Xa só un de cada catro coches paga o imposto de matriculación en Galicia

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

ALBERTO LÓPEZ

A compra de modelos limpos afunde a recadación a apenas un millón de euros ao mes

16 may 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Se está a pensar en comprar un coche novo, mire ben que o seu nivel de emisións non exceda os 120 gramos de dióxido de carbono (CO2). O medio ambiente agradecerallo, e o seu peto tamén, porque non terá que pagar o imposto de matriculación.

É o que lles sucede a tres de cada catro galegos que compran un vehículo, a pesar de que nos concesionarios aseguran que o nivel de emisións dun coche non é un criterio prioritario á hora de decantarse por un modelo, como o poden ser o equipamento, a seguridade ou a estética. «De feito, a moitos clientes a exención do imposto de matriculación chégalles por sorpresa ao pechar a operación», explican fontes da rede comercial galega, que resaltan a gran oferta que existe de vehículos de baixas emisións exentos do tributo.

A tendencia tamén a certifica a Axencia Tributaria nas súas estatísticas de recadación do primeiro trimestre do 2018, período no que a recadación por este imposto en Galicia apenas chegou ao millón de euros mensual.

Diésel, en picado

O mellor dato rexistrouse en marzo, cando, con 4.380 matriculacións na comunidade (unha cifra elevada, xa que a media adoita ser de 3.500), ingresou 1,5 millóns por este tributo, a razón de 349 euros de media por cada vehículo que superaba os 120 gramos de CO2.

A caída en picado das vendas de modelos diésel (2.361 unidades, fronte a 2.019 de gasolina en marzo) tamén xoga en contra do fisco.

Desde fai dez anos, a contía do imposto de matriculación depende exclusivamente do volume de emisións contaminantes do coche. E esta é a clave que explica que, pese o continuo incremento das vendas de automóbiles en Galicia, os ingresos caian ano tras ano.

O derrubamento deste tributo é moi significativo, sobre todo se se analiza con algo de perspectiva. Por exemplo, no 2008, cando o mercado xa decrecía como consecuencia da crise (foi o primeiro sector impactado), os galegos pagaron a Facenda 50,6 millóns por este imposto. Dez anos despois, no 2017, a recadación total na comunidade ascendeu a 11,5 millóns, segundo a estatística publicada esta semana pola Axencia Tributaria.

Cambios no 2019

Desde o sector do automóbil aseguran estar en negociacións co ministerio de Montoro para eliminar definitivamente o imposto de matriculación e lanzan un aviso a condutores: a compra de coches vaise encarecer a partir do ano que vén, cando entre en vigor a nova homologación de emisións. «Ao ser máis real, fará que todos os vehículos actuais incrementen os seus niveis de emisións de CO2. Isto supón que máis dun terzo dos vehículos que hoxe están exentos de tributación deberán pagar o imposto de matriculación», afirman fontes do sector, que estiman unha caída das vendas do 7 % por este encarecemento.

A estatística da Axencia Tributaria tamén ofrece unha radiografía do mercado do automóbil. Constata, por exemplo, que máis da metade dos coches que se venden na comunidade son de gama baixa: o 52,2 % dos galegos que adquiriron un vehículo novo no primeiro trimestre do ano pagaron menos de 15.000 euros.

Agora ben, o custo medio dos coches subiu un 1,36 % no último ano, ata os 17.251 euros (impostos incluídos). Na rede comercial atribúen o maior desembolso a «a moda dos SUV ou modelos todocamiño, que son os máis demandados» e lembran tamén que o 80 % das compras que se pechan en Galicia son financiadas.