Ferrol ofrece a Galicia novas ligazóns para as súas mercancías en colectores

Beatriz García Couce
beatriz couce FERROL

ECONOMÍA

JOSE PARDO

O porto exterior conta con rutas regulares e avanza noutras para o próximo ano

12 dic 2018 . Actualizado ás 12:18 h.

O transporte marítimo de mercancías mediante colectores crece en todo o mundo. Entre os anos 2000 e 2017 pasouse de mover 224,7 millóns de TEU a 752,7, mentres que en España, nese mesmo período, o aumento foi de 5,7 a 17 millóns. O Porto de Ferrol estreou en maio de leste mesmo ano este mercado, da man da terminal do grupo Yilport, na rada exterior de Caneliñas, e a través da naviera MacAndrews e o ascenso foi sostido, cun movemento de 5.000 TEU. As mercancías que se envían en colectores desde o porto da urbe naval teñen como destino, por unha banda, o norte de Europa, xa que as rutas actuais unen a cidade con Róterdam (Holanda) e Tilbury (Reino Unido), e cara ao sur, con Huelva e Sevilla.

Novas liñas

Pero a terminal ferrolá non se detén aí e expón xa outras ofertas ás empresas galegas para mover as súas mercancías no mercado internacional.

Javier Quiroga, Subdirector comercial de MacAndrews
Javier Quiroga, Subdirector comercial de MacAndrews JOSE PARDO

«A nosa intuición de boas perspectivas para operar en Ferrol viuse contrastada coa realidade»

Así, a naviera MacAndrews estuda pór en marcha a partir do próximo ano unha nova liña regular de transporte de colectores que enlazará Ferrol e as localidades de Liverpool e Dublín, a través de Bilbao. Así o anunciou onte nun foro organizado por La Voz de Galicia e o Porto de Ferrol Javier Quiroga, subdirector comercial da empresa naviera, quen afirmou que con este proxecto pretenden dar resposta a unha demanda que constataron para a entrega das mercancías «porta a porta». MacAndrews conta desde o pasado mes de maio coas dúas mencionadas liñas regulares cara ao norte de Europa e o sur do país.

José Manuel Vilariño, Presidente del Puerto de Ferrol
José Manuel Vilariño, Presidente do Porto de Ferrol JOSE PARDO

«Este 2018 pecharemos co mellor terceiro ano na historia da Autoridade Portuaria de Ferrol»

O presidente da Autoridade Portuaria de Ferrol-San Cibrao, José Manuel Vilariño, incidiu na importancia que tivo o arranque da actividade da terminal de colectores e das rutas de MacAndrews para a economía comarcal e galega. Explicou que polo momento se están movendo nos colectores abonos, aceiro, compoñentes de eólica mariña, alimentación, conservas, madeira, téxtil, alimentos e granito, entre outros materiais. Tamén dixo que nestes primeiros meses de actividade, a terminal mobilizou 40.000 toneladas de mercancías. «Para Ferrol ten unha gran importancia, porque nos permite avanzar pola senda da diversificación de tráficos, cuns tránsitos de alto valor engadido. Temos expectativas fundadas de crecemento», subliñou.

Diogo Castro, Director general de la terminal de contenedores
Diogo Castro, Director xeral da terminal de colectores JOSE PARDO

«Co novo nodo loxístico aspiramos a mellorar as alternativas para as empresas locais»

Diogo Castro, director xeral de Yilport Ferrol, mostrouse moi satisfeito co funcionamento das instalacións de Caneliñas e tamén augurou unha maior expansión para a actividade. «A curto prazo, a oferta pódese completar con máis servizos ao Reino Unido, con conexións feeder -nas que se fan transbordos das mercancías- e un maior abano de servizos».

Importancia da loxística

O presidente da Confederación de Empresarios de Ferrolterra, Eume e Ortegal (Cofer), Cristóbal Dobarro, destacou a importancia que ten a actividade marítima para a economía da comarca. «Nos tempos que vivimos, a competitividade ten que ser o leitmotiv das empresas. Movémonos nun marco internacional e fainos falta ser competitivos. A incidencia que poden ter a terminal de colectores e as rutas de transporte é moi grande», afirmou.

Cristóbal Dobarro, Presidente de Cofer
Cristóbal Dobarro, Presidente de Cofer JOSE PARDO

«O impacto da terminal de colectores non queda en Ferrol, é referencia en Galicia»

Unha rada que crecerá exponencialmente co tren

«Existen moi poucos portos no mundo con estes peiraos e calados», afirmou onte Diogo Castro, director xeral da terminal de Yilport, en alusión ás instalacións de Caneliñas. Polas súas características técnicas permite a atracada dos maiores buques portacontedores que navegan actualmente, pero o Porto ferrolán precisa «pechar o círculo da intermodalidade» e por iso está impulsando a materialización da ligazón ferroviaria, que segundo lembrou José Manuel Vilariño, posibilitará a circulación de trens non só de ancho ibérico, senón tamén de ancho métrico, «co que non só estaremos conectados coa Meseta e Portugal, senón tamén coa cornixa cantábrica».

Diogo Castro incidiu en que, coas novas infraestruturas, a terminal ferrolá converterase nun nodo loxístico clave. «Non queremos competir cos portos do Mediterráneo, pero si multiplicar as posibilidades de crecemento na fachada Atlántica».

Ofrecer un servizo ecolóxico, eficiente e que posibilite unha redución dos tempos de transporte -e consecuentemente os custos- é o obxectivo que se marca a naviera MacAndrews para as súas rutas desde Ferrol, que posibilitarán, para os participantes do foro de onte, unha diversificación da actividade económica galega. «Evidentemente, as empresas necesitan ter instrumentos adecuados para ser competitivas non só fabricando, senón trasladando tamén o que producen», aseverou o presidente de Cofer.