Yupido, o misterioso xigante tecnolóxico de Portugal que non ten vendas nin empregados

Ten un capital social de 29.000 millóns de euros, o 15 % do PIB do país luso. O auditor que revisou as súas contas xustifica que quedou marabillado ante a súa «televisión revolucionaria»


É a empresa máis capitalizada de Portugal. Ten un capital social de case 29.000 millóns de euros, o que equivale ao 15 % do PIB luso. Con todo, esta firma -Yupido-, que non ten traballadores, aínda era descoñecida para moitos (tamén, no país veciño) ata hai poucos días. Tan só unha investigación dun profesor da universidade do Miño -quen, polo momento, prefire gardar o anonimato-, logrou sacar a luz tanto a súa existencia como a súa «anomalía estatística», como se explica no xornal portugués Observador.

Este investigador estudaba a produtividade das compañías lusas a partir da base de datos de información financeira Amadeus. El mesmo explica como nos seus traballos tratan de identificar a aquelas empresas con mellores desenvolvementos financeiros a partir de cruzar variables como o capital social ou o número de traballadores. E foi así como se sorprendeu ante os números de Yupido: tiña un capital social orixinal de 243 millóns e ningún empregado. Estas cifras espertaron a súa curiosidade. Tras continuar as súas pescudas en bancos de datos públicos e en redes sociais, descubriu que a empresa acababa de ampliar capital dos orixinais 243 millóns a case 29.000 millóns de euros, a través da incorporación de activos intangibles.

«Temos empresas con capital social superior aos 243 millóns, pero cando dividimos o valor de, por exemplo, Galp (o xigante de enerxía luso), polo número de traballadores da empresa, o valor que nos aparece é razoable. No caso de Yupido, o valor que aparecía era 243 millóns por traballador. Este número é aínda peor que o dos 28 mil millóns», razoou o profesor ao diario portugués.

Despois de que o investigador deixase pegada das súas procuras nas redes, o nome de Yupido  comezou a facerse viral ata converterse nun dos temas máis comentados destes días. Os datos tamén chamaron a atención do aparello xudicial luso, que xa investiga a súa rechamante situación e progresión.

¿Pero a que se dedica Yupido?

A firma, radicada en Lisboa e creada hai dous anos, ten dous socios principais, Cláudia Sofía Pereira (69% do capital) e Torcato Caridade dá Silva (30%), e un comité executivo de dez presentas presidido por un conselleiro delegado e un director de vendas. Un balance anual publicado aclara que a firma, aínda sen vendas, perdeu 21.000 euros o pasado ano.

A empresa promociona a súa web co xenérico lema de «dar aos clientes a infraestrutura e apoio que necesitan para operar con menos custos e maior eficiencia». Un obxecto social que vai desde prestar servizos de consultoría para os negocios e a xestión como, tamén, e nunha vertente tecnolóxica, de deseño e mercadotecnia. 

O presidente da firma, Torcato Caridade dá Silva, nunha das poucas entrevistas que concedeu desde que o nome de Yupido saltase á primeira páxina mediática, concreta ao Jornal Económico as súas funcións: «Fomos moitas veces comparados con Galp, pero esta é unha empresa que dentro do seu sector, a nivel mundial, é pequena. Nós non somos unha Galp, somos unha startup tecnolóxica que se concentra única e exclusivamente en crear servizos e tecnoloxías que serven a empresas e ás persoas, e que van crear novas formas de interacción entre empresas, persoas e gobernos».

Unha aspiración (a de ser unha plataforma dixital innovadora) certificada por Antonio Alves dá Silva, expresidente da Sociedade Portuguesa de Contabilidade, que foi o encargado de valorar a ampliación de capital. Este revisor externo de contas asegura que quedou «marabillado» coa televisión «revolucionaria» que lle mostraron e, incluso, apunta que ante un «bem desta envergadura» acordouse de Steve Jobs. Por iso, Alves dá Silva xustifica que o valor real de Yupido «podería ser maior de 29.000 dólares». Non ten dúbidas de que vai a «revolucionar o sistema».

O presidente de Yupido, Torcato Caridade dá Silva, achega no Jornal Económico máis datos. Aclara que o primeiro servizo da compañía, destinado a apoiar a emprendedores («queremos facer que calquera persoa poida abrir e xestionar unha empresa máis tranquilamente, con menos peso burocrático do que unha empresa normalmente esixe»), lanzarase o próximo ano e permitirá a contratación de máis de 200 persoas. Tamén puntualiza que o servizo será comercializado baixo a marca Quaquado, xa rexistrada pola empresa.

Torcato, que recorda que o proxecto foi lanzado por un grupo de emprendedores de diversas áreas, resta misterio á ausencia de traballadores. «É simple: Quaquado aínda non iniciou o seu traballo».

¿ E sobre a falta de vendas en dous anos de actividade? O presidente de Yupido cita a outras firmas tecnolóxicas de grandes dimensións para explicarse: «¿Cando empezou a facturar Facebook?»

Votación
8 votos
Comentarios

Yupido, o misterioso xigante tecnolóxico de Portugal que non ten vendas nin empregados