Téxtil e moda tiran os prezos para salvar unha primavera negra en Galicia

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

M.MORALEJO

Buscan liquidez dando saída a coleccións enteiras sen vender rebaixadas ata o 50 %

19 abr 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

O negocio galego do téxtil e complementos e a industria da moda en xeral non lembran pasar tanto frío como esta primavera que agora, por fin, parece que empeza a quentar.

Desde que as coleccións comezaron a chegar ás tendas a finais de febreiro ata estes días, en que asoman os primeiros raios de sol desde hai moitas semanas, as terminais de cobro apenas rexistraron operacións suficientes para pagar gastos correntes.

«Está a ser o peor arranque de campaña que lembro desde a crise», afirma Elba, a encargada dun negocio de calzado deportivo situado en Príncipe, en plena milla de ouro do comercio vigués, onde as ofertas especiais (mid season, ou metade de tempada) chegan ao 50 %.

Seguindo a ruta de compras en dirección a Urzaiz, Calzedonia, Bimba e Lola, Adolfo Domínguez... é raro o comercio de moda que non luza no escaparate o reclamo dos descontos que chegan xa ao 50 %, cando quedan case tres meses para as rebaixas de verán propiamente ditas. «A situación é crítica para moitos negocios que se viron obrigados a afundir as súas marxes para evitar entrar en perdas», aseguran desde a Federación de Comercio de Galicia, onde carecen de cifras para un primeiro balance.

Mal tempo... e mala cara

Pero no conxunto de España, onde a situación non vai moito mellor, si as hai, e confirman que as vendas non deixaron de caer desde o inicio do ano. Os últimos datos do indicador do comercio de moda, elaborado a partir de datos da Asociación Empresarial do Comercio Téxtil, Complementos e Pel (Acotex), confirman que, no primeiro trimestre, acumulaban un descenso do 5,7 % respecto ao mesmo período do ano anterior.

A cousa xa viña mal da tempada outono-inverno, segundo explica un empresario da patronal téxtil galega, que pide anonimato «porque a ninguén lle gusta dicir que non está a vender», recoñece. «A meteoroloxía adversa, con temperaturas por amais da media no arranque do inverno e máis baixas do normal coa chegada das coleccións de primavera aos establecementos, así como a caída das vendas en período oficial de rebaixas, polas novas fórmulas de descontos [en referencia aos de mid season], son algúns dos detonantes que nos afectaron negativamente», asegura o empresario. Canto? As mellores estimacións non baixan dun 20 % menos de caixa que o ano pasado.

«Realizar descontos en plena tempada lastra as marxes e manca de xeito irreparable o resto da campaña», afirma Manuel García-Esquerda, presidente da Confederación de Comercio. Pero non queda outra. «Xa non se trata de gañar diñeiro, senón de salvar o negocio», din desde o sector galego.

Uterqüe inaugura a súa primeira tenda de integración de persoas con discapacidade

Uterqüe, a cadea de complementos de Inditex , abriu a súa primeira tenda vinculada ao proxecto For&From do grupo que preside Amancio Ortega, cuxo obxectivo é axudar á integración de persoas con algunha discapacidade.

A tenda, situada no centro comercial The Style Outlets de San Sebastián de los Reyes (Madrid) e que será atendida por 16 persoas, conta cunha superficie de 313 metros cadrados e está xestionada en réxime de franquía social pola Fundación Prodi, segundo anunciou o grupo nun comunicado.

Con esta nova tenda, Inditex suma 14 centros For&From vinculados a seis das súas marcas e a Tempe, que deseña e comercializa o calzado e os complemento do grupo, que dan emprego a 167 persoas.

Estas tendas rexistraron un beneficio de 1,1 millóns de euros no 2017, o que supón un aumento do 49 %, reinvestido ao completo nas organizacións sociais que xestionan devanditos establecementos. Así mesmo, as vendas con produtos de campañas anteriores a prezos reducidos, acadaron os 9,5 millóns de euros, un 33 % superiores. Pola súa banda, Uterqüe pechou o pasado exercicio cunha cifra de negocio de 97 millóns de euros, fronte aos 83 rexistrados no 2016. A peche do ano fiscal (31 de xaneiro do 2018), a compaña contaba con 90 tendas repartidas por todo o mundo, doce máis que no ano anterior.

A cadea máis nova da compaña galega finalizou o 2017 cunha subida do 16,9 % das súas vendas, o maior ascenso interanual rexistrado entre todos os conceptos da empresa.