Carlos Sainz gaña o seu terceiro Dakar

La Voz REDACCIÓN / EFE

DEPORTES

HAMAD I MOHAMMED | REUTERS

O piloto español conservou no último cronometrado do rali a súa vantaxe sobre o catarí Nasser Ao Attiyah e o francés Stéphane Peterhansel, quen completaron o podio en segunda e terceira posición

17 ene 2020 . Actualizado ás 17:46 h.

O piloto español Carlos Sainz (Mini) gañou este venres o seu terceiro Dakar ao conservar no último cronometrado do rali a súa vantaxe sobre o catarí Nasser Ao Attiyah (Toyota) e o francés Stéphane Peterhansel (Mini), quen completaron o podio en segunda e terceira posición, respectivamente.

Sainz, que liderou a carreira desde a terceira etapa, proclamouse vencedor do rali máis duro do mundo por terceira vez na súa carreira tras os conseguidos en 2010 e 2018, e volveuno a facer como o piloto máis lonxevo en conseguilo, agora con 57 anos.

O piloto madrileño non arriscou nos últimos 167 quilómetros cronometrados do Dakar para asegurarse o triunfo, que debe ratificar cun percorrido de exhibición de 13 quilómetros camiño ao podio de meta.

Sainz deixara case sentenciado o rali na décima etapa, unha das máis complicadas, onde se viu beneficiado por un descoido da o Attiyah e Peterhansel, que se equivocaron de rumbo, o que foi aproveitado polo español para impor unha diferenza case insalvable a falta de dúas xornadas.

HAMAD I MOHAMMED | REUTERS

A duodécima e última etapa gañouna Ao Attiyah, a única que puido gañar en todo o rali, dominado amplamente polos buggys de Mini, que se adxudicaron oito etapas, delas catro para Sainz e outras catro para Peterhansel.

O piloto galo tívose que conformar coa terceira praza da xeral a pesar de que intentou arrebatar á o Attiyah o segundo lugar, do que só lle separaban seis segundos antes da última etapa. Con todo, Peterhansel era o primeiro coche en saír nesta xornada e abrir pista, polo que non lle foi posible rodar máis rápido que o piloto catarí, que saía xusto detrás e seguía as súas pegadas.

Ao Attiyah, gañador do Dakar de 2019, partía como o gran favorito para volver triunfar, especialmente ao correr practicamente en casa sobre as dunas de Arabia, pero o catarí tivo que esforzarse moito para plantar cara aos buggys de Mini, que deron un salto en rendemento respecto ao ano pasado.

Fernando Alonso (Toyota) rematou a etapa en cuarto lugar e quedou a 3 minutos e 25 segundos do tempo marcado pola o Attiyah, o que lle privou de pechar o seu debut no Dakar cunha vitoria de etapa.

É a terceira vez que Alonso remata unha etapa do Dakar entre os cinco primeiros, despois de quedar segundo na etapa 8 e cuarto na etapa 4, o que corroborou que coa súa Toyota Hilux é capaz de rodar ao ritmo dos máis rápidos da caravana.

O campión de Fórmula 1 rematou con boas sensacións o rali despois de ter tido notables actuacións, só embazadas por dous días malos que o deixaron fóra dos dez primeiros clasificados da xeral para rematar na décimo terceira praza.

Na segunda etapa perdeu dúas horas e media para reparar a estrutura dunha roda rota ao chocar cunha pedra en metade dunha nube de po e na décima etapa sufriu un aparatoso envorco que lle fixo perder case outra hora para cambiar algunhas pezas.

Foi un Dakar onde tamén brillaron nomes descoñecidos, como o piloto lituano Vaidotas Zala, que gañou a etapa inaugural, e o piloto francés Mathieu Serradori, que se adxudicou a oitava etapa cun coche practicamente de fabricación propia.

O Dakar 2020 disputouse integramente en Arabia Saudita con doce etapas do 5 ao 17 de xaneiro e un percorrido de case 8.000 quilómetros, dos que máis de 5.000 foron cronometrados, con saída en Yeda, a segunda cidade máis grande do país, e chegada en Qiddiya, unha gran cidade de lecer que se proxecta nos arredores da capital Riad.

A carreira tivo unha primeira semana moi técnica e con moito po por pistas duras, canóns de roca e camiños montañosos do norte e o centro da península arábiga, seguida dunha segunda semana moito máis rápida por desertos abertos e algúns sectores de dunas no sur do país.

Os galegos Vallejo, 24.º e Iglesias , 94.º

Dous dos cinco participantes galegos lograron rematar o Dakar (aínda que os irmáns Burgo, Pedro e Marcos, formaban parte do mesmo equipo): Diego Vallejo, copiloto de Óscar Fortes nun SsangYong oficial, e Eduardo Iglesias , que competía na modalidade de motos. O lucense foi vigesimocuarto, e o motociclista monfortino acabou na 94.º posición.

Na súa primeira experiencia no raid máis duro do mundo, estreándose ademais no debut da proba en Arabia Saudita, os irmáns Burgo e o copiloto José Calvar non lograron acadar a meta situada en Qiddiya.