A recadación do imposto ao diésel financiará un PIVE só para coches eléctricos

m. s. d. vigo / a voz

ECONOMÍA

CESAR TOIMIL

O Goberno rexeita a política de incentivos para coches diésel ou gasolina e favorece con bonificacións a compra de eléctricos e híbridos

17 oct 2018 . Actualizado ás 07:39 h.

Goberno, industria e concesionarios están de acordo en que os coches que máis contaminan son os que teñen máis de dez anos. Coinciden tamén en que fai falta pór en marcha un novo plan de axudas, na liña do extinguido PIVE, para achatarrar a flota máis tóxica. Pero o Executivo de Pedro Sánchez desmárcase da política de incentivos para coches diésel ou gasolina, aínda que sexan de última xeración, e aposta por favorecer con bonificacións só a compra de eléctricos e híbridos.

As contas tampouco dan para máis, e o cálculo que o Goberno ten en mente é financiar o novo plan de axudas con parte dos 670 millóns que prevé ingresar coa subida do imposto sobre o gasoil.

«Dedicarase un 30 % da recadación da fiscalidade verde ás axudas para cambiar de coche e retirar do mercado os vehículos que máis contaminan», afirman en Facenda, sen engadir nada máis por agora ao que fai un par de días avanzaba a responsable do ministerio, María Jesús Montero.

De ser así, este novo plan de achatarramiento, que non entraría en vigor antes do 2020, disporía dun orzamento de 200 millóns de euros, que previamente terán saído dos petos dos condutores de coches diésel (ao redor de 18 millóns en toda España).

Axudas de ida e volta

Ata agora, o gasoil é máis barato que a gasolina porque paga menos impostos. Cando se equipare o gravame, os condutores de coches diésel soportarán unha carga fiscal de 40,07 céntimos por litro, 10 céntimos máis que agora (incremento estimado). O que, á hora de pagar, situaría o litro deste carburante (o máis utilizado por vehículos de transporte ) en 1,389 euros -tomando como referencia o prezo actual--, máis caro mesmo que a gasolina de 95.

Como consecuencia, ao condutor dun coche diésel de gama media e cun tanque de 60 litros de capacidade encher o depósito custaríalle coa nova taxa 83,74 euros, un 8 % máis. Parte dese sobrecusto financiará o plan do Goberno para incentivar a compra de vehículos eléctricos ou híbridos.