Lufthansa compra a maior parte de Air Berlin por 1.500 millóns euros

Adquire os 81 avións e 3.000 empregados da compalía de baixo custo, que se declarou insolvente

.

Lufthansa asina este xoves un acordo para comprar unha parte de Air Berlin, segundo explicou o conselleiro delegado da aeroliña alemá, Carsten Spohr. «Hoxe veremos un fito na historia de Lufthansa e Air Berlin», sinalou o executivo de Lufthansa sobre a compra dunha parte de Air Berlín, que se declarou insolvente o pasado 15 de agosto.

Este xoves estaba previsto que finalizase o prazo para a venda de Air Berlin, inmersa en negociacións con Lufthansa e a británica easyJet como únicas candidatas para a adquisición de parte dos seus activos, nun proceso que debe facer fronte ao cesamento das operacións da segunda aeroliña alemá fixado o 28 de outubro. O 15 de outubro, a segunda maior aeroliña alemá concluirá os seus voos de longo radio e o 28 de leste mesmo mes, como data límite, porá fin ás súas operacións despois de case catro décadas.

Air Berlin recibiu ofertas de Lufthansa para a adquisición da maior parte dos seus avións de longo radio, a filial rexional LGW e a filial austriaca Niki, mentres que a 'low cost' británica presentou unha oferta para adquirir entre 27 e 30 avións da flota de Air Berlin.

Pola súa banda, a oferta de easyJet contempla as tripulacións asociadas aos avións polos que puxou, incluíndo unha gran parte dos 'slots' no aeroporto de Berlín-Tegel, segundo dixo o presidente executivo de Air Berlin, Thomas Winkelmann. Desde un principio, Lufthansa mostrou a súa disposición a colaborar coas autoridades alemás na reestruturación de Air Berlin e iniciou as conversacións para a adquisición de partes da compañía aérea.

Air Berlin recibiu un crédito de 150 millóns do Goberno Federal para manter as súas operacións, mentres negociaba a venda dos seus activos. No entanto, o Goberno xermano pechaba a porta a unha fusión con Lufthansa.

Varios empresarios alemáns, entre eles Niki Lauda -expiloto de Fórmula 1 e fundador da filial Niki-, mostraron o seu interese xunto a algunhas compañías aéreas como Ryanair -que finalmente decidiu retirarse da poxa-; Condor, filial de Thomas Cook e incluso IAG. Tras analizar as ofertas, fixouse un prazo para negociar con Lufthansa e a 'low cost' británica.

¿Monopolio?

O interese da primeira aeroliña alemá por adquirir á súa maior competidora no mercado nacional levou unha investigación por parte do organismo alemán da competencia e atraeu as críticas de Ryanair. O operador irlandés acusou o Goberno alemán de xestar «unha conspiración evidente» xunto con Lufthansa e Air Berlin para que o grupo alemán adquirise activos do seu rival e segunda maior aeroliña do país, excluíndo aos principais competidores e ignorando a normativa de axudas estatais.

A operación, denunciada por Ryanair ante a Comisión Europea por considerar que é incompatibles coas axudas públicas, está a ser analizada por Bruxelas, que dispón dun prazo de ata dous meses para avaliar a conformidade deste apoio público coas normas europeas.

A compra de parte dos activos de Air Berlin permitiría a Lufthansa ter acceso aos seus 'slots' de despegamento e aterraxe nos aeroportos alemáns máis concorridos, como Düsseldorf e Berlín.

En España, Air Berlin emprega a 54 traballadores na súa sede de Palma. A aeroliña só mantén voos conectando Barcelona, mentres que aqueles con destino a Baleares, Canarias, Alacante e Málaga son operados por Niki. A compañía alemá designou a Pluta para a súa xestión ordenada neste mercado, tras a inminente apertura de tres procesos voluntarios de insolvencia en Alemaña . Un informe pericial determinará si concorre obxectivamente a situación de insolvencia da compañía.

Votación
1 votos
Comentarios

Lufthansa compra a maior parte de Air Berlin por 1.500 millóns euros