PSA Vigo, ante o seu maior desafío

Manoli Sío Dopeso
M. Sío Dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

VICTOR CAMESELLE

Macron inaugura en abril PSA Marrocos mentres Zaragoza toma vantaxe a Galicia

15 may 2019 . Actualizado ás 16:47 h.

O grupo PSA é un bólido sen freos na carreira por liderar a industria do automóbil. Con Carlos Tavares á fronte, presentando un beneficio histórico de 3.295 millóns de euros no 2018 (un 40 % máis nun ano), as cousas aínda poden ir mellor para a multinacional francesa.

E se a París vaille ben, o mesmo deberá ocorrerlle a Vigo, un dos maiores centros de produción da multinacional. A planta galega gañouse o prestixio a pulso, tras fabricar máis de 13 millóns de coches. É referente en custos e eficiencia, e todos os seus lanzamentos son sinónimo de éxito.

Así foi durante máis de 5 decenios (en especial nos dous últimos). Agora hai sinais de alerta no horizonte que anuncian perigo. Unha delas está en Marrocos. Acenderaa o primeiro ministro francés, Manuel Macron, o mes que vén na rexión de Kenitra, onde PSA investiu 560 millóns de euros para fabricar 200.000 vehículos e 200.000 motores anuais, parte deles con destino á planta galega.

Di o sector que a ameaza de Kenitra non está no seu arranque, senón no seu potencial. PSA non só se levou a Marrocos produción, senón tamén innovación e desenvolvemento. E toda a súa infraestrutura está unida por tren con Tanger-Med, o novo Detroit da industria mundial do automóbil, onde operan xigantes da talla de Renault Delphi, Exco Automotive, Siemens-Gamesa, Yakazi, Denso ou Lear Corporation.

«PSA quere que Kenitra convértase no centro de produción máis rendible do grupo»

PSA quere que polo menos o 50 % das pezas e os compoñentes da súa nova fábrica fornézanse desde Kenitra, o cal supón ameazas pero tamén oportunidades para os provedores galegos. Alí está desde hai 6 anos Viza Tánxer, filial do vigués Grupo Viza (adquirido por Magna), con dúas plantas; ou o grupo Hispamoldes, especializado en moldes de inxección de plástico.

«PSA conta con que a instalación en chan marroquí convértase no centro produtivo máis rendible do grupo. A iniciativa reflexa a súa ambición por converterse en líder no mercado africano, xa que é o único construtor que cubriu toda a súa cadea de valor en Marrocos», lembran fontes do Icex.

Perigo de autocompracencia

Para o sector, o arranque de Kenitra é un reto máis para Vigo. «Ningunha planta que arranque pode competir coa experiencia, a optimización e a infraestrutura despregada en Vigo en todos estes anos», din fontes da industria con certa autocompracencia, lembrando que Vigo tamén está en fase de lanzamentos. O ano pasado sacou ao mercado a nova gama de furgonetas das marcas Peugeot, Citroën e Opel; e na segunda metade deste exercicio comezará a fabricar un vehículo todocamiño de Peugeot (o novo 2008), tamén en versión eléctrica; ao que sumará o lanzamento dunha furgoneta para Toyota.

O grupo anuncia 250 millóns para que Opel Zaragoza se modernice e sexa máis competitiva Pero estes últimos proxectos non achegarán máis volume de actividade á planta galega ata o 2020. Para esa data, se o mercado o permite, Vigo superaría as 500.000 unidades. Pero, de momento, a previsión para o 2019 é que da planta viguesa saian entre 390.000 e 400.000 unidades, idéntico volume ao acadado no 2018.

Zaragoza adiántase

Mentres Vigo colle carrerilla, a fábrica de Opel Zaragoza, integrada en PSA desde o 2016, adiántase. Con preto de 445.000 unidades saídas das súas cadeas de montaxe no 2018, a factoría de Opel produciu o 49,6 % do volume fabricado por todas as plantas da marca do raio e a previsión para o 2019 é superar o 50 % con 480.000 vehículos.

A factoría aragonesa acaba de recibir un investimento de 250 millóns de euros «en proxectos de mellora enerxética e innovación tecnolóxica nos procesos produtivos», segundo explica o grupo. E mentres o Goberno aragonés negocia a implantación dunha fábrica de baterías, Zaragoza foi elixida sede permanente da Mesa da Mobilidade Sostible, na que participar os fabricantes e o propio Estado.