Es usuario de Spotify? Así cambiará a música que escoitas na aplicación

ECONOMÍA

Reuters

A saída a bolsa da plataforma modifica a súa liña de negocio, desde a creación de contidos propios emulando a Netflix ou a venda de dispositivos como Apple

02 abr 2018 . Actualizado ás 17:45 h.

Spotify chega este martes á Bolsa de Nova York. O servidor de streaming  farao cunha oferta pública (OPV) de ata 1.000 millóns de dólares e podería situar á compaña cun valor de 20.000 millóns. Polo menos iso agarda o seu fundador, o sueco Daniel Ek, que ve na súa empresa un espello de Netflix  en versión musical. Faino tras doce anos nos que Spotify converteuse nun xigante con pés de barro, logo de acadar os 157 millóns de usuarios en todo o mundo e non asinar un só ano con beneficios. 

Durante o último lustro, o número de usuarios premium disparouse, pasando de 6 a 70 millóns. A predición desde a compaña é pechar o ano con 26 millóns máis. Con todo, o éxito de subscritores contrasta cos resultados económicos. Neste período, desde 2012, Spotify sumou 2.800 millóns de dólares de perdas. A maior parte dese diñeiro ha ir a parar aos selos discográficos. 

O negocio non o é tanto para Spotify. O fluxo de diñeiro para un artista dunha gran discográfica déixalle apenas un terzo dos ingresos. Poñamos como exemplo a Taylor Swift, que o ano pasado decidiu volver compartir a súa música en streaming sen impor condicións. Por cada euro que entra en Spotify para escoitar a súa música, 90 céntimos proceden dos usuarios que pagan polo servizo e os 10 restantes veñen da publicidade.

Para unha artista do seu caché, os ingresos repártense entre a cantante, as discográficas e o propio Spotify. Os selos levan a maior parte do pastel, con 50 céntimos fronte aos 29 que quedan na empresa europea. A autora de «Shake it off» ou «Blank Space» gañaría 18 centavos tras a operación.

La cantante Taylor Swift
A cantante Taylor Swift ROBYN BECK | AFP

As discográficas Sony BMG, Universal Music, Warner Music e EMI controlan algo máis do 16% da compaña sueca. Pero o dominio destas sobre Spotify é aínda maior debido a que máis do 80% da súa biblioteca musical leva o selo destas produtoras. Como resultado, a plataforma pagou uns 5.000 millóns de dólares aos titulares de dereitos de autor ata a data. 

Entrar en bolsa para sobrevivir

As opcións en Estocolmo para evitar a quebra pasan por buscar un novo modelo de negocio. Se se mira en Netflix , o máis probable é que aproveite a OPV para intentar liberarse da presión das discográficas e producir os seus propios contidos. Polo momento, Spotify xa apostou por incluír podcasts na súa oferta.

Outra das opcións que se contemplan é ampliar a liña de produtos e empezar a comercializar hardware. O analista da revista Forbes, Bobby Owinski, é escéptico pola saída a bolsa da aplicación debido ao seu pobre balance económico, pero tamén suxire a posibilidade de entrar no negocio dos aparellos electrónicos. «Talvez o mellor para Spotify é emular a Apple e sacar unha liña de altofalantes intelixentes», propón.

El CEO de Spotify, Daniel Ek
O CEO de Spotify, Daniel Ek SHANNON STAPLETON | Reuters

A partir do martes, a firma europea será a primeira dedicada ao servizo de streaming que cotice en bolsa. Un xiro difícil de imaxinar en 2006, cando Spotify creouse como un modelo gratuíto soportado pola publicidade. Calquera usuario pode escoitar música sen pagar doce anos despois, aínda que a opción freemium permite quitar anuncios e gozar de vantaxes (como descargar cancións sen conexión) por prezos que roldan os 10 euros.

 «Todo funcionou porque recoñecemos o comportamento do consumidor. A xente quería escoitar música gratis e de xeito inmediato, así que construímos unha experiencia mellor», presumiu Ek durante unha presentación ante investidores o mes pasado. Pese ao innegable éxito sumando usuarios, os resultados económicos obrigan ao sueco a colocar a empresa en bolsa.

 Tras os pasos de Facebook e Twitter

Spotify confía a súa OPV en Morgan Stanley, Goldman Sachs e Allen & Co, as mesmas utilizadas anteriormente por Facebook, Twitter ou Snapchat para o mesmo propósito. Zuckerberg protagonizou en 2012 a maior estrea da historia dunha empresa de Internet en bolsa cun valor de 80.000 millóns de euros. Cinco anos despois, a rede social máis popular do planeta hase revalorizado un 292%. A escalada de Facebook bebe da súa aposta polas aplicacións, a compra de Instagram ou WhatsApp e ter competido o monopolio publicitario con Google.

Twitter empezou a cotizar en 2013 e este ano logrou disparar o seu valor en bolsa tras anunciar que acadou o primeiro beneficio trimestral da súa historia. Snapchat cumpriu un ano no mercado bolsista incrementando o prezo da acción nun só dólar.