A lenda do motor, Niki Lauda, falece aos setenta anos

La Voz REDACCIÓN / AXENCIAS

DEPORTES

REUTERS

Someteuse o pasado verán a un transplante de pulmón que lle obrigou a estar hospitalizado varios meses. Foi tres veces campión do mundo e tiña raíces galegas

21 may 2019 . Actualizado ás 14:07 h.

O expiloto austríaco e lenda do motor Niki Lauda, triplo campión do mundo de Fórmula Uno, faleceu aos 70 anos de idade. «Con gran dor anunciamos que o noso querido Niki faleceu apaciblemente o 20 de maio de 2019, rodeado da súa familia», comunicaron os achegados do piloto e empresario. Lauda tiña orixes galegas, da parroquia de Loña de Monte, en Nogueira de Ramuín, onde naceu o seu avó paterno, Juan Lauda Crespo, que emigrou a Estados Unidos na década dos anos 20 do pasado século. Tivo catro fillos: entre eles, José Lauda Soto, pai de Niki Lauda. Sixto Lauda, tío avó do expiloto, residiu toda a súa vida no municipio ourensán.

Niki Lauda someteuse o pasado verán a un transplante de pulmón que lle obrigou a estar hospitalizado varios meses, e o pasado mes de xaneiro tivo que volver ser internado por mor dunha gripe que contraeu durante o nadal anterior en Eivissa (España), onde o ex piloto tiña a súa segunda residencia. O pasado febreiro, Lauda cumprira 70 anos.

«Os seus logros únicos como deportista e empresario son e serán inesquecibles», indicou a súa familia no comunicado. «O seu incansable entusiasmo pola acción, a súa franqueza e a súa valentía seguen sendo un modelo a seguir e unha referencia para todos nós. Foi un esposo, pai e avó cariñoso e botarémolo de menos», engaden.

O austriaco, quen foi hospitalizado en xaneiro durante aproximadamente 10 días debido a que sufría de gripe, recibira un transplante de pulmón en agosto de 2018, lembra Europa Press. Lauda xa fora sometido a senllos transplantes de ril en 1997 e 2015, neste último caso grazas á doazón do órgano por parte da súa entón noiva e agora viúva Birgit.

Tres veces campión do mundo 

Hannibal Hanschke | REUTERS

Niki Lauda foi tres veces campión de F-1 (1975, 1977 e 1984), e subcampión en 1976. 

Nacido en Viena, o 22 de febreiro de 1949, era fillo dunha familia adiñeirada, propietaria de fábricas de papel.

Debutou na competición automobilista en abril de 1968, recolle Efe, nun premio de montaña. Ese ano xa participou en Fórmula V e en Fórmula 3.

En 1971 debutou en F-1 cun March no Gran Premio de Austria, que non concluíu por problemas mecánicos.

O seu salto automobilístico produciuse coa súa fichaxe en 1974 por Ferrari, escuadra italiana coa que gañou a súa primeira carreira no GP de España disputado no Xarama o 28 de abril de 1974.

A súa progresión quedou certificada co seu primeiro título de campión do Mundial en 1974.

Dous anos despois, a súa carreira sufriu un serio revés ao sufrir un grave accidente no GP de Alemaña o 24 de outubro. Lauda sufriu graves queimaduras no rostro e no corpo, lembra Efe, o que lle mantivo apartado dos circuítos durante seis semanas.

 

A pesar diso, Lauda logrou manter un intenso duelo co corredor británico Jame Hunt polo campionato, título que finalmente logrou este último con tan só un punto de diferenza co corredor austriaco.

A tempada 1977 foi a última que correu con Ferrari e a pesar de que a súa relacións coa escuadra italiana arrefriouse, logrou o seu segundo título mundial con certa comodidade por diante de Jody Scheckter. A continuación pilotou durante dous Mundiais para a escuadra Brabham-Alfa, coa que non logrou acadar novos títulos mundiais e o 28 de setembro de 1979 deixou temporalmente a competición para aventurarse no seu proxecto de Lauda Air.

En 1981 regresou á alta competición e en 1984 conquistou o seu terceiro e último título nunha dura pugna co francés Alain Prost, do que só lle separou medio punto ao final da tempada.

En 1985, tras unha dura tempada na que se tivo que abandonar ata en once ocasiones, retirouse definitivamente da F-1, sendo considerado un dos mellores pilotos da historia deportiva automobilista.

Deixaba atrás 25 vitorias nos 173 grandes premios que disputou, dos que 24 partiu desde a «pole» -23 con Ferrari-, e viviu dúas etapas en canto á evolución de motores, os atmosféricos (1971-79) e túrboos (1982-85).

Vinculado ao mundo do motor

Lauda proseguiu vinculado ao mundo do motor, xa fose como relacións públicas, asesor de Ferrari (1992-1997) ou director de Jaguar e Mercedes , lembra Efe.

En 1986 reflotou a súa aeroliña que pasou por numerosas vicisitudes económicas, en especial, pola competencia do «low cost». O 21 de novembro de 2000 viuse forzado a abandonar a súa presidencia e en 2001 abandonou definitivamente a sociedade.

En abril de 2003 creou en Barcelona, xunto co seu fillo Lukas e o español Diego Albanell, a firma Lauda Sports Management, dedicada á xestión de eventos do motor.

En novembro dese ano regresou ao mundo da aviación ao adquirir a filial austríaca de voos charter Aero-Lloyd, que pasou a chamarse Fly Niki.

En 2004 Air Berlin entrou no capital da súa aeroliña, compaña que ampliou a súa participación ata o 49,9 % en 2010, e vendeulle o 50,1 % restante en 2011, pasando o expiloto ao consello de administración de Air Berlin ata a súa retirada en 2012.

Regresou á Fórmula Uno en setembro de 2012 ao fichar como presidente do consello de control da escuadra Mercedes de Fórmula 1.

Premio como «Mellor Deportista Mundial de 1976» do Internationale Sport Korrespondenz de Sttutgart, estivo incluído na «lista negra» da ONU de 1980-88 pola súa participación en probas de Sudáfrica.

En 1996 publicou a súa biografía «A Terceira Vida».

Sobre a rivalidade nas pistas con Hunt, en 2011 o estadounidense Ron Howard rodou a película «Rush».

Cinco fillos

Unido a Birgit Wetzinger, 30 anos máis novo, á que coñeceu en 2004, cando entrou a traballar na súa aeroliña como azafata, lembra Efe. Ela dooulle un ril en 2005, despois de que deixase de funcionar o que lle doou en 1997 o seu irmán Florián. Tras un non recoñecido matrimonio en agosto de 2008, a parella tivo mellizos en 2009.

Entre 1976 e 1991 estivo casado con Marlene Knaus (chilena de orixe austríaca), coa que tivo dous fillos: Lukas (1979) e Mathias (1981), tamén piloto de automobilismo.

O piloto tiña un quinto fillo, Christophe, nacido cara a 1981 fose do matrimonio.

Conmoción no mundo do motor

O mundo do motor reaccionou con tristeza á morte do lendario corredor. 

«Hoxe é un día triste para a F-1. A gran familia de Ferrari decatouse con gran tristeza da noticia da morte do seu amigo Niki Lauda, tres veces campión do mundo, dúas veces coa Scuderia (1975-1977)», di Ferrari nun chío.

Tamén hai tristeza en McLaren , a súa outra escuadra.

Desde a páxina oficial da Fórmula 1 tamén chegaron condolencias esta mañá de martes, expresando o seu pesar polo falecemento de Niki Lauda .

O piloto español Fernando Alonso tamén expresou o seu pesar pola morte da lenda do motor.