O castigo ao diésel golpea o peto de máis de 650.000 condutores galegos

Facenda cargará 3,8 céntimos por litro aos particulares, pero exime da subida a autónomos e sector do transporte

Un coche «empotrado» en un museo para que las emisiones sean historia, una acción reivindicativa de Greenpeace, en la fachada del Reina Sofía de Madrid
Un coche «encaixado» nun museo para que as emisións sexan historia, unha acción reivindicativa de Greenpeace, na fachada do Reina Sofía de Madrid

vigo / a voz

Dezaoito millóns de vehículos matriculados en España son diésel, un carburante que custará 3,8 céntimos máis por litro o ano que vén, si os orzamentos que quere aprobar o PSOE saen adiante no 2019.

Non todos os coches a gasoil sufrirán o castigo fiscal a este combustible. Só os de uso particular, que, segundo a DXT, roldan os 13 millóns en España. Un 5 % deste parque automobilístico afectado polo novo gravame está matriculado en Galicia. Esta proporción eleva o número de afectados pola subida do diésel a máis de 650.000 condutores galegos. O seu esforzo económico traducirase no pagamento a Facenda de 25,7 millóns de euros máis ao ano (a media individual é de 39 euros) por conducir un vehículo a gasoil (e encher o seu depósito).

¿É unha tolemia comprar un diésel hoxe? As motorizacións movidas por gasóleo están no ollo do furacán polas súas emisións pero, ¿realmente son tan contaminantes?. Desmontamos falsos mitos sobre estes vehículos, cuxas versións novas ofrecen avances que superan ás de gasolina.

O ministerio evita facer cálculos de recadación con esta medida impositiva creada con fins ambientais, pero segundo estas cifras, no primeiro ano da súa entrada en vigor, o denominado dieselazo superaría os 700 millóns de euros no conxunto do país.

É só o principio porque, segundo recoñecen fontes de Facenda, a intención é ir incrementando a presión fiscal sobre o combustible diésel ata equiparar o seu prezo co da gasolina (a diferenza actual é de 10 céntimos).

Pouco máis se atreve engadir o ministerio ao que onte avanzou o seu responsable nunha entrevista en RNE . O que oficialmente denominou taxa ao consumo de gasoil de automoción suporá un sobrecusto duns 3,3 euros ao mes máis para cada usuario, segundo María Jesús Montero.

Os cálculos de Facenda parten da teoría de que «non hai un afán recadatorio, senón disuasorio sobre as condutas que contaminan o medio ambiente». A estimación da ministra é a seguinte: un tributo de 38 euros por cada 1.000 litros de consumo nun coche diésel, e tendo en conta unha media de 15.000 quilómetros ao ano por cada usuario, dá como resultado un custo medio de 3,3 euros para cada caso.

Liberados do imposto

Facenda quere deixar claro que a presión fiscal para impulsar unha maior conciencia ambiental correrá a conta dos condutores particulares. «Quedan exentos traballadores autónomos que utilicen o vehículo para a súa actividade laboral e empresas de transporte », aclarou o ministerio, que, preguntado pola forma en que está previsto que os profesionais se desgraven o sobrecusto do diésel, limitouse a afirmar que «é algo que se está traballando». O Goberno intenta facer piña ao redor desta polémica subida fiscal. É máis, a pesar do rexeitamento manifestado pola automoción en pleno (fabricantes, provedores e vendedores), a ministra de Transición Ecolóxica, Teresa Ribeira, que nada máis chegar ao cargo sentenciou que «o diésel ten os días contados», negou que exista unha «discrepancia de fondo». Tras visitar as instalacións de Renault en Valladolid , asegurou que «Administracións públicas e compañías automobilísticas van da man na adaptación deste sector ás novas esixencias ambientais».

Novo máximo anual do gasoil, que alcanza o seu prezo máis alto en catro anos

O prezo da electricidade está disparado e o dos combustibles non se quere quedar atrás. O gasoil volveuse a encarecer esta semana ata os 1,247 euros, e non só marcou un novo máximo anual, senón que o importe é o máis elevado que se rexistra desde a semana do 20 de novembro do 2014. A boa noticia, como contrapartida, é que o litro de gasolina abaratouse na última semana un 0,30 % e véndese a 1,337 euros.

Segundo os datos do Boletín Petroleiro da Unión Europea recollidos por Efe, o gasoil segue a súa escalada e encadea xa oito semanas consecutivas á alza, mentres que o custo da gasolina rompeu con sete semanas de incrementos. A pesar de que na última semana o prezo da gasolina reduciuse un 0,30 %, acumula unha subida do 7,6 % desde comezos do ano. Pero é evidente que o peor dato para o peto dos consumidores está a protagonizalo o gasoil, que se incrementou un 0,08 % na última semana e xa encadea un encarecemento do 8,8 % desde xaneiro. O resultado é que a gasolina sen chumbo de 95 octanos véndese a unha media de 1,485 euros por litro no conxunto da UE dos 28, e na zona euro págase a 1,531 euros o litro; mentres que o prezo do combustible diésel de automoción é de 1,382 euros e de 1,385 euros, respectivamente. En Galicia, a gasolina 95 situábase onte en 1,35 euros, e o gasoil alcanzou os 1,29 euros de media.

¿Gasolina ou diésel? A alternativa real xa son os híbridos Neste concesionario máis da metade dos coches que venden son híbridos. Combinan motor de gasolina e eléctrico; non necesitan enchufes e a enerxía xestiónase soa. Explicámosche esta tecnoloxía coa marca que a democratizou

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
30 votos
Comentarios

O castigo ao diésel golpea o peto de máis de 650.000 condutores galegos