O consumo de diésel crece en Galicia sete veces menos que o de gasolina

Mario Beramendi Álvarez
Mario Beramendi SANTIAGO / LA VOZ

ECONOMÍA

CÉSAR TOIMIL

A menor venda de vehículos de gasoil no 2018 polas malas perspectivas fiscais, unha das claves

20 feb 2019 . Actualizado ás 09:27 h.

O consumo de gasolina na comunidade galega crece a un ritmo sete veces superior ao do diésel. Así sucedeu no segundo semestre do pasado ano, segundo os últimos datos actualizados do boletín estatístico de hidrocarburos (Cores). O primeiro dos combustibles aumentou as súas vendas un 3,2 %, mentres que no segundo o fixo un 0,42 %. Un desequilibrio moi rechamante, sobre todo se se ten en conta que no segundo semestre do ano inclúense xullo e agosto, que son os meses de maior gasto polos desprazamentos das familias en período vacacional.

Na comunidade galega o consumo de diésel segue sendo maioritario -supón o 85 %-, pero isto ten que ver, sobre todo, co tirón da demanda dos vehículos profesionais, como son os camións ou as furgonetas de repartición. Pero que hai detrás deste incremento do consumo de gasolina?

Fundamentalmente, a maior penetración deste combustible no parque móbil. No 2018 as vendas de vehículos de gasolina creceron un 43 % na comunidade galega -un aumento por amais da media española, do 29,7 %- mentres que as de diésel descenderon un 20,6 %, igual que en España. E isto conduciu a outro dato histórico: o pasado ano comercializáronse por vez primeira na comunidade galega máis vehículos de gasolina (22.901) que de diésel (19.604), segundo os datos de Anfac. Os expertos apuntan a varios factores para explicar este cambio: a diferenza cada vez máis estreita entre o prezo de ambos os carburantes (sete céntimos por litro a favor do diésel), a aparición de novos vehículos de gasolina que compiten co gasoil (como o SUV), os menores custos de mantemento dun automóbil de gasolina e, sobre todo, o que se bautizou como campaña de demonización do diésel, con anuncios de subidas impositivas ou posibles prohibicións.

Algo que tivo efecto nos fogares. De feito, a adquisición do coche é, tras a vivenda, a principal compra das familias, e á que dedican anos de amortización, polo que non só analizan a situación actual, senón as perspectivas.

«Sen ningunha dúbida, estamos ante unha campaña con información nesgada: os vehículos diésel contaminan máis porque están en circulación os máis antigos; temos un parque moi envellecido, pero a realidade é que os novos modelos que circulan con gasoil son tan ou máis eficientes que os coches de gasolina en termos de emisións de dióxido», explica Andreu Puñet, director xeral da Asociación Española de Operadores de Produtos Petrolíferos (AOP).

A Xunta tramita 18 novas gasolineiras automáticas

 

A Xunta volveu lamentar este martes a desvantaxe competitiva que sofren os chafarices galegos. Nunha xornada sobre administración local e competencia de carburantes, o conselleiro Francisco Conde lembrou que, nesta comunidade, o prezo medio antes de impostos segue sendo superior á media española, sen que exista ningún motivo que xustifique este sobrecusto para os cidadáns galegos.

O responsable de Economía anunciou que a clave pasa por traballar para favorecer a competencia e rebaixar o prezo. E neste sentido anunciou que a Xunta tramita agora 18 novas gasolineiras automáticas para ampliar a oferta de carburantes.

Así o avanzou nunha xornada en Santiago, na que asistiu tamén o presidente da Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), José María Marín Queimada, quen expresou o seu completo respaldo á Administración galega en todo o relacionado con medidas que conduzan a reducir o diferencial coa media española. A Xunta tamén está a revisar todos os procedementos autonómicos co fin de simplificar os trámites necesarios para pór en marcha unha estación de servizo.

Isto implica, por exemplo, a substitución do actual rexistro gasolineiras por unha comunicación previa, e que se refunda nunha soa norma o procedemento. «Estamos a traballar na modificación do decreto do 2015 para unha maior eficiencia», expuxo Francisco Conde na xornada celebrada en Santiago.

A Administración galega é partidaria de impulsar novas formas de comercialización, como as gasolineiras automáticas, unha modalidade que, nalgúns países do norte de Europa, ten xa unha taxa de implantación que é mesmo superior ao 60 %.

A Xunta defendeu este martes a colaboración cos concellos (a través da Fegamp) e coa CNMC para lograr que o prezo no chafariz sexa cada vez máis competitivo.

Un obxectivo que, segundo Conde, pasa por desburocratizar os procesos en aras de ampliar as diferentes fórmulas de comercialización e mellorar a oferta ao público.