As industria do tabaco volve coar de forma sutil publicidade nos Ferrari e os McLaren

AFP

DEPORTES

FERRARI PRESS OFFICE / HANDOUT

Philip Morris e a British American Tobacco arránxanllas para sortear a prohibición ás tabaqueiras

15 feb 2019 . Actualizado ás 18:29 h.

Philip Morris con Ferrari , British American Tobacco con McLaren : despois de máis de dez anos de ausencia na Fórmula 1, as marcas de tabaco, que tiveron un papel destacado da categoría reina de automobilismo entre os anos 1970 e 2006, van retomando a súa relación cos monoplazas.

Foi o grupo Philip Morris International (PMI), patrocinador histórico de Ferrari a través da súa marca Marlboro, o que habilmente iniciou este movemento en outubro.

Desde o Gran Premio do Xapón, os Fórmula 1 da 'Scuderia', os monos dos pilotos e dos membros do equipo locen o logotipo de «Mission Winnow», que é «un programa de contidos relacionados coa ciencia, a innovación e a tecnoloxía como vehículos de mellora e transformación para PMI e os seus colaboradores», precisa Philip Morris. O mesmo ocorrerá esta tempada con Ducati na MotoGP.

British American Tobacco (BAT) anunciou esta semana unha colaboración con McLaren, que fará que os coches e os pilotos da escuadra británica luzan o logotipo de «A Better Tomorrow», presentado como «unha plataforma global para acelerar o programa de transformación» de BAT.

Ponse aí en valor os «produtos de risco potencialmente reducido» (como o cigarro electrónico) que desenvolve o grupo.

A falta de publicidade para o tabaco, prohibida en numerosos países, as marcas de tabaco promocionan agora na F1 proxectos paralelos á súa actividade principal e produtos menos controvertidos.

Publicidade

«A nosa iniciativa non fai promoción de ningún produto nin de ningunha marca do grupo Philip Morris. Ao contrario, Mission Winnow ten como obxectivo ilustrar o noso compromiso para mellorar constantemente. Esta iniciativa abre unha fiestra ao novo Philip Morris e aos nosos colaboradores, así como ao noso compromiso e a nosa motivación comúns», defende Tommaso dei Giovanni, director de comunicación do grupo.

Buscar «Mission Winnow» en Google conduce rapidamente a Philip Morris.

Por parte de BAT, «isto non ten nada ue ver co que faciamos antes de 2006», afirma unha portavoz do grupo, que foi un actor importante da F1 entre 1999 e 2005 co equipo BAR. «Non se trata de promover produtos relacionados co tabaco», sinala.

Nun momento no que as escuadras privadas teñen problemas cos seus orzamentos pola falta de grandes patrocinadores, a achega financeira das marcas de tabaco, que fixeron crecer a categoría no pasado, preséntase como un argumento tentador.

Pero o seu regreso á F1 non xera unanimidade. En Australia , que acolle o primeiro Gran Premio da tempada o 17 de marzo en Melbourne , as autoridades sanitarias examinan o logo «Mission Winnow», que se parece ao de Marlboro, para determinar se se trata de publicidade encuberta.

Investigacións

«Traballamos actualmente cos organizadores do Gran Premio australiano para compender e responder as preocupacións das autoridades sobre Mission Winnow», asegura Dei Giovanni.

«A sinalización utilizada nos uniformes dos membros da Scuderia Ferrari e na páxina web son conformes ás leis aplicables ás nosas actividades en Australia e no Estado de Victoria », onde está situado Melbourne.

«Examinamos actualmente en detalle as leis e as regulamentacións» sobre o tabaco nos países que acollen Grandes Premios, sinala pola súa banda British American Tobacco. «Debemos aínda determinar que activacións de marca pór en marcha en que países, pero respectaremos as contornas regulamentarias», engade.

A Federación Internacional do Automóbil (FIA), que se encarga das regras do campionato, mantense prudente pero firme sobre este tema.

«Non temos coñecemento dos detalles deste acordo ou das modalidades desta colaboración. É difícil avalialas neste momento. Con todo, desde 2006, a FIA oponse firmemente a toda publicidade ou patrocinio dos cigarros ou os produtos do tabaco no marcado dos seus campionatos e esa enfoque non cambiou», asegúrase.

Preguntado pola AFP, o promotor da F1 non fixo comentarios. O debate non fixo, seguramente, máis nada que comezar.