O novo PIVE castigará sen axudas aos diésel e gasolina convencionais

Dotado con 50 millóns, primará a compra de híbridos e eléctricos a partir de outubro

.

redacción / a voz

Si está a esperar a que o Goberno aprobe un novo plan PIVE e a súa intención é comprar un coche diésel ou gasolina convencional (os que emiten máis de 120 gramos de CO2 por quilómetro), moi probablemente estea perdendo o tempo.

O próximo programa de axudas ao achatarramiento de vehículos contaminantes deixará sen bonificación do Goberno os modelos máis tóxicos desde o punto de vista ambiental, que, ademais, son tamén os máis vendidos do mercado.

O Goberno reservou nos Orzamentos un partida de 50 millóns para incentivar o mercado español, que desde o 2012 encadeou oito edicións consecutivas de plans PIVE; o último, que acabou en xullo do 2016, dotado con 225 millóns. Pero a nova remesa de axudas que está por chegar este outono romperá moldes, segundo adiantan fontes da patronal de concesionarios Faconauto.

A Comisión Europea deixou claro que, despois do Dieselgate (a fraude das emisións falsas de Volkswagen), nada pode volver ser o mesmo. E o Goberno español traballa sobre esa premisa, á espera de que os dous ministerios implicados póñanse de acordo.

A carteira de Enerxía, presidida por Álvaro Nadal, defende, nun principio, que os 50 millóns dedíquense integramente a axudas ao vehículo eficiente e para a instalación de infraestruturas de recarga. «Suporía dedicar todo o orzamento a bonificar a compra de eléctricos, híbridos enchufables (diésel ou gasolina) ou vehículos de gas. O que ata agora era o plan Movea pasaría a ser o novo PIVE», explican fontes da rede comercial.

Cuestión de gramos

Pero este plan de Enerxía choca co do ministro De Guindos. Fontes de Industria aclaran que se aposta por un plan combinado ao 50 % para que os fabricantes de coches non poñan o berro no ceo. «Está a pensarse nun 50 % para Movea, que, con 15 millóns, sería suficiente, e o outro 50 % para facer unha versión Movea Plus, un programa que beneficie a coches máis eficientes que os dos PIVE anteriores, que teña achatarramiento e permita impulsar a demanda», explican.

Á parte de decidir a repartición de fondos, que terá que pecharse ao longo deste mes, faltaría por concretar que se considera vehículo máis eficiente. Enerxía quere unhas emisións de entre 114 e 117 gramos de dióxido de carbono (CO2) por quilómetro, o que deixaría fóra case todo o mercado, mentres Industria está a pelexar por fixar a barreira nos 120 gramos de CO2 por quilómetro, o que afectaría a case a metade dos coches que se compran actualmente en España.

O novo programa, que podería activarse en outubro, esgotarase antes de que conclúa o exercicio, segundo os cálculos de Industria. Baséase para iso en que o plan Movea 2017, que viu a luz a finais de xuño para a compra de vehículos ecolóxicos (dotado con 14,26 millóns de euros) esgotouse en 48 horas.

As matriculacións tácticas disparan a cifra de unidades en «stock» nos concesionarios

A industria do automóbil ten estes días una das súas grandes citas no Salón de Frankfurt, e alí está a quedar de manifesto unha práctica cada vez máis habitual en España, as matriculacións de unidades por parte dos concesionarios para cumprir obxectivos de venda. O presidente e conselleiro delegado de Jaguar Land Rover en España e Portugal, Luis Antonio Ruiz, asegurou onte que o volume das matriculacións denominadas tácticas aumentou no mercado español desde que finalizou a crise económica e tras o punto final do plan PIVE.

O sector recoñece que este tipo de vendas, que inclúen quilómetro 0, exportacións e matriculación de flotas para uso interno, creceu nos últimos tempos para alcanzar os obxectivos comerciais establecidos polas marcas cando estaba en vigor o plan PIVE. «As matriculacións tácticas non teñen por que ser negativas si é algo que se fai con control», explicou Ruiz.

Só en Galicia, está práctica de cumprir obxectivos pode ter provocado que se superen nestes momentos as 3.000 unidades en stock , segundo estimacións da rede comercial. A mellor proba é que, dunha media de 3.000 unidades que se venden» ao mes en Galicia, entre 600 e 700 figuran como matriculadas o último día. «Ata que non nos baixen os obxectivos seguiremos matriculando coches e xerando stock», di o sector.

Votación
23 votos
Comentarios

O novo PIVE castigará sen axudas aos diésel e gasolina convencionais