Iván Corral optará á presidencia da Federación Española de Automobilismo

DEPORTES

XOAN CARLOS GIL

O responsable da federación galega xa solicita apoios en todos os estamentos e aposta por un programa integrador con Galicia como modelo

15 dic 2019 . Actualizado ás 17:40 h.

O máximo dirixente da Federación Galega de Automobilismo (FGA), Iván Corral , optará á presidencia da federación española (RFEdA), cuxas eleccións deberían celebrarse, segundo estipula a lei, no primeiro semestre do ano 2020.

O presidente galego, que leva máis de dúas décadas a cargo de a entidade autonómica, comezou a solicitar apoios para substituír ao valenciano Manuel Aviñó á fronte do organismo nacional. Aviñó chegou á dirigencia estatal fai catro anos, como substitución de Carlos Gracia , que á súa vez levaba trinta e dous anos no cargo. Para Iván Corral , «Aviñó foi continuista co realizado por Gracia , incluído o persoal». «Percibe uns ingresos medios duns dez mil euros e iso hai que rebaixalo, como tamén hai que reducir o exceso de persoal por medio dun ere, para optimizar os recursos e dar paso a persoal máis novo e cualificado», critica. «Hai que cambiar o paso, o ritmo. Hai persoal viciado que leva na federación corenta anos, é algo doutra época. Hai que achegar xente nova, novas tecnoloxías e crear un automobilismo fresco e actual», conclúe.

Ten clara o xeito de facelo o actual responsable do automobilismo galego. «En primeiro lugar, cambiar os estatutos e integrar ás federacións autonómicas, para que sexan elementos colaboradores, nunha comisión interterritorial con poder decisorio», avanza. «É imprescindible para que o automobilismo estea coordinado desde a base ata a elite. Moitas das carencias actuais proveñen de que Aviñó non conta coas federacións autonómicas», afirma.

En segunda instancia, Iván Corral cre que «é necesario extrapolar o modelo galego de xestión do automobilismo». «Somos a federación de referencia e lideramos o número de entidades con dereito a voto, aínda que tivemos que recorrer o erróneo censo. Estamos á cabeza en participación, servizos médicos, bens de equipo... desde Asturias compráronnos o noso programa de cronometraxe...», matiza.

Asegura que ten o apoio de empresarios relevantes vinculados ao automobilismo, así como da maioría das federacións territoriais, e pon o foco nos deportistas. «O noso modelo deportivo pasará por establecer premios en metálico, que haxa un retorno para os participantes por medio dos provedores e que todos gañen neste sentido, e separar un mes natural as probas puntuables», engade.

Lembra, neste aspecto, que Galicia ofrece eses beneficios económicos grazas ao apoio da Secretaría Xeral para o Deporte da Xunta de Galicia, cuxas axudas reverten en seguridade. «A federación galega non cobra, senón que paga e axuda aos seus organizadores, provedores e deportistas. A federación española só cobra taxas e impostos e o retorno é cero, sen escoitar a deportistas nin organizadores», sinala. «Co meu proxecto, a federación española dobrará as licenzas e os recursos en dous anos», anuncia. «Non pode ser que o Campionato de Superturismos teña apenas nove participantes. Non digo que haxa que masificar o automobilismo, pero hai que incentivalo, porque da cantidade sae a calidade», reflexiona.

Iván Corral tamén considera que o Supercampeonato instaurado este ano foi un fracaso. «Só o seguiron dous pilotos, o que significa que os campionatos dos que parte, o de asfalto e o de terra, non están consolidados, cando tiñan que ser as estrelas do calendario. Por iso, propoño suspendelo ata que estes dous certames estean perfectamente arraigados», avanza.

O actual presidente da FGA apunta tamén cara á xestión dos circuítos españois. «Hai que crear unha comisión de traballo e non externalizar os campionatos como está a facer a RFEdA. A federación ten que ser, como mínimo, coorganizadora das competicións, que agora se pode dicir que están en mans privadas», di.

A regulamentación é outro dos aspectos que se contemplarán no programa de Corral . «O País Vasco e Cataluña eran referentes e agora apenas teñen automobilismo, porque a regulamentación é obsoleta, os coches caducos e os participantes, escasos. Hai que desenvolver unha regulamentación parella para toda España, con Francia como exemplo, cuns 250 participantes de media, nos que cada un corre para o seu campionato», describe.

«En Galicia habería que dar continuidade ao meu programa»

A hipotética saída de Iván Corral deixaría un baleiro de poder no automobilismo galego que abriría as portas a unha substitución forzada. O actual presidente da FGA tamén ten claro o modo en que desexaría que se confira continuidade ao programa a medio prazo que ten pensado implantar.

«No automobilismo galego deberiamos pactar a figura máis idónea para darlle continuidade a todo o traballo que se estivo acumulando ata o momento e que fixo de Galicia un referente», apunta.

«Eu, por suposto, seguirei colaborando de forma moi estreita, porque teño certas cartas na man para que eses proxectos que expuxemos cheguen a bo termo. Un exemplo claro é o Supercampeonato de R5, cunha dotación de 100.000 euros en premios, máis o de N5, con 60.000 euros para repartir», argumenta o presidente autonómico das últimas tres décadas.

«O que viñese como a miña substitución lle ten que dedicar horas ao automobilismo. Eu entrégolle dez horas ao día, máis fins de semana e festivos. Non hai outro xeito de pechar xestións e avances para este deporte en Galicia», asegura Iván Corral , futuro candidato á presidencia da federación española.