Este será o calendario do automobilismo galego no 2020

DEPORTES

CARMELA QUEIJEIRO

Ralis, ralimix, slálom... A asemblea xeral da federación galega aprobará o venres o calendario máis intenso da historia e Porriño acollerá en febreiro a gala de campións que dará o pistoletazo de saída ao 2020

15 abr 2020 . Actualizado ás 12:19 h.

Os pilotos galegos xa engraxan os seus motores. O venres, a asemblea xeral da Federación Galega de Automobilismo (FGA) aprobará, como primeiro paso da tempada 2020 e cerrojazo do 2019, as datas de competición das seis modalidades que abriga na súa organización: ralis, montaña, ralimix, autocrós, karting e slalom. Trátase do calendario máis intenso da historia, con crecemento en todas as disciplinas, especialmente a de montaña e o ralimix. O autocrós, por exemplo, volverá dispor de oito probas, con Carballo e Arteixo como referentes, tras anos baixo mínimos.

O presidente da FGA, Iván Corral , presume desta circunstancia, aínda que invita á prudencia: «O automobilismo galego está moi san. Estamos de moda. Todos os concellos queren unha proba automobilística no seu territorio. Pero debemos reflexionar e pór coto, porque podemos morrer de éxito. O razoable é un crecemento contido porque demasiadas probas pode xerar saturación e que o participante teña problemas de orzamento para cubrir toda a tempada».

Sexa como for, considera que estas disciplinas deportivas de motor están consolidadas en Galicia e apunta a dirección na que pretende que crezan no 2020 os ralis, a xoia da coroa: a creación de dúas supercampeonatos.

O de R5 terá unha dotación de 100.000 euros en total (o gañador levará 40.000, o segundo 30.000, o terceiro 20.000 e o cuarto 10.000) e as probas puntuables o ano que vén serán A Coruña, Rías Baixas, Cidade de Narón, Botafumeiro, Ribeira Sacra e San Froilán.

O supercampeonato de N5 (que toma a testemuña do que se organizou este ano no Campionato de España) dispón de 60.000 euros en premios, que se repartirán do seguinte modo: o primeiro levará 20.000, o segundo 15.000, o terceiro 10.000, o cuarto 7.000, o quinto 5.000 e o sexto clasificado obterá 3.000 euros. Puntuarán todas as citas (A Coruña, O Cocido, Noia, Rías Baixas, Cidade de Narón, Sur do Condado, Botafumeiro, Ribeira Sacra, San Froilán e A Mariña Lucense), pero os participantes deberán descartar dous para o cómputo final.

«Con estes dous certames buscamos incrementar a calidade de participación, xa garantida a cantidade, e que os pilotos que manexan coches de ata 300.000 euros de custo poidan obter algún retorno, non só en premios senón mediante a achega dos provedores e patrocinadores específicos», explica Iván Corral . O dirixente cre que ambos os supercampeonatos servirán de reclamo para pilotos que participaron no Campionato de España e no Nacional portugués, «reunindo en Galicia ao redor dos vinte e cinco mellores pilotos da península». Respecto ao regreso do rali do Cocido tras ter formado parte do estatal, asegura que «foi excluído por razóns políticas porque é mellor que o 90 % dos ralis do Campionato de España». «O A Mariña lucense foi unha moi boa experiencia, por unha paisaxe preciosa e con concellos fiables no seu apoio económico aos organizadores», concluíu.

O centro da Coruña volverá ser a finais de febreiro o quilómetro cero do Campionato Galego, que se estenderá ata mediados de novembro, co A Mariña Lucense como ferrollo. O do Cocido, segunda proba, reaparece para pór a proba a pericia dos pilotos sobre terreo esvaradío. Despois, Noia (todo un clásico) volverá mostrar músculo cunha capacidade de convocatoria ao alcance de moi poucos. O Rías Baixas consolídase mantendo o espírito daquela proba que pertencía ao calendario do Campionato de España. Tamén vinculado ao Nacional está o Cidadede  Narón, boa pedra de toque para o de Ferrol do estatal. O Sur do Condado crece con Cándido Carreira como alma máter. O Botafumeiro tamén se afianza tras anos de ausencia. O Ribeira Sacra afronta unha nova etapa tras a perda do seu impulsor. O San Froilán, co percorrido máis longo da tempada, é outro clásico. E o recentemente chegado A Mariña Lucense ampliou a xeografía dos ralis en Galicia.

Iván Ares intentará compaxinar o Europeo co Nacional

A punta de lanza do automobilismo galego a nivel nacional na modalidade de ralis de asfalto, o piloto de Cambre fincado en Carral , Iván Ares, sopesa dar unha volta de porca ao seu proxecto deportivo para o ano entrante. O actual subcampión de España intentará compaxinar o Campionato de Europa no seu máximo nivel (FIA ERC) co Nacional, algo que en principio tamén parece que fará o actual campión de España, Pepe López.

Este certame posúe outras dúas categorías inferiores: o FIA ERT no que destacou Roberto Blach, e o Tour European Rali ao que pertence a carreira de Ferrol e o Rías Altas na modalidade de históricos. Na máis alta, o FIA ERC, as probas son: Azores, Illas Canarias, Liepaja (Letonia), Polonia, Roma, Barum (República Checa), Chipre e Hungría.

Iván Ares móstrase ilusionado co reto que aínda ten que confirmar. «Intentariamos cumprir o soño de pelexar de ti a ti cos mellores equipos de Europa, o que para un equipo humilde e baseado nun grupo de amigos é realmente iso: un soño feito realidade». O piloto galego apunta a que todos os proxectos deste calado referidos ao deporte do automobilismo son posibles se existe un respaldo que lles garanta a viabilidade: «Estivemos falando con Hyundai Motorsport en Alemaña e mostráronnos a súa confianza neste proxecto. Ademais contamos co inestimable apoio de Hyundai Motor España».

Respecto da planificación deportiva e a súa presenza nas citas que se disputan en Galicia, o piloto asegura que está todo no aire polo momento. «Intentaremos realizar algunha carreira sobre terra antes de enfrontarnos ao rali Illas Azores. Despois, tocaranos viaxar a Canarias, unha carreira na que creo que podemos pelexar novamente pola vitoria», analiza.