España decide non seguir investigando o Dieselgate de Volkswagen

m. s. d. VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

VINCENT WEST | reuters

Traslada á Fiscalía alemá as máis de 10.000 demandas de afectados, entre elas as cen galegas

28 novs 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

En España hai 700.000 condutores que teñen un coche do grupo Volkswagen trucado para burlar a lei de emisións e que pareza que contamina menos do que realmente o fai. Entre os afectados, máis de 28.000 son clientes galegos. Di o grupo alemán que a gran maioría dos propietarios deses vehículos acudiron á chamada a revisión par ser reparados gratuitamente, seguindo a recomendación da Dirección Xeral de Tráfico.

Pero ao redor de 10.000 usuarios decidiron emprender accións legais contra o construtor, asesorados por gabinetes que en España chegaron a constituír polo menos dúas plataformas de afectados. Hai cen demandantes galegos adheridos á causa que chegou á Audiencia Nacional, que agora, por inhibición da Xustiza española, pasarán a mans da Fiscalía alemá.

É o que decidiu o xuíz da Audiencia Nacional Ismael Moreno nun auto respecto diso que acorda remitir todas as actuacións que levou a cabo en España a «as autoridades xudiciais de Alemaña , e máis en concreto, á Fiscalía de Braunscheig» (no estado federal de Baixa Sajonia), que foi a que propuxo que as investigacións xudiciais do denominado Dieselgate que están repartidas por todo o mundo se centralizasen nesta xurisdición.

O xuíz considera que «as autoridades alemás se atopan nunha mellor situación» para a instrución e enjuiciamiento da causa, para evitar unha potencial vulneración do principio de ne bis in ídem (non se pode xulgar dúas veces un mesmo feito).

«Debe asumir a Xustiza xermana a finalización das pescudas e a decisión de que persoas van ser levadas finalmente a xuízo polos feitos investigados», di o maxistrado.

Moreno argumenta que a maioría dos investigados residen en Alemaña, o material probatorio atópase nese país e as persoas que tomaron «a decisión delituosa» están na sede central da empresa, en Wolfsburg, «mentres que non consta» que os importadores e vendedores tivesen coñecemento da fraude.

A decisión do xuíz Moreno preocupa aos afectados galegos, que ven como se desvanecen as súas posibilidades de conseguir unha indemnización pola presunta fraude. «Ao trasladarse a causa incorrerase en prexuízos e custos adicionais», explica o representante legal dun grupo de afectados galegos, que argumenta ademais que non se están investigando os mesmos delitos en ambos os países, «o que deixaría fóra, por exemplo, o dano moral, que non está regulado na normativa alemá».

Hai un ano, a Xunta de Galicia decidiu manter en suspenso calquera decisión sobre as 407 reclamacións -delas iniciouse expediente sancionador sobre 350- cursadas ante o Instituto Galego de Consumo e Competencia en relación coa trucaxe dos motores diésel de Volkswagen en Galicia.

A Administración galega, do mesmo xeito que o Goberno español, pospuxo calquera toma de decisión á espera das resolucións xudiciais abertas na Audiencia Nacional, para evitar conclusións contraditorias.