga era necesaria para «que a xente perciba o importantes que son estes profesionais, porque sen eles o país párase, e vémonos obrigados a traballar máis de 12 horas». Os transportistas esixían aumentos salariais e o recoñecemento dun estatuto especial debido aos riscos aos que están expostos. A primeira reunión para lograr o seu obxectivo celebrarase o día 29.