Televés, de fabricar antenas a coidar a maiores

Mario Beramendi Álvarez
Mario Beramendi SANTIAGO / LA VOZ

ECONOMÍA

XOAN A.ADOITAR

A empresa santiaguesa, que acada os 196 millóns en vendas, desenvolve tecnoloxía que facilita a autonomía dentro do fogar

01 feb 2023 . Actualizado ás 10:45 h.

Con antenas diseminadas polos tellados de toda a xeografía galega e da Península, Televés foi sempre unha empresa socialmente vinculada á distribución do sinal de televisión. É a súa actividade principal, a súa competencia distintiva, iso que na linguaxe empresarial coñécese como core business. Exerceu un papel de liderado no tránsito do mundo analóxico ao dixital, e especialmente coa chegada da TDT. Con todo, dun tempo para acó, a firma compostelá aproveitou a súa constante innovación -inviste o 7 % da súa facturación anual en I+D e dispón dun centro tecnolóxico propio- para diversificar o negocio. O resultado é que Televés evolucionou a Televés Corporación, que conta con máis de 20 empresas e filiais.

A empresa nada en 1958 como fabricante de antenas de radio-televisión ten agora o foco posto noutros nichos de negocio. Un deles, por exemplo, é o derivado dun dos grandes desafíos aos que se enfronta Europa: o envellecemento poboacional. Trátase dunha iniciativa europea de I+ D, denominada Activage, para desenvolver solucións tecnolóxicas baseadas na Internet das Cousas (IoT) para mellorar a autonomía e calidade de vida das persoas maiores. Galicia acolle un dos nove programas piloto que compoñen o proxecto, liderado por Televés e no que participan o Servizo Galego de Saúde (Sergas), Cruz Vermella Española, Fundación Vodafone España e Universitat Politècnica de València. Ademais colaboran a Fundación Tecsos e a Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia (Amtega).

A iniciativa conta co apoio da Administración galega, a través do departamento de Política Social, e ten un orzamento de 25,3 millóns de euros e un prazo de execución de 42 meses. «Expomos desenvolver un ecosistema aberto e interoperable na Internet das Cousas (IoT) que sirva de soporte para o despregamento de solucións que incrementen a seguridade das persoas maiores, favorecendo o mantemento da súa independencia e participación social, e contribuíndo ao mesmo tempo a reducir o impacto negativo que implica a deterioración cognitiva ligada á idade e as enfermidades crónicas», explican desde a firma santiaguesa. O proxecto galego conta xa con 400 usuarios voluntarios (persoas maiores de 65 anos que viven soas ou pasan a maior parte do tempo soas), 634 coidadores e 254 profesionais, e despregou un total de 3.055 dispositivos en fogares.

A compaña galega pechará as contas do 2018 o próximo mes de marzo, e prevé acadar os 196 millóns de euros de facturación, o que supón un aumento do 11,3 %. Para os exercicios do 2019 e do 2020 espera lograr crecementos do 12 % e do 7 %, respectivamente. A cifra de negocio internacional xa está no 60 %.

A estratexia de diversificación de Televés queda patente tamén noutras áreas, como a chamada Hospitality, unha das de maior crecemento, e que son as infraestruturas de comunicación para hoteis e hospitais. A medio prazo, outro dos obxectivo da compaña galega é acceder a novos sectores intensivos en tecnoloxía, como a automoción, as Smart Cities ou aeronáutico. Neste último terreo, xa está en marcha un proxecto en colaboración coa estadounidense Boeing, entre outros socios, un proxecto que ten como base o aeródromo lucense de Rozas. Unha alianza na que están tamén Centum e Gradiant, e que ten por obxectivo desenvolver sistemas de seguridade aérea; é dicir, atopar solucións tecnolóxicas aos retos que xa está xerando o despregamento dos avións autónomos nos espazos aéreos compartidos coa aviación convencional. Televés tamén esta inmersa nun proxecto de investigación (denominado Ghost) en materia de ciberseguridad. O obxectivo, segundo explican desde a compaña, é desenvolver unha solución sinxela e accesible para o usuario que mellore a seguridade e a privacidade nun fogar dixital conectado á Internet das Cousas (IoT).