Lorenzo e Márquez xa son compañeiros, saberán facer equipo?

Borja González | Colpisa

DEPORTES

REPSOL MEDIA

Dous días despois de rematar unha intensa tempada empezan en Valencia as primeiras probas de cara ao próximo ano

20 novs 2018 . Actualizado ás 11:43 h.

O curso 2018 de MotoGP foi magnífico, con carreiras moi disputadas, cinco gañadores diferentes (Márquez, Dovizioso, Viñales, Crutchlow e Lorenzo), once pilotos distintos no podio (Márquez, Dovizioso, Viñales, Crutchlow, Lorenzo, Rossi, Rins, Zarco, Petrucci, Iannone e Pol Espargaró) e espectáculo dentro e fóra da pista, pero cun título decidido con tres probas por disputar. O dominio na xeral por parte do campión, o máis forte pero, sobre todo, o máis consistente, fixo que moitos pilotos disputasen o final do curso cun ollo posto no que quedaba e con outro no que está por vir. E o que está por vir, 2019, comeza xa esta semana, este martes, cos primeiros adestramentos de pretemporada, que terán unha segunda parte antes do descanso invernal a próxima semana en Xerez, os días 28 e 29. Unhas probas con moita faragulla e moitos puntos de interese.

O primeiro, sen dúbida, o de ver a Lorenzo como novo piloto do Repsol Honda , un reto para o mallorquino, que desembarcará no box do número 1 da categoría coa aspiración de derrotarlle coas mesmas armas. Un movemento moi interesante, por outra banda, para a marca xaponesa, que busca demostrar que o logrado nestes anos non é sólo por ter no seu garaxe a Márquez. «Non é doado que un piloto poida correr nos tres mellores equipos en tan poucos anos. O martes non estarei ao cento por cento, pero si para entender cousas importantes», dixo Lorenzo o domingo tras unha gris carreira (e gris fin de semana, moi condicionado polo seu estado físico e por querer evitar males maiores tras un tramo final de tempada no que se perdeu catro carreiras). Historia pasada, a súa con Ducati, unha vez que leste mesmo luns pola mañá pisou por primeira vez o que vai ser o seu novo box, onde compartiu as primeiras horas co seu novo corpo técnico dirixido polo experimentado Ramón Aurín, que nesta tempada traballou para Honda ao lado do xaponés Nakagami.

O piloto español terá que centrar o seu traballo en coñecer a súa nova moto, o que deixará en mans do 'tocado' Márquez (operarase do ombro esquerdo en decembro e intentará dosificarse nestes adestramentos invernais para non empeorar o seu estado físico) o de probar o novo material, unha vez que Crutchlow non volverá a pista ata febreiro.

O posto de Lorenzo no equipo oficial da marca italiana ocuparao Petrucci, que terá ante si a oportunidade da súa vida coa presión de demostrar que pode estar ao nivel do resto de pilotos oficiais e de dar a talla ante Dovizioso, que por agora mantén o seu status de máximo rival de Márquez á espera de que os outros que deberían estar nesa pelexa poñan as súas cartas sobre a mesa. Lorenzo, por suposto, pero tamén as Yamaha.

Rins, con galóns de número 1

O equipo xaponés estreará este martes un novo motor que busca solucionar parte dos problemas que tiveron neste 2018, coa electrónica tamén sinalada. Manteranse os seus dous pilotos, aínda que Viñales con novo técnico (a Ramón Forcada substituiralle Esteban García, que non poderá traballar co piloto español, que lucirá o número 12 desde esta semana, ata Xerez), e Yamaha cunha nova estratexia. Cun remocicado equipo de probas con Folger como piloto e co novo equipo Petronas como estrutura satélite, onde, a priori, Morbidelli contará co mesmo material de partida que os dous oficiais, e con Forcada como xefe de mecánicos.

Onde si que haberá cambios será no box Suzuki, a fábrica que máis creceu en 2018. Rins pasará a ter galóns de número 1, cun novo compañeiro ao seu lado, o campión de Moto3 de 2017: JoanMir . O balear xa probou a MotoGP no Xapón despois da carreira de Malaisia, un test no que, segundo sinalaron os presentes, rodou moi rápido.

Iannone desembarcará noutra fábrica, Aprilia, agora mesmo a quinta en discordia, e onde se mantén Aleix Espargaró. Do mesmo xeito que Yamaha, a marca de Noale reforzou a súa estrutura de probas, facéndose cos servizos de Smith, que correrá en varios grandes premios como piloto invitado, ademais de ser un dos contendentes no novo Mundial de eléctricas, o MotoE. E é que o lugar de Smith en KTM ao lado de Pol Espargaró, que logrou o domingo o primeiro podio da marca austríaca, ocuparao Zarco, unha chegada moi agardada para dar un paso cara a adiante e para valorar o lugar real da moto laranxa. Algo que tamén se verá cando o recentemente retirado Pedrosa suba á RC16 en febreiro en Sepang, noutro movemento de reforzo do equipo de probas, unha tónica moi estendida entre as fábricas de MotoGP e que dá a proba do nivel de esixencia ao que se chegou. E estas non serán as únicas novidades que se verán a partir deste martes. Ademais de Mir debutarán na clase reina Quartararo, como compañeiro de Morbidelli, o campión de Moto2 Bagnaia con Ducati ao lado de Miller e Oliveira con KTM na escuadra Tech3 (que deixa Yamaha para reforzar á marca austríaca), e onde seguirá Syahrin.