Mírelle a etiqueta á gasolina

Martina Muñoz meilán / m. m. REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

ALBERTO LÓPEZ

O 12 de outubro entra en vigor a nova normativa europea para unificar os distintivos dos carburantes

22 jul 2018 . Actualizado ás 16:00 h.

A partir do 12 de outubro terá que estar atento á hora de encher, se non quere acabar enchendo o depósito co combustible equivocado. Entra en vigor a nova etiquetaxe de carburantes. Ordénao a Unión Europea. E hai que ir preparándose para algo máis que os simples gasolina 95, gasolina 98 e gasoil. E non porque vaian desaparecer eses nomes ou porque o que vaia vostede a botarlle ao seu coche sexa unha cousa distinta. Non é iso. É que se van chamar doutro xeito. Pero non se alarme, porque convivirán as dúas denominacións.

O que persegue Bruxelas non é outra cousa que lograr que todos os vehículos e todas as gasolineiras de Europa empreguen a mesma identificación para os carburantes e que o consumidor saiba, ao primeiro golpe de vista sobre o distintivo, cales son os compatibles co seu vehículo. Un abano que se ampliará coa chegada dos combustibles de nova xeración.

Así, a partir de outubro atopar con tres figuras que identificarán cada tipo de carburante: o círculo para a gasolina, o cadrado para o gasoil e o rombo para os gases. No interior do círculo, atopará a letra E acompañada dun número que poderá ser o 5, o 10 ou o 85, dependendo da cantidade máxima de etanol que conteña esa gasolina e que o seu coche poida asimilar.

Dentro dos cadrados aparecerá a letra B acompañada da cifra 7 ou 10, sinalando a porcentaxe de biodiésel que ten o carburante en cuestión. Ademais destes dous distintivos, existirá outro, tamén de forma cadrada, coas letras XTL, que designa o gasoil sintético. Os carburantes gaseosos, que terá visto con menor frecuencia nas estacións de servizo, terán catro etiquetas, todas en forma de rombo, con diferentes siglas no seu interior dependendo do compoñente do que se trate. O hidróxeno denominarase H2, o gas natural comprimido CNG e o gas natural licuado será o LNG. Para rematar, poderá toparse tamén co gas licuado de petróleo , ao que identifican as letras LPG no interior do rombo.

Vehículos sen distintivo

As etiquetas aparecerán tanto nos chafarices, próximas ás nomenclaturas xa vixentes, como nos tapóns de enchido dos coches. Unicamente dos automóbiles que se matriculen e comercialicen a partir do 12 de outubro. Os anteriores a esa data, non. Os coches eléctricos tampouco disporán deste adhesivo, polo menos polo momento. «A UE está a traballar en iso», aclara o director xeral da Asociación de Operadores Petrolíferos (AOP), Andreu Puñet.

En calquera caso, se, chegado o momento e ante unha maraña de distintivos descoñecidos xórdelle algunha dúbida, sempre poderá pedir axuda ao persoal da estación de servizo. Se non o atopa, «e non está completamente seguro de que carburante escoller, elixa sempre o de menor porcentaxe de combustible fósil; no caso da gasolina, o E5; e se é diésel, o E7». «Esa regra nunca falla», asegura a secretaria Xeral de UPI (Unión de Petroleiros Independentes), María Ortiz. «Esta noticia caeu como un floreiro de auga fría entre os consumidores, pero non temos máis remedio que acostumarnos», argumenta Ortiz, que conta co rexeitamento inicial ao descoñecido dos clientes. «Será necesario un tempo de rodaxe para os condutores, pero logo será carne sen ósos», apostila.

«Intentamos traballar da forma máis coordinada posible entre todos os implicados neste tema para que a información chegue ao consumidor da mellor forma posible», asegura o secretario xeral da Asociación Nacional de Empresas do Sector de Dúas Rodas (Anesdor), José María Riaño. «Nós o que valoramos é a posibilidade de utilizar unha gama máis ampla de combustibles, valorámolo antes que o propio custo», comenta pola súa banda o director xeral da AOP.