A Unión Europea ve «erróneo» crucificar a todos os diésel

La Voz MADRID / COLPISA

ECONOMÍA

XOSE CASTRO

19 jul 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

O comisario europeo de Acción polo Clima e Enerxía -e exministro popular de Medio Ambiente-, Miguel Arias Cañete, botou un xerro de auga fría ao Goberno na súa proposta para penalizar o uso de gasoil con máis impostos que igualen o seu prezo ao da gasolina, ao indicar que é «erróneo» falar do gasoil «en xeral», xa que hai vehículos que utilizan este produto que poden ser limpos e outros que «non o son tanto».

Con estas palabras, o representante enerxético da UE desvinculouse dos argumentos que sinalan a Bruxelas como primeiro incentivador do golpe fiscal ao diésel, ao lembrar que a Comisión Europea «non induce a primar ningunha tecnoloxía» en concreto, aínda que si recoñeceu que o Goberno comunitario establece uns límites para acadar os obxectivos de descarbonización.

Pero «será a innovación a que diga como chegar» a esas perspectivas de emisións, di Arias Cañete, que estima que no 2030 entre un 60 e un 80 % do parque de vehículos seguirá sendo de combustión, isto é, diésel ou de gasolina. E entre eles «haberá de todo»: «Imos a un proceso de descarbonización e electrificación, pero ten que ter períodos progresivos», argumentou para non demonizar ao gasoil.

A realidade é que a maior parte das vendas de vehículos novos en España xa as lideran os de gasolina. Ata xuño, un 57 % dos modelos eran deste tipo, fronte a un 37,4 % de diésel e un 5,6 % de eléctricos. Ata hai un ano, as estatísticas mostraban un claro liderado dos vehículos de gasoil, fundamentalmente polo prezo máis baixo deste combustible.