Marc Márquez conquista o seu quinto título de MotoGP

La Voz JUAN ANTONIO LLADÓS / EFE

DEPORTES

Marc Marquez
Marc Marquez TORU HANAI | REUTERS

O piloto español gaña o Gran Premio do Xapón e proclámase campión do mundo con só 25 anos, en máis novo da historia en conseguilo

21 oct 2018 . Actualizado ás 08:14 h.

Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) soubo agardar o seu momento para vencer no Gran Premio do Xapón de MotoGP que se disputou este domingo no circuíto Twin Ring Motegi e con iso logrou o seu sétimo título mundial e o quinto na categoría de MotoGP con apenas 25 anos, o máis novo da historia en conseguilo.

A iso axudou o erro que cometeu Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP18), froito da presión á que lle someteu o español, quen na penúltima volta foise polos chans e entregoulle en bandexa o título a Márquez. Aínda que todo decoro, recuperou a moto e aínda puido atravesar a liña de chegada na décimo oitava posición.

Dovizioso non fallou na saída, na que levou tras o seu ronsel ao australiano Jack Miller (Ducati Desmosedici GP17), pero tampouco o fixo Marc Márquez, quen na primeira curva e por dentro superou a todos o seu compañeiro de fila -Cal Crutchlow e Andrea Iannone- e ao francés Johann Zarco (Yamaha YZR M 1), para dobregar ao piloto das súas antípodas antes de concluír o primeiro xiro.

Márquez xa era segundo na primeira volta tras Dovizioso. Os dous protagonistas do mundial estaban xa man a man e, por detrás, Alex Rins (Suzuki GSX RR) protagonizou unha boa saída e pasou da oitava á quinta praza, xusto por detrás do italiano Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1), quen tamén reaccionou moi ben tras apagarse o semáforo.

Quen tampouco desaproveitou a súa oportunidade foi Cal Crutchlow (Honda RC 213 V), que tras «situarse» na carreira, comezou a superar rivais despois da confusión inicial; na terceira volta xa era terceiro, cuns metros de desvantaxe sobre o dúo formado por Dovizioso e Márquez.

Nas últimas posicións dese grupo de cabeza atopábanse Dani Pedrosa (Repsol Honda RC 213 V), Maverick Viñales (Yamaha YZR M 1) e Álvaro Bautista (Ducati Desmosedici GP17), quen se esforzaban por non perder o ritmo e quedar cortados ao primeiro de vez; obxectivo que non cumpriron pois na cuarta volta xa estaban a máis dun segundo do italiano Andrea Iannone (Suziki GSX RR), que pechaba o sexteto de carreira.

Cun ritmo lento na cabeza, produciuse a primeira sorpresa ao superar Crutchlow a Márquez para intentar facer o mesmo con Dovizioso, aínda que ao líder do mundial esa situación non lle inquietou, aínda que si a chegada por detrás de Rossi, que intentaba colocarse tras o seu rebufo despois de superar a Miller.

O español Aleix Espargaró (Aprilia RS-GP) foi a primeira baixa da carreira, no seu caso por problemas técnicos que lle fixeron regresar ao seu taller no sétimo xiro.

Co paso das voltas consolidáronse dous tríos na cabeza de carreira, o primeiro loitando pola vitoria e o título no que estaban Dovizioso, Márquez e Crutchlow, e un segundo formado por Rossi, Iannone, que na décima volta pasou a Rossi, e Rins, que fixo o mesma na undécima.

Despois, un cuarteto con Miller, que perdeu «fol» rapidamente e acabou polos chans na curva nove da undécima volta, no que tamén estaban Zarco, con Pedrosa e Bautista.

Foi no décimo cuarto xiro cando Marc Márquez intentou por primeira vez comandar a carreira pero enseguida devolveulle a acción Andrea Dovizioso, con Cal Crutchlow expectante e Andrea Iannone practicamente enlazando con eles, aínda que o italiano cometeu un erro e foise polos chans, deixando a cuarta praza en solitario para o seu compañeiro de equipo Alex Rins, que ía un pouco máis atrás.

A carreira volveu rapidamente ao seu guión inicial, con Dovizioso marcando o ritmo e Márquez, que chegou a pisar a terra para manterse líder, e Crutchlow tras el.

Dovizioso pareceu reaccionar pois no décimo oitavo xiro marcou a volta rápida de carreira para intentar escaparse, pero Márquez estaba pegado a el a escasas dúas décimas e só Cal Crutchlow «pagou» ese tirón do italiano para quedar descolgado e ser acadado por Iannone, co que formou a parella perseguidora.

Unha volta despois, na décimo novena, nova marca de volta rápida, primeiro de Dovizioso e despois de Márquez, que xa deixou claro que ía pelexar pola vitoria e o título ata o final, co que o discurso de «se non é agora será na seguinte» parecía quedar no «limbo».

Un vez máis, no vixésimo primeiro xiro, na curva nove, Marc Márquez se vulvió a meter polo interior e esta vez si logrou manter o liderado fronte ao ataque de Dovizioso.

A tres voltas do final Márquez conseguira, por primeira vez, ser líder da carreira. Quedaban tres voltas pero Dovizioso ía, literalmente, pegado a el. «Dovi Out» leuse na lousa de Marc Márquez ao principio da última volta, o italiano caer na curva dez intentando aguantar o ritmo do español que, tras ver a mensaxe fixo un xesto coa cabeza, xa se tomou a última volta con calma para que nada embazase o seu sétimo título mundial, o quinto de MotoGP.

Xunto a Márquez acabaron no podio o británico Cal Crutchlow e o español Alex Rins, con Rossi na cuarta praza por diante de Bautista, Zarco, Viñales e Pedrosa. Pol Espargaró (KTM RC 16) finalizou nos puntos, décimo terceiro, e Jordi Torres (Ducati Desmosedici GP16) foi decimoséptimo.