Jevaso, o xigante silencioso do téxtil

D. Casas REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

A compaña galega mobiliza máis de 120 millóns de pezas de roupa ao ano e dá traballo a 2.700 persoas

23 ene 2019 . Actualizado ás 15:26 h.

Conta en miles os metros cadrados de que dispón nos centros da Coruña, Braga (Portugal), Zaragoza, Barcelona e Meco (Madrid) e en millóns a pezas de roupa que manipula cada ano para atender aos centos de pedidos que conforman a súa carteira de clientes como auxiliar do sector téxtil. Jevaso, fundada hai 35 anos polo empresario Jesús Vázquez á sombra de Inditex para quen inicialmente confeccionaba pezas de vestir, converteuse nunha empresa sen competencia en España polos servizos que ofrece. Completa o círculo dunha auxiliar do téxtil: confección, ferro e etiquetaxe, devolucións e comercio electrónico.

Desde os seus inicios, non deu puntada sen fío. E o salto ás grandes ligas do téxtil proporcionoullo a última gran crise económica. Miles de pezas regresaban campaña tras campaña aos almacéns das marcas pola freada do consumo. Abriuse un novo nicho sen rival. «Foi nese momento cando apostamos por incrementar os investimentos e abrirnos a máis mercados. Para iso, creamos dúas novas liñas de actividade: a venda on-line e as devolucións», ou o que no sector se denomina loxística inversa, comenta a filla do fundador María Vázquez. Aos seus 29 anos e xunto ao seu irmán, de 33 e director xeral desta empresa familiar, Jevaso xa deu a substitución na súa cúpula á segunda xeración coa participación aínda activa dos seus fundadores, Jesús Vázquez e a súa muller Carmen Mosteiro.

As últimas cifras de negocio resultan esclarecedoras. Uns 2.700 empregos -nos picos de produción máis elevados-, e 200.000 metros cadrados de superficie industrial repartidas en cincos centros loxísticos por toda a Península (catro en España e un en Portugal). Para facerse unha idea, a Cidade da Cultura (141.000 metros cadrados) non sería capaz de acoller a todos os seus edificios e naves. E necesita máis. Todo iso, para tratar as máis de 120 millóns de pezas que pasan polas súas instalacións, dotadas dunha tecnoloxía punteira capaz de axilizar os procesos e dar respostas rápidas ás necesidades dos seus clientes.

O crecemento desta empresa foi exponencial. Especialmente vertixinoso nos últimos anos. Coincidindo coa deslocalización masiva da confección, a firma galega mantivo o seu taller de costura -que aínda conserva para pezas de auténtica ourivaría-, pero diversificouse. «As pezas que viñan de fóra chegaban en caixas e colectores e vimos a oportunidade de preparalas mediante o repasado, etiquetaxe e posta a punto para a súa venda en tenda. Co ferro chegaron outros clientes». Así transcorreron anos, ata o gran punto de inflexión que supuxo para a firma a idea de darlle unha nova oportunidade ás pezas de fin de campaña.

«Con ese sobrante de roupa, con millóns de pezas que xa non servían, porque ou se destruían ou se vendían a un saldero ao peso, buscamos o xeito de darlles unha segunda vida», explica María Vázquez. Jevaso ofreceu entón ás marcas a posibilidade de recoller, arranxar e reparar. En definitiva, rehabilitar as pezas para devolvelas ao mercado. Máis de 30 grandes multinacionais (Inditex e Mango, entre elas) e centos de clientes máis pequenos recorren a esta práctica que lle proporciona a auxiliar galega. Pero mesmo firmas de luxo que destruían todo o seu remanente por cuestión de imaxe rehabilitan agora as súas unidades máis exclusivas para volver mostralas en tenda. Unha opción que tamén Jevaso proporcionará á norteamericana Guess, coa que acaba de asinar un contrato para reacondicionar o sobrante da marca en todo o mundo.

Se a loxística inversa lidera a actividade da auxiliar, a venda on-line vaille á zaga. «As tendas virtuais non teñen espazo físico e nós encargámonos das súas producións», explica a responsable de Deseño e Fabricación. É o que se denomina dropshipping, un tipo de venda polo miúdo onde o minorista non garda os bens, senón que recolle e pasa o pedido (e os detalles de envío) ao almacenista, quen despacha as mercancías directamente ao cliente.

Un modelo similar que xa mantén desde hai anos con plataformas como Privalia ou Showroomprive, soportes que ofrecen nas súas web descontos de numerosas marcas.