Alfredo Ramos: «O emprego tenderá a crecer coa expansión a outras comunidades»

Javier Armesto Andrés
JAVIER ARMESTO REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

CESAR QUIAN

Alfredo Ramos, director xeral de R, confirma que a operadora galega se despregará no 2019 a León e Cantabria

04 dic 2018 . Actualizado ás 16:47 h.

Alfredo Ramos (A Coruña, 1972) pilota R nun momento clave no sector das telecomunicacións, coa explosión dos contidos audiovisuais e a Internet das cousas e co 5G no horizonte.

-Que balance fai da integración en Euskaltel?

-Seguimos camiñando, no 2019 integraremos os sistemas de información. Avanzamos tanto a nivel organizativo como especializando aos equipos para evitar duplicidades. Por exemplo, o director de mercadotecnia de empresa, Isidro Fernández da Rúa, e o 80 % do seu equipo están aquí, dando servizo a todo o grupo. E ao revés, en residencial contamos co equipo de Francesco Angelone, que está en Derio (Bilbao). R, Telecable e Euskaltel seguen coas súas razóns sociais separadas, xerando IVE e emprego nos seus territorios de referencia; no caso de R, 191 internos e 1.183 profesionais que traballan cento por cento para o proxecto de colaboradores.

-O persoal vaise a manter estable?

-O emprego en Galicia que necesita o proxecto de R é estable, ou tenderá a crecer na medida en que sexamos capaces de impulsar proxectos de expansión: á parte de León e Cantabria [Ramos confirma que o próximo ano empezarán a operar nestas dúas provincias], o que temos en Galicia de despregamento de fibra propia. A forza de traballo adaptarémola en cada momento ao que sexa máis eficiente. Non lle podo dicir como se combinan eses 191 e 1.183, pero que necesitamos ao redor de 1.400 profesionais en Galicia neste proxecto vai seguir sendo unha realidade.

-O 70 % das compras que fai R son a empresas foráneas. Vai aumentar a aposta polos provedores galegos?

-A aposta polo que o faga mellor e achega máis valor ao grupo. Xa hai provedores como Plexus que dan servizo de operación de data center a todo o grupo, cando antes en cada territorio había un. O a vaquiña polo que vale vale para todos.

-Van volver a subir as tarifas?

-O value for money non deixa de subir. O quilowatt hora sobe, os gigas cada vez son máis baratos. Temos cada vez máis servizos no fogar. Non hai tanto tempo era doado gastar ao redor de 60 euros por cada un: telefonía fixa, móbil e televisión de pagamento. Hoxe o noso ingreso medio por cliente está ao redor de 60 euros máis IVE ao mes, e cunha penetración de novas contratacións en cuádruplo play superior ao 80 %. Conseguimos democratizar unha chea de servizos.

-Entón...?

-O 22 de decembro revisaranse algúns establecementos e excesos de tarifas que non son ilimitadas.

-A portabilidad acadou cifras marca en setembro. Por que son tan «infieis» os usuarios de telefonía?

-Foi conxuntural. Un operador da competencia [Vodafone] decidiu primeiro regalar o fútbol e logo deixar de dar o fútbol, e entón os clientes que gañara perdeunos. Nós incorporamos a Liga 123 esta tempada, e co Dépor e o Lugo está a ter especial interese.

-Como afectou a R a guerra do fútbol? Perderon clientes?

-Para nós o impacto foi fai unhas tempadas, cando decidimos deixar a Liga de Primeira División. Houbo unha concentración de dereitos nun só almacenista que inflou os prezos case cinco veces. Non vimos razoable o incremento de custos que teriamos que trasladar aos nosos clientes non só de fútbol, senón a todos, que é o que está a pasar hoxe nos operadores que dan a Primeira División.

-Mellorou a cobertura con Orange este ano?

-O que fixemos con Orange desde setembro do 2016 que empezou a migración desde Vodafone é unha coinversión de 28 millóns de euros, preto de 160 accións de mellora de cobertura con novos nodos, emprazamentos, despregamento de cobertura en interiores dos principais hospitais de Galicia... Estamos a traballar en cubrir zonas de sombra onde os nosos clientes se moven: xa non só onde viven e traballan, senón onde van.

