O Goberno francés expón a Xapón a fusión de Renault e Nissan

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

NISSAN

O grupo galo busca substituto a Goshn mentres a súa esposa pide a Macrón que vele polos seus dereitos

21 ene 2019 . Actualizado ás 08:00 h.

Renault e Nissan constituíron a primeira alianza mundial do automóbil en 1999. Nese momento, a compaña francesa apoiou á xaponesa que atravesaba serias dificultades. A estrutura conformada deu a Renault un 43 % do capital de Nissan, que pola súa banda só dispón do 15 % do grupo do rombo e non ten dereitos de voto. En 20 anos, as cousas cambiaron, e agora é o xigante francés o que necesita o impulso nipón, mediante unha operación de fusión de ambos os grupos. Iso, polo menos, é o que o Goberno galo estaría a tratar de negociar co xaponés, segundo publicou este domingo o diario financeiro Nikkei, e reproduciron todos os medios galos.

De acordo con esta fonte, París quere que as dúas compañas automobilísticas intégrense nunha soa corporación, unha operación á que o construtor nipón veuse resistindo, entre outras razóns, porque implicaría un maior control do Goberno francés sobre Nissan.

As negociacións da posible fusión están encabezadas polo Estado francés por ser o maior accionista do grupo Renault, co 15,01 % dos títulos, segundo o último informe anual da empresa dispoñible, o do exercicio do 2017; e prodúcense semanas despois de que fose detido en Tokio o entón presidente de Nissan Motor, Carlos Ghosn, que tamén exercía as mesmas funcións en Renault. A esposa de Ghosn enviou unha carta ao presidente francés Macron, para que interceda polo seu marido e asegúrese de que os seus dereitos son preservados no Xapón, onde se atopa detido desde o 19 de novembro pasado. Así o revelou onte o semanario Lle Journal du Dimanche, que sinala que a misiva foi enviada o pasado día 10 e que, polo momento, non tivo resposta da parte de Macron.

Si se pronunciou onte o comité especial de gobernanza de Renault que, tras catro horas de reunión para abordar a substitución definitiva de Carlos Ghosn á fronte do consorcio automobilístico, chegou á conclusión de que as irregularidades cometidas debéronse a «a excesiva concentración de autoridade en mans dunha persoa». Jean-Dominique Senard, actual conselleiro delegado de Michelin, é un dos posibles candidatos á substitución.