A persecución ao diésel frea en seco: nin prohibido no 2040, nin impostazo

Manoli Sío Dopeso
M. Sío Dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

SEAT

Xa non hai tempo para impedir por lei a súa venda, nin Orzamentos para penalizalo

20 feb 2019 . Actualizado ás 11:42 h.

O coche diésel pon luces longas para saír do túnel no que entrou fai uns meses cando a ministra para a Transición Ecolóxica, Teresa Ribeira, declarou a súa defunción. Desde aquel «o diésel ten os días contados», o Goberno de Pedro Sánchez ha ir dando pasos ata pór data ao final do motor de combustión (gasoil e gasolina), que se situou no 2040 para a venda e no 2050 para a súa circulación.

Toda esta estratexia, argumentada na necesidade de reducir a emisión de gases contaminantes á atmosfera, atopouse co rexeitamento do a potente industria do automóbil (que xera un 10 % do PIB, con 17 fábricas e 300.000 empregos). A mesma que onte celebraba, aínda que de forma contida, porque aínda non é oficial, que o Goberno se quedase sen tempo e sen Orzamentos para executar a súa cruzada contra o diésel.

A precipitada convocatoria de eleccións xerais para o próximo 28 de abril provocará a disolución do Parlamento o 5 de marzo, o que provocará que o Plan Nacional Integrado de Enerxía e Clima, no que se sentarán as bases da transición enerxética que vén, incluída a prohibición por lei dos vehículos de combustión, e que o Executivo podería aprobar este venres, convértase nun documento de intencións de escaso percorrido e nula tramitación parlamentaria.

Pero é máis. Fuentes do sector aseguran que o borrador do anteproxecto de lei de cambio climático foi corrixido a última hora para evitar pór datas ao final do motor de combustión.

Desde a industria aseguran ter constancia directa desta marcha atrás de última hora de fontes ministeriais. A Moncloa puido confirmarlles que a data de 2040 para o final do diésel é un «horizonte negociable», e que se mostra agora aberta por completo a aprazar a data límite que anunciara.

De ser así, cobrarían maior sentido as palabras da titular de Industria, Reyes Maroto, que a semana pasada aproveitou a súa asistencia ao congreso nacional da patronal dos concesionarios para afirmar que as tecnoloxías baseadas nos propulsores de combustión «aínda teñen moito que dicir» e que «non estamos nun contexto no que se poida prescindir destes motores».

O gasoil xa non sobe

 

Pero, ademais diso, co rexeitamento aos Orzamentos Xerais do Estado para o 2019 un dos novos impostos que decaen, polo que non se aplicarán de momento, é precisamente o do diésel, co que Facenda pretendía recadar 670 millóns de euros. Un tributo que queda conxelado.

O Ministerio de Industria xustifícase dicindo que agora os fabricantes de automóbiles lograron unha mellora substancial no nivel de emisións dos novos motores diésel e gasolina. Consideran, xa que logo, que a clave é o rexuvenecemento do parque móbil, e incentivar a compra de vehículos novos, aínda que estes estean equipados con motores tradicionais.

Este xiro vai en liña do que sempre defenderon os fabricantes de coches: o verdadeiro problema da contaminación atmosférica non está nos propulsores diésel, senón na antigüidade de moitos deles. No caso de Galicia, a idade media de o parque de vehículos en activo supera os doce anos.

Pero polo momento só hai axudas para a compra de vehículos «limpos». O Consello de Ministros do pasado venres aprobou unha partida de 45 millóns de euros para este fin, con bonificacións duns 700 euros para motos eléctricas, de 5.000 euros para os automóbiles e furgonetas lixeiras e de 15.000 para a compra de camións e autobuses con propulsión alternativa. O orzamento inclúe tamén fondos destinados a instalar infraestruturas de recarga.

As vendas caen por sexto mes consecutivo: ata un 11 % menos no que vai de febreiro

A ministra de Industria, Reyes Maroto considera, e así llo dixo ao sector do automóbil, que «ninguén pode dicir que o Goberno teña adoptado unha medidas que lle prexudique». Repetiuno no recente congreso nacional de Faconauto . Pero o certo é que os diversos anuncios e declaracións dos últimos meses non axudaron precisamente, e as vendas, sobre todo a particulares, levan cinco meses de descenso, froito da gran incerteza creada. E iso se só se conta ata xaneiro. Porque febreiro apunta na mesma dirección, co que, de non reverterse a tendencia, serán xa seis os meses consecutivos de caída.

Fontes dos concesionarios cifran nun 11 % o descenso do mercado nos quince primeiros días de febreiro, respecto ao mesmo mes do ano pasado, con maior incidencia no mercado de particulares, que cede un 9 %.

En xaneiro, segundo a patronal de fabricantes Anfac, as vendas de diésel supuxeron tan só un 28,9 % das matriculacións, en mínimos históricos, despois de que a súa cota teña caído máis de dez puntos con respecto ao ano anterior. Fronte a ese manco constátase un aumento, aínda que en moita menor medida, das vendas de híbridos e alternativos.

Pola súa banda, a gasolina representa un 60 % do mercado e xa se matriculan máis de dous coches con estes motores por cada diésel. Para o sector da automoción, a crise de vendas do diésel está provocada pola desconfianza do cliente, que, aseguran, non só lastra ese segmento de vehículos, senón ao conxunto do sector.

Para saber máis