-Detectan algún cambio nas preferencias dos consumidores: polos combos, a televisión, os bonos ilimitados para redes sociais ou música...?

-Os bonos están a ter aceptación, especialmente o de vídeo ilimitado, e en menor medida o de fin de semana e o de redes sociais. O de música está a ter menor contratación, porque as franquías de datos creceron tanto que o paquete de entrada vai con 20 gigas de datos.

-A xente segue comprando móbiles a prazos?

-Si. Financiar a prazos e ademais sen intereses diminúe unha barreira de entrada e converte ese desembolso en algo máis levadío que acompaña á factura de servizos. Máis do 90 % dos móbiles que comercializamos cómpranse a prazos. O prezo medio está entre 230 e 250 euros.

-Lanzaron unha solución de Internet das cousas (3ollosR).

-É unha variante lixeira de sensorización desde o propio móbil no que podemos, sen custo, ter a localización dos integrantes da unidade familiar (os rapaces, os avós...), recibir alertas en función de se non están onde debesen ou mesmo darlle a un botón de alerta que sería atendido por outro membro da familia.

«Preto do 80 % dos usuarios fan consumo non lineal de contidos audiovisuais»

R anunciou esta semana a posta en marcha dunha aceleradora de contidos audiovisuais.

-O Startups R DiCo Challenge pon moita énfase na rentabilización dos proxectos.

-Buscamos utilizar R e o grupo como unha plataforma para novos conceptos e ideas que nos axuden tanto a mellorar os nosos servizos como que sirvan de test de concepto para vender a nosa plataforma a maior escala.

-A xente pensa en series e películas, pero hai máis, non?

-Falamos de aplicacións para Android TV vinculadas ao deco 4K onde están APP como a de La Voz de Galicia, Netflix e outras. Tamén contidos educativos innovadores, sociais, realidade virtual e aumentada, enriquecemento de contidos (o metadato: como se enriquece contextualmente e dáse ao espectador a oportunidade de profundar máis aló do que está a ver), big data aplicado aos contidos televisivos, gaming, IoT...

-Aumentou o consumo de contidos audiovisuais en dispositivos móbiles?

-Preto do 80 % dos usuarios fan consumo non lineal: no canto de darlle á tele e ver que están a botar, buscar en Rebobina que queres ver e darlle ao play. Iso pódese facer desde o móbil co servizo TV Comigo e co decodificador en casa.

-Cando chegarán as primeiras redes e móbiles 5G operativos?

-En Galicia PSA está a facer probas piloto para o coche conectado e autónomo. Pero primeiro hai que acabar de despregar as redes 4G: a día de hoxe máis do 80 % do consumo dos nosos clientes é en 4G. O 5G vaiche dar máis velocidade, máis capacidade, dispositivos que se poden conectar con menor latencia e unha menor potencia de emisión entre o dispositivo e a rede; iso vai permitir baterías case eternas para determinadas aplicacións e unha densificación de wearables , etcétera. Espectacular. Pero tamén leva unha densificación de antenas tremenda e para iso hai que investir en redes fixas e levar conexións de calidade. Iso levará o seu tempo, non vai ser inmediato. Comercialmente, non antes do 2020 ou o 2021.

-Que fai falta para converter esta esquina do noroeste nunha especie de Silicon Valley?

-Hai que sumar forzas en lugar de buscar minifundios. Faltan uns 1.500 profesionais no sector e traballamos en iniciativas como o DigiTalent de Amtega para a estimulación temperá das vocacións cara ás carreiras técnicas ou STEM.

«Os accionistas cambian e os bos proxectos permanecen»

O grupo británico Zegona lanzou unha opa sobre o 14,9 % de Euskaltel, o que o convertería no investidor maioritario (celebrará a súa xunta de accionistas na última semana de decembro). Alfredo Ramos non cre que, se sae adiante, estea en risco a marca de R: «Se botamos a vista atrás, podemos facer balance de que os accionistas cambian e os bos proxectos permanecen, cos seus equipos e o seu ecosistema de provedores. Temos un plan estratéxico 2018-2022 e é a folla de ruta marcada. O reto do grupo é cumprilo e superar os obxectivos económicos, porque esa é o xeito de ter a tranquilidade no proxecto a longo prazo, independentemente dos movementos a nivel accionariado».