Mil comercios menos no que vai de ano

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

M. MORALEJO

O sector vive un outubro negro, no que dez negocios botaron o peche cada día

17 novs 2018 . Actualizado ás 21:15 h.

O pequeno comercio morre nos barrios e cambaléase no centro das cidades.

Todos os días da semana son negros nun sector que vai camiño de pechar un exercicio luctuoso, superando amplamente o milleiro de negocios perdidos en Galicia.

O rexistro de baixas de autónomos na Seguridade Social na actividade de comercio cifra xa en 1.002 os establecementos que botaron o peche na comunidade nos nove primeiros meses do ano. Segundo este balance, o único fiable para poder pór números ao afundimento deste sector, dos 51.657 negocios de venda ao público que había rexistrados en xaneiro seguían en activo 50.655 ao acabar outubro, un mes especialmente duro no que cada día 10 negocios colgaron o cartel de pechado (277 extincións). As vendas non van ben. O índice do sector minorista que elabora o INE (Instituto Nacional de Estatística) rexistraron unha caída do negocio en Galicia do 3,4 % en setembro, último mes do que hai datos, e no que vai de ano o descenso acumulado é do 0,4 %.

Pero o dilema é que os comercios levan meses pechando as súas portas mesmo cando os indicadores dicían que as vendas ían ben.

O problema é moito máis profundo. Falla o mercado e, con todo, a xente está a comprar máis que nunca, porque o fai sen saír da casa. Volvamos aos datos: o comercio electrónico de bens e servizos en España acadou os 8.974 millóns de euros entre xaneiro e marzo, un 32,8 % máis que o ano anterior, segundo o Informe de Comercio Electrónico do primeiro trimestre elaborado pola CNMC. Nese mesmo período, o comercio minorista crecía a un ritmo do 2,4 %.

O inimigo a bater é demasiado grande; por iso, negocios que hai unha década funcionaban e daban diñeiro hoxe fracasan. Morren os comercios de toda a vida e tamén os novos, estes últimos a un ritmo moito máis acelerado, entre o segundo e o terceiro ano de apertura, cando o 80 % do emprendimiento naufraga nas facturas.

Sen apenas marxe de beneficios, moitos negocios que na súa maioría naceron como refuxio de autoemprego incentivado están botando o peche cando a cota mensual de autónomos de 50 euros -tarifa plana- convértese en 278,87 euros aos dous anos (5 euros máis no 2019).

«A situación no comercio é catastrófica. Estamos a vivir un manco imparable do sector. Os datos de peches son para botarse a tremer. O ano da recuperación foi un dos peores para o comercio galego», afirma Eduardo Abad, presidente de UPTA (Unión de Profesionais e Traballadores Autónomos). As asociacións de autónomos e comerciantes denuncian que os xigantes do comercio electrónico poden entrar en prácticas moi agresivas que fan imposible que un minorista poida competir contra eles.

E nesta tormenta perfecta xogan, ademais, outros elementos que destacan desde Fedecom, a patronal española de empresas da confección, directamente afectadas o peche de puntos de venda multimarca, practicamente extinguidos da xeografía comercial española. «Este ano non foi bo para o comercio minorista, e sobre todo para o téxtil. A climatoloxía adversa (no outono facía calor e as choivas prolongáronse na primavera) fixo que o sector téxtil acumule caídas ata outubro do 3,9 %», di esta organización.

Pode ser peor

Dada a gran necesidade de vender os estocajes acumulados, boa parte do comercio unirase ás campañas de Black Friday con descontos que irán do 20 ao 30 %. Isto impulsará as vendas, como xa ocorreu en novembro do ano pasado, pero «repercutirá nunha baixada de marxes e nun mes de decembro máis frouxo», sinalan desde a Confederación Española do Comercio (CEC), que representa sobre todo aos pequenos negocios.

Por se isto fose pouco, a retardación do consumo nos últimos meses e a incerteza polas medidas económicas do Goberno provocaron inquietude no sector, que teme un posible bajón no consumo este Nadal.

Empresarios e comerciantes temen que a desaceleración que se aprecia desde hai uns meses fágase palpable tamén nesta época, que é precisamente cando se concentra a maior parte das vendas do ano. É dicir, as cousas poden pórse aínda peor para un sector en caída libre.