O comercio esprinta en Galicia mentres se estanca en España en plenas rebaixas

Manoli Sío Dopeso
M. Sío Dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

EDUARDO PEREZ

Confianza, bo tempo e turismo tiran das vendas por amais da media española

01 sep 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

As vendas do comercio minorista galego levan 32 meses seguidos de crecemento, algo que só ocorre en comunidades de forte tirón turístico, como Baleares, Canarias ou Madrid. A este bo dato ha contribuído o balance de xullo, mes marcado polas rebaixas de verán, que sitúa Galicia entre as cinco primeiras autonomías, cun incremento do negocio do 1,2 %; mentres que no conxunto de España o sector segue dando mostras de estancamento e queda nun 0,7 % de subida.

Chama fortemente a atención que a afluencia turística que acompaña a tempada estival nun ano marca de visitantes non se traduciu en negocio para comunidades como Andalucía, que facturou en xullo apenas un 1 % máis, ou o País Vasco, con só un 0,4 % máis.

Os analistas do retail insisten na tese outras veces repetida de que Galicia partía desde máis abaixo na carreira cara á recuperación, e por iso é polo que as vendas sigan en alza. Desde o Foro Económico de Galicia mantense tamén a teoría de que o aumento do consumo e a súa repercusión nas vendas minoristas non é máis que un reflexo da actividade económica, que xa crece a un ritmo anual do 3,2 %.

Os negocios fan unha análise máis a pé de rúa no que, á maior confianza do consumidor que viña rexistrando en meses anteriores, súmanse dous elementos que foron claves no mes de xullo: o bo clima e o turismo.

«O bo tempo ha feito que as vendas de roupa teñan sido boas, ao redor do 3 % ou o 4 % superiores ás do ano pasado», segundo estimacións do sector minorista galego, que non fará balance oficial ata avanzado setembro.

Guerra de prezos

«O gasto turístico creceu e notouse en certas zonas de Galicia, nas que non se lembraba unha ocupación tan elevada», aclara a patronal galega.

Hai satisfacción porque existía temor ao impacto do adianto das rebaixas, algo que si acusaron outras comunidades.

«Este ano pódese dicir que houbo dúas datas de inicio [en vez do habitual 1 de xullo]: metade de xuño e o 30 dese mes. Algúns comercios empezaron cos descontos 15 días antes do habitual, mentres que Inditex e El Corte Inglés fixérono, por primeira vez, o 30 de xuño. O pequeno e mediano comercio non tivo máis remedio que empezar cando viu que a súa competencia colgaba o cartel de rebaixas», afirman desde a Federación Galega de Comercio.

O aumento das vendas ten unha repercusión directa sobre o emprego, que en xullo creceu un 1,7 %.

 

O sector minorista galego perdeu na última década máis de 7.600 negocios de autónomos

Caben poucas dúbidas sobre a recuperación do pequeno comercio galego, despois de conseguir un crecemento constante das vendas durante 32 meses. Pero antes diso, o sector hao pasado realmente mal, e diso dan boa conta os datos publicados onte nun informe da Federación de Autónomos ATA, cuxo gran titular é que o comercio perdeu 91.000 autónomos en España na última década.

A organización explica ao detalle os datos por comunidades. No caso de Galicia, cifran en 7.608 o número de negocios dedicados ao pequeno comercio que se perderon desde o ano 2008, cando o censo de actividade dedicado a este sector rexistraba 53.263 altas.

A agosto do 2017, Galicia conta con 52.354 actividades minoristas operadas por autónomos, unha cifra que segue decrecendo, a pesar da recuperación. Proba diso son os 909 negocios perdidos no 2016, segundo ATA.

Por que se seguen pechando comercios, se o mercado está a crecer? «Hai sectores que camiñan máis lentos e aínda non lograron recuperarse da crise, e, debido aos cambios no modelo, é moi difícil que volvamos ver aquelas cifras de autónomos dedicados ao comercio que tiñamos no ano 2008», explicou onte Lorenzo Amor, presidente de ATA.

«O comercio electrónico e as vendas por Internet permítennos chegar moito máis lonxe e abrir novos mercados, pero tamén farán que o sector non volva ter as cifras de autónomos que había antes da crise», engadiu Amor. «Aínda que o verdadeiro problema é que as vendas sigan estancadas», afirmou.

«É unha pena, dada a importancia do comercio, que vertebra moitos pobos e cidades no noso país e concentra a un de cada catro autónomos, ver que este sector non se recupera», concluíu.

Un novo Zara de 4.000 metros cadrados

O Zara de Marineda na Coruña, que leva pechado varios meses por obras, reabrirá o 8 de setembro. Desde a empresa aseguran que se trata de traballos de renovación que servirán para actualizar a imaxe da tenda. Os labores inclúen unha ampliación das instalacións, que ocuparán os locais que antes albergaban Caramelo na planta baixa e Live The Music School na primeira.