Carta aberta ao Concello da Estrada sobre a alameda

Miguel Camba ARQUITECTO ESTRADENSE FINCADO EN BRUXELAS

A Estrada

20 abr 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A motivación desta carta é profesional e non política. Non busquen segundas lecturas. Non as hai.

«O que necesita e esixe a nosa época non é laboriosidade e espírito de funcionario, senón personalidade, conciencia, responsabilidade. Intelecto, talento, hai dabondo» Hermann Hesse

Desde a plataforma change.org impulsei unha recollida de firmas pedindo ao goberno da Estrada reconsiderar o proxecto de ampliación e remodelación da Alameda. No texto da devandita iniciativa explico por que entendo que o proxecto que se pretende executar non posúe a calidade arquitectónico-paisaxística que este tan querido lugar merécese, mostrando ao meu xuízo unha gran insensibilidad cara ás preexistencias e historia da alameda e a súa contorna. Un proxecto que é froito dun proceso de selección e redacción opaco. Invito o lector a consultar o texto completo da crítica na plataforma change.org, na que se pode localizar tecleando no buscador «Alameda A Estrada».

Asegúrolles que esta iniciativa non busca pór paus nas rodas. Con ela pídese simplemente unha toma de responsabilidade e conciencia e unha aposta decidida por resultados de calidade.

Suxírolles o seguinte:

-Paren o proxecto, dense tempo;

-Convoquen un concurso de ideas aberto para ESTE proxecto cun xurado cualificado e independente (non tergiversemos, un concurso de ideas de arquitectura non é o mesmo que un concurso de servizos para xestionar unha oficina técnica). Asegúrense de non incluír cláusulas abusivas excluíntes.

-Seleccionen a proposta arquitectónica que garanta o maior benestar aos cidadáns, respecte o pasado, mellore o presente e dea valor patrimonial futuro. Á hora de seleccionar, dean maior importancia aos criterios conceptuais e técnicos sen esquecer, está claro, a viabilidade económica.

-Publiquen o proxecto seleccionado en medios oficiais e sáqueno a exposición pública durante un tempo (non fai falta moito) permitindo a presentación de alegacións e suxestións. Con iso coñecerán por escrito a opinión de cidadáns e profesionais que, sin duda, enriquecerán a proposta;

-Aproben o proxecto;

-E logo constrúan. ¡Non constrúan primeiro e logo aproben o proxecto!

Verán que é posible. Verán que intelecto, talento hai dabondo. Teñan confianza.