O AVE leva o 80 % do gasto en infraestruturas en Galicia

Carlos Punzón
c. punzón VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

Óscar Vazquez

30 jun 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Cando dentro de dous anos o AVE de unión entre a Meseta e Ourense estea en servizo (se se cumpre o calendario en vigor), os orzamentos do Estado para Galicia corren o perigo de desinflarse e caer a niveis de hai dúas décadas, cando non acadaban os 500 millóns de euros. Non hai ningún outro proxecto no horizonte que conte co impulso que tivo a construción do tren rápido, a pesar dos seus incontables atrasos e falta de execución das partidas reservadas para o AVE galaico.

Mostra dese peso é a porcentaxe que supón aínda a construción da recta final do corredor ferroviario ao Noroeste no conxunto do investimento do Ministerio de Fomento nos Orzamentos. O 81 % dos 818 millóns de euros que o departamento de José Luis Ábalos herdou como plan de investimento para Galicia, está destinado a seguir a construción do AVE galego. En total 663 millóns reservados para avanzar ata o remate de tramos complexos como os de Lubián a Ourense, a guinda dun pastel que consumiu 3.405 millóns.

Aprobadas formalmente as contas do Estado, estes converteranse en garantía de que as obras poidan seguir a plena marcha, pero non, aínda, de que vaian estar acabadas o ano que vén. O Goberno socialista sementou a dúbida sobre a veracidade do calendario que manexaba o PP, e non será ata que faga unha auditoría do estado das obras cando determine se é posible ou non que o AVE galego funcione ao arrincar o 2020.

A instalación do sistema de seguridade ERTMS no trazado ferroviario do eixo atlántico (50,9 millóns); punta Langosteira (36,2); a plataforma loxística de Salvaterra (24,1); a ligazón ferroviaria do porto exterior de Ferrol (22 millóns), ou a autovía Santiago-Lugo (44,2 millóns), son os outros proxectos con maior dotación.