O Goberno certifica o castigo fiscal ao gasoil en pleno declive do diésel

Tranquiliza aos fabricantes de coches anunciando «axudas á transción»


redacción / a voz

Ata hai menos dun ano, sete de cada dez coches que se compraban en Galicia movíanse con gasoil. Pero o mercado deu semellante envorco que os modelos diésel xa apenas supoñen un terzo das novas matriculacións galegas (980 das 2.700 unidades en xullo).

Di o sector que cando hai unhas semanas a ministra de Transición Ecolóxica, Teresa Ribeira, afirmou que o diésel tiña os días contados, a demanda, que xa ía costa abaixo, caeu en picado. E non fai falta moita imaxinación para acertar o tamaño do impacto que vai ter de inmediato a subida fiscal ao gasoil, que onte confirmou Reies Maroto, a ministra de Industria, Comercio e Turismo.

El ministra ~de Transición Ecológico defende que «el diésel tener el días contados»

Avanzouno o presidente Pedro Sánchez aos poucos días de acceder ao Goberno. Entón especulouse cunha posible subida de prezos de ata un 8 %.

Maroto non puxo cifras ao incremento, pero anunciou que o Goberno está a traballar nunha fiscalidade que recolla as peticións da Comisión Europea. A decisión, segundo a ministra, irá acompañada dunha serie de políticas económicas que axuden á transición cara á redución do CO2 que esixe Bruxelas.

Un bo imposto

O borrador xa está en marcha, e para a súa elaboración o Executivo quere contar co sector do automóbil. O fin, segundo Maroto, é chegar a «un bo imposto» que marque a folla de ruta cara á redución das emisións, pero dunha forma que o sector poida compasarse a estes cambios.

A nova fiscalidade incluirase nos Orzamentos Xerais do Estado do 2019, cuxa data de aprobación é máis ben incerta, pola debilidade parlamentaria do PSOE. Pero a estratexia está marcada. «Temos o reto de loitar contra o cambio climático, que é, para nós, un proxecto de país. Témolo que facer, pero mantendo a competitividade de sectores estratéxicos, como é o da automoción. Hai que ver como acompañar a estes sectores para que fagan esta transición», explicou a ministra a Europa Press.

Ata agora, o gasoil é máis barato que a gasolina porque paga menos impostos. Cando se equipare o gravame, os condutores de coches de gasoil soportarán unha carga fiscal de 40,07 céntimos por litro, 10 céntimos máis que agora (incremento estimado). O que, á hora de pagar, situaría o litro deste carburante (o máis utilizado por vehículos de transporte ) en 1,389 euros -tomando como referencia o prezo actual-, máis caro incluso que a gasolina de 95 octanos.

Como consecuencia, ao condutor ou condutora dun coche diésel de gama media e tanque de 60 litros de capacidade encher o depósito custaríalle coa nova taxa 83,74 euros, un 8 % máis.

Mentres o mercado diésel se derruba, os fabricantes de coches en España avisan: a guerra contra o coche a gasoil afecta directamente a 4.000 empregos.

Os prezos dos carburantes igualaranse entre comunidades a partir do 1 de xaneiro

Os impostos representan case a metade do prezo do combustible. En España, a carga fiscal divídese en catro tramos. Un imposto estatal xeneral, que grava con 30,7 céntimos o litro de gasoil. Un tipo estatal especial, de 2,4 céntimos por litro. E un tipo autonómico, que varía segundo a rexión desde 0 ata 4,8 céntimos por litro. A esas taxas tamén se suma o IVE, do 21 %.

Cataluña, Baleares, Galicia, Andalucía, Asturias, Castela-A Mancha, Murcia e Valencia optaron no seu día por aplicar o máximo (os 4,8 céntimos da parte autonómica), correspondente ao denominado céntimo sanitario. Isto fai que, nestas comunidades, o prezo sexa máis caro.

Estas diferenzas impositivas termínanse coa entrada en vigor dos Orzamentos Xerais do 2018, que fixan esa subida no País Vasco, Cantabria, Castela-León, A Rioxa, Navarra, Madrid, Aragón, Estremadura e Asturias, a partir do 1 de xaneiro.

Máis información

Santi M. Amil

¿Ten o diésel os días contados?

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
19 votos
Comentarios

O Goberno certifica o castigo fiscal ao gasoil en pleno declive do diésel