Xunta e concellos únense para esixir bonificacións na AP-53

Javier Benito
javier benito LALÍN / LA VOZ

DEZA

CONCHI PAZ

Mobilidade avaliará o custo de aplicar rebaixas similares á AP-9, como a viaxe de volta gratis, para trasladar a proposta ao Goberno central e que se activen en 2022

23 oct 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

A Xunta realizará un estudo sobre o custo que suporía aplicar na autoestrada AP-53 entre Santiago e Dozón as mesmas bonificacións que existen na actualidade na AP-9. Ese informe económico servirá de base para presentar unha emenda aos orzamentos do Estado para o 2022, co fin de que se poidan introducir esas rebaixas nos desprazamentos xa o próximo ano. Esta medida acordouse onte entre a conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, acompañada dos delegados territoriais da Xunta en Pontevedra, Luis López, e Ourense, Gabriel Arén, cunha vintena de alcaldes e representantes municipais dos concellos por onde discorre a AP-53, atendendo unha petición cursada polo rexedor de Lalín, José Crespo.

Desde a Xunta e os concellos acordouse facer fronte común para conseguir unha rebaixa nas tarifas da autoestrada que une Santiago con Ourense, entre as máis caras do territorio nacional. Agora analizarase o impacto económico que suporía aplicar o modelo de bonificacións da AP-9 para trasladar unha demanda ao Ministerio de Transporte e que se poida copiar na AP-53. En que consistiría? De replicarse esas iniciativas habería regreso gratis para os vehículos lixeiros que regresen en vinte e catro horas, así como unha redución do 20 % adicional para os que realicen polo menos unha vintena de viaxes ao mes e do 20 % para os vehículos pesados.

Unha vez dispóñase dese estudo económico a elaborar pola consellería, convocarase de novo unha reunión cos alcaldes afectados para presentarlles os resultados antes de remitilos ao Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana con esa petición de bonificacións. Ethel Vázquez incidiu no alto custo da AP-53, que carece de ningún tipo de bonificación, nin sequera para os usuarios recorrentes, unha situación que a converte nun caso excepcional. Ademais, resaltou que aplicalas suporía un custo moi por baixo do que supoñen as rebaixas na AP-9, pero «vos beneficios para vos cidadáns e para ou territorio serían enormes».

Acordo parlamentario

Para a conselleira, o acordo unánime adoptado polo Parlamento de Galicia para reclamar esas reducións na AP-53, xunto co menor impacto para as arcas estatais, debería atopar eco en Madrid. Insistiu Vázquez en que se trata dunha demanda social, dos concellos e a Cámara galega, onde se aprobaron iniciativas de distintos partidos nesa liña. Remarcou que a citada autoestrada resulta clave para a vertebración interior de Galicia, principal eixo entre Santiago e Ourense e esencial «para a competitividade de municipios como Boqueixón, Vedra, Silleda, Lalín, Dozón ou Piñor». Lamentou que agora non se cumpra esa función vertebradora.

Na reunión celebrada en Santiago participaron alcaldes tanto do PP como do PSOE e independentes. Estiveron os rexedores José Crespo (Lalín); Manuel Cuíña (Silleda); Rubén Quintá (Rodeiro); Adolfo Campos (Dozón), Luis Taboada (Vila de Cruces); José López (A Estrada); Carlos Martínez (Vedra); Manuel Varela (Chantada); Javier Varela (Antas de Ulla); José González (Piñor); Francisco Fumega (O Carballiño); José Luis Valladares (San Cristovo de Cea); José Manuel Iglesias (Maside); Manuel Vázquez (Punxín); Manuel Cerdeira (O Irixo); e un concelleiro de Boqueixón.

Crespo incidiu na preocupación social polo prezo e a demanda de axustes desde 2006

O rexedor de Lalín cursara a petición á conselleira dun encontro para analizar a elevada peaxe da AP-53. Fíxoo tras o último acordo unánime do Parlamento galego para instar o Goberno central a aplicar bonificacións. José Crespo agradeceu a deferencia de Ethel Vázquez cos alcaldes, lembrando que a preocupación polas altas tarifas da autoestrada «é un asunto de vello, dende o 2006 levamos loitando por unha redución da peaxe». Incidiu en que se trata da máis cara de Galicia e entre as máis custosas en España, para incidir na preocupación social por ese prezo. Crespo lamentou que as moitas mocións aprobadas aínda non fornecesen efectos, congratulándose da posición compartida por alcaldes de todo signo político. Unha «sintonía perfecta porque todos temos o mesmo problemas e queremos a mesma solución», dixo, remarcando os 6,05 euros que custa aos vehículos lixeiros por viaxe.