O Goberno luso cede ante PSA e rebaixa a peaxe das furgonetas

Carlos Punzón
c. punzón VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

Ata agora unha clasificación vixente durante os últimos 30 anos facía que as furgonetas pagasen moito máis que os turismos

11 ago 2018 . Actualizado ás 00:40 h.

O pulso que PSA mantiña en Portugal condicionando futuros investimentos na súa fábrica de Mangualde (Viseu) á rebaixa das peaxes para as furgonetas nas autovías do país, resolveuse onte en favor da esixencias do fabricante francés do automóbil tras medio ano de incerteza. O Goberno do socialista Antonio Costa modificou mediante un real decreto unha normativa vixente desde fai trinta anos na que clasificaba aos vehículos en catro categorías á hora de pagar peaxes, elevando a tarifa para as furgonetas por amais dos turismos. Ata agora eran considerados vehículos de clase 2 os que superaban 1,1 metros de altura no seu primeiro eixo, o que deixaba a toda a produción de PSA en chan portugués en peores condicións de competitivad polo pagamento desas peaxes.

O pasado febreiro, o director xeral do grupo automobilístico en Portugal, Alfredo Amaral, advertiu ao Executivo luso de que os investimentos de PSA no país «están en risco a medio prazo», condicionando así poder asumir a produción das Partner e Berlingo que a planta viguesa de Balaídos deixou de fabricar o pasado 6 de agosto e a liña que o próximo ano se estenderá tamén a Mangualde da nova xeración de furgonetas do tipo ludo sapace, identificadas internamente polo fabricante galo como K9. A finalización do prazo dado por PSA ao Goberno luso para rebaixar a carga en peaxes dos condutores de furgonetas, e eliminar así un obstáculo para a súa venda, concluíu a finais de xullo.

A equiparación

Aínda que cuns días de atraso para que a súa esixencia fose atendida, PSA saudou onte en Portugal o cambio de clasificacións dos vehículos nas peaxes, e que agora igualará ás furgonetas de menos de 2.500 quilos e altura do primeiro eixo inferior a 1,30 metros co resto de automóbiles.

Como exemplo, a autovía A-24 que conecta Verín con Viseu, onde se sitúa a planta de PSA satélite da Vigo, ten un custo en peaxes de 10,6 euros para automóbiles, pero sobe a 18,70 euros para as furgonetas e tamén para os monovolumes. Iso é o que agora se modificou por parte do Goberno.

PSA ten previsto producir en Portugal durante o 2019 unhas 100.000 das novas furgonetas (en Vigo o pico máis alto prevese que acade as 300.000) das cales o 20 % serían destinadas ao merado portugués. A planta de Mangualde recibiu case 50 millóns de euros para preparar a fábrica á produción das novas unidades, a maioría procedentes de fondos comunitarios.