Lalín ampliará avenida de Ourense e rúa Penela para acceder ao CIS

Javier Benito
javier benito LALÍN / LA VOZ

DEZA

Cedida

A urbanización da contorna do futuro centro integrado de saúde prevese licitar antes de finalizar setembro por 380.000 euros e as obras deben executarse en catro meses

19 sep 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

A urbanización da parcela onde se asenta o futuro Centro Integrado de Saúde (CIS) de Lalín incluirá a ampliación da avenida de Ourense, cun novo viario de servizo, así como da rúa Penela, que contará con dobre sentido de circulación. Suporán as actuacións máis relevantes dentro dun proxecto que se prevé licitar por parte do Concello antes de finalizar setembro. As obras suporán un custo máximo de 379.989 euros e executaranse dentro do convenio subscrito polo goberno local co Servizo Galego de Saúde (Sergas), asumindo este a construción do CIS mentres das arcas municipais custeábase urbanizar a parcela. O prazo para a súa conclusión tras adxudicarse os traballos estableceuse en catro meses, que podería reducirse en función das ofertas das firmas licitantes.

A licitación destas obras acometerase a través da Plataforma de Contratos do Estado de forma conxunta coa urbanización dun tramo da Rolda Este, nas inmediacións da rotonda de Rodeiro. Neste caso cun custo máximo de 249.044 euros. A concelleira de Urbanismo, Raquel Lorenzo, explicaba onte que a urbanización na contorna do CIS acometeranse cando estea xa avanzada a súa construción e para que «ou paso de maquinaria pesada, vehículos de gran tonelaxe e vos movementos de terra xa estean rematados e xa que logo a humanización non sufra nin deteriórese polo paso destes vehículos e do devir dá construción dá estrutura do edificio».

Os traballos previstos polo Concello consistirán en urbanizar terreos linderos coa parcela do centro sanitario que discorren paralelos á estrada N-525 e a rúa Penela. Permitirán mellorar o acceso rodado de vehículos e o de peóns cara ao futuro CIS, xa que agora se carece dese tipo de infraestruturas de paso. Haberá ademais unha reordenación do tráfico que afecta á avenida de Ourense e rúa Penela, incluíndo os accesos desde ambas as vías á área do ambulatorio, ademais da instalación de novos pavimentos, introdución de vexetación e execución dos distintos servizos urbanísticos.

Situación actual

Na actualidade a rúa Penela conta cunha pista asfaltada pero carece de beirarrúas ou espazo peonil, mentres que a avenida de Ourense conta con dobre carril ademais doutro de aparcadoiro e zona peonil. As obras a licitar polo Concello antes de finalizar setembro posibilitarán mellorar o uso desas vías polos veciños máis próximos así como polos potenciais usuarios do CIS.

A avenida de Ourense, a N-525, será ampliada coa construción dun novo viario de servizo na súa marxe oeste, no lado dereito en dirección cara á capital ourensá. Terá sentido único cun ancho de 3,5 metros, dispondo de zona de aparcadoiro en liña na que haberá árbores, discorrendo paralelo á avenida e separándose dela por unha mediana de 1,5 metros de ancho. Disporá de punto de acceso no extremo norte do ámbito de actuación, próximo á rotonda, prevéndose tamén un dobre carril desde a rotonda e ordenar así a circulación e facilitar a incorporación de vehículos ao viario de servizo como a continuidade do tráfico en dirección a Ourense. Á súa vez, desembocará na avenida de Ourense no extremo sueste, xa en dirección de saída cara a Catasós.

O proxecto fixa nas proximidades da rotonda a realización de tres carrís, diferenciando o sentido de circulación mediante a mediana de 1,5 metros de ancho para separalos. Tanto nas medianas como na zona de acceso e na de saída crearanse zonas verdes con árbores. Mentres, na marxe este de a avenida, fronte á subestación eléctrica de Naturgy, conservaranse as actuais beirarrúas así como o carril dirección Ourense-Lalín, o que motivará que se adapte o deseño do novo proxecto ás actuais condicións.

Facilitar o tránsito peonil, zonas verdes e servizos

Na rúa Penela o proxecto prevé ampliar a sección da vía, de dobre sentido, ata os sete metros. Ademais, contarase con zonas de aparcadoiro en liña con arboledo, xunto con beirarrúas dun ancho mínimo de 2,8 metros, que se amplía a 10 na zona norte máis próxima á rotonda.

A proposta a executar busca promover o tráfico peonil, con pasos accesos na contorna da rotonda xa existente e comunicando coa zona exterior do futuro CIS. Para garantir a maior seguridade das conexións peonís entre as marxes da vía poranse pasos elevados ao nivel das beirarrúas, mantendo as súas mesmos cores e acabados. As vías deseñáronse para mellorar a seguridade no tráfico rodado tanto nas saídas como as incorporacións á parcela do ambulatorio.

Está prevista a plantación de especies arbóreas ornamentais e de baixo mantemento, con arce campestre nas beirarrúas e carballo ou fresno americano nas medianas. Ademais actualizaranse ou redimensionarán as redes de servizos, como auga ou gas.