Barreras sobre Metalships: «O futuro é interesante, veremos que nos depara»

Luis Carlos Llera Llorente
Luis Carlos Llera VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

García Costas, presidente do estaleiro vigués, é optimista sobre a situación do sector

16 feb 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

O presidente de Fillos de J. Barreras, José García Costas, mostrouse este venres optimista sobre os próximos pasos a dar polo estaleiro, pero evitou falar sobre o seu interese por outra importante construtora naval da ría de Vigo, Metalships, propiedade do empresario Manuel Rodríguez, fundador de Rodman.

«O futuro é interesante, veremos que é o que nos depara», sinalou García Costas ao ser preguntado polas conversacións entre as dúas empresas. O maior estaleiro privado de España está en plena produción porque está finalizando un cruceiro de luxo para a compaña hostaleira Ritz Carlton, cuxo custo é 280 millóns de euros, e agarda iniciar nas próximas semanas uno dos dous grandes barcos de pasaxeiros contratados para unha naviera norueguesa, Havila Shiping.

O presidente de Barreras sinalou que a noticia publicada sobre as conversacións non foi provocada por el e que en canto haxa algo firme por parte do estaleiro «saberao todo o mundo». Pola súa banda, Metalships, que non nega estar en venda, tampouco quixo pronunciarse sobre as conversacións entre os responsables de ambos os estaleiros.

Bo momento do naval

García Costas destaca o bo momento que atravesa o naval e a necesidade de man de obra cualificada para afrontar os pedidos. Tras ter superado unha crise, Barreras se ha afianzando nun nicho de mercado de cruceiros de gran calidade e capacidade.

Pola súa banda, o comité de empresa de Barreras sinalou que descoñecía a existencia de negociacións e a CIG considera que, ao seu xuízo, sería máis urxente o rescate de Vulcano .

Freire entrega un arrastreiro a Groenlandia para pescar gambas no océano Ártico

Construcións Navais Paulino Freire celebrou onte pola mañá no peirao de transatlánticos de Vigo a cerimonia de entrega do buque arrastreiro Markus para as armadoras groenlandesas Qajaq Trawl e Polar Seafood. O barco, de 80 metros de eslora, é o primeiro dos dous que fará con equipos de última xeración e que se dedicarán á pesca do camarón en augas árticas. Unha das características máis destacadas é o seu alto grao de automatización e eficiencia no consumo de combustible.

Con estes buques, Freire consolídase como construtor de pesqueiros de moi alto valor engadido a nivel mundial. Aínda que a empresa non o revelou, estímase que o custo do barco podería roldar os 40 millóns de euros, incluída a sofisticada tecnoloxía que leva a bordo.

A embarcación foi contratada en outubro do 2016. Hai outro xemelgo que está en construción na empresa centenaria e ao que lle faltan uns seis meses. Os buques, idénticos, foron deseñados por Rolls Royce Marine, que tamén prové os equipos principais das naves.

O deseño está orientado cara a unha máxima eficiencia operacional, reducir as emisións, alto confort da tripulación e un comportamento robusto no mar.

Á cerimonia de entrega asistiron representantes das compañas armadoras e do estaleiro vigués. A madriña, Rhea Helimann, ataviada cunha vistosa vestimenta típica groenlandés mostrouse feliz de poder compartir un momento tan importante cos alí presentes.

O estaleiro tamén está ultimando un buque oceanográfico de pequeno tamaño para un país árabe. No 2017 construíron un maior para a Marina de Perú. A construtora naval fundada en 1895, e que hoxe continúa en mans da mesma familia, conseguiu especializarse en buques cun alto contido tecnolóxico e executou unidades de ata 150 metros de eslora. Ademais, introduciuse tamén no sector dos buques escola coa construción dun barco para os cadetes da Marina de Indonesia. Con 110 metros de eslora, o Bima Suci abriu unha liña de traballo de grandes veleiros que o estaleiro da ría de Vigo tamén quere seguir explotando.