O Banco de España recomenda «revisar e reclamar» os «revolving»

Gladys vázquez REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Gladys Vázquez / Álex López-Benito

Unha parella galega que deixou de pagar as cotas: «Están a acosarnos»

27 jun 2019 . Actualizado ás 12:28 h.

3.000 euros de crédito, un interese do 28 % e unha cota mensual de 20 euros. Con só eses datos introducidos no simulador dun cartón revolving do Banco de España, a resposta non pode ser máis rechamante: «Con esta cota, a débeda converterase en indefinida e mesmo irá aumentando co tempo».

É a crúa realidade na que tardan moito en caer os clientes deste tipo de créditos rápidos, que están a empezar a acudir aos xulgados ante a trampa de que supoñen. Por norma xeral, estes clientes piden entre 600 e 6.000 euros ás financeiras. Devólvenos a través dunha porcentaxe ao mes, ou mediante unha cota fixa, normalmente baixa, asumible. «O gancho adoita ser esa cota tan reducida», apuntan fontes do Banco de España, conscientes da problemática á que se enfrontan miles de afectados en todo o país. «Carecemos de datos estatísticos fiables sobre as incidencias acaecidas coa comercialización e o uso dos revolving», admiten as mesmas fontes, que dirixen aos afectados ou interesados ao seu simulador on-line. «É conveniente que se consulte. O ideal é facelo antes de contratar o cartón, ou ben despois, para saber a canto ascende a débeda e o prazo de amortización. A recomendación é que os usuarios se informen correctamente antes. Se xa o fixeron e consideran que as condicións non son as previstas, deben reclamar para determinar se a comercialización foi correcta», explican.

Sen competencias ante a usura

Os cartóns ou préstamos revolving son un produto que xa se incluíu nas memorias de reclamacións do Banco de España. No documento apúntase que «é necesario que o cliente sexa perfectamente advertido das condicións para evitar situacións de consumo aprazado e sobreendeudamiento». Tamén apuntan a que o Departamento de Conduta de Mercado e Reclamacións do Banco de España «carece de competencia para entrar a valorar e declarar o posible carácter usurario do tipo de interese fixado nestes contratos», que rolda o 25-30 % en moitos casos.

As recomendacións do supervisor español chegan tarde para algúns afectados. As situacións dos casos galegos coñecidos parecen cortadas polo mesmo patrón. José Manuel Suárez, veciño de Oleiros de 64 anos, vive «un acoso diario». Tanto el como a súa esposa contrataron dous cartóns revolving hai 14 anos. As contas non lle saen. «Eu solicitei de inicio 400 euros. Como podes ir tirando do saldo, cheguei a dispor de pouco máis de 2.000. O problema é que, desde o 2004, paguei 6.000 euros e aínda debo 3.000. O caso da miña muller é peor. Pediu 2.200 euros e xa pagou 15.000. E segue debendo: 1.000 euros». José Manuel e a súa muller fixeron o que moitos. Empezaron con cantidades pequenas, foron dispondo do capital, que a medida que se amortiza, volve estar dispoñible, e entraron nun bucle sen fin. «Directamente deixamos de pagar. Non pairan de chamarme e ameazarme. Metéronnos na lista de morosos». Tres lustros nos que José Manuel estivo no paro. «Cobraba 400 euros. Díxenlles que quería activar o seguro de falta de pagamento. Tiven que facer eu todo, non mo xestionaron, enviei a documentación e denegáronmo», explica.

Esta familia de Oleiros puxo o seu caso en mans da avogada Nieves Lado. «Levo un par de anos intentando contactar coa entidade. Pídolles que me digan canto gastaron e en que situación está a débeda. Fíxeno por todas as vías, e non hai resposta. Tamén pedín o contrato, e nada. A entidade non demanda, pero non deixan de chamarlles para ofrecerlles un refinanciamento», explica Lado.

Tamén en La Voz