Xoel López visto como unha peza de museo

Javier Becerra
Javier Becerra REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

A exposición sobre o artista que se pode visitar no Quiosco Alfonso da Coruña recompila obxectos persoais e material inédito

27 novs 2022 . Actualizado ás 09:17 h.

A xestación dun álbum condensada nunha exposición. E, de paso, un percorrido complementario pola traxectoria do seu autor. Iso é o que se pode ver en  Xoel López. Atlántico, décimo aniversario, visitable no Quiosco Alfonso da Coruña ata o próximo 4 de decembro. Trátase dunha das actividades impulsadas polo Concello da Coruña ligadas ao aniversario do primeiro álbum que o músico coruñés lanzou ao seu nome. Ocorreu no 2012 e marcou un punto de inflexión definitivo na súa traxectoria. Incomprendido entón e reivindicado agora, está considerado xa como un clásico do pop español que, ademais, ten tras de si unha historia persoal que o fai aínda máis especial.

Na mostra o propio artista e outros seguidores abriron arquivos e caixóns para armar o relato visual de toda aquela aventura. Así, na primeira estancia da mostra, a que se centra na gravación de Atlántico , pódense ver numerosas fotos do proxecto Caravana Americana, instrumentos orixinais usados na gravación do disco —por exemplo, o catro venezolano e a esterilla colombiana coa que se rexistrou Na boca do volcán— e abundante cartelería dos seus recitais en todo tipo de cidades latinoamericanas. No espazo dedicado ao disco e a súa publicación exponse documentos como o poema manuscrito orixinal do que xurdiu a canción Terra ou a máscara venezolana que loce na portada do álbum.

A nivel de fetiches a parte máis rica atópase o apartado dedicado ás súas orixes como artista. Cunha gran diana mod recóllense os seus inicios con formacións como The Riddlers, Os Covers e Elephant Band. Quedan reflectidos en numerosas imaxes inéditas, carteis da época e entradas de concertos. Pero, ademais, no tramo dedicado ao proxecto Deluxe aparecen un recuncho especial para plasmar a súa relación co pintor Jorge Cabezas materializada na portada de Fin dunha viaxe infinita (2007). Desde os monos pintados polo artista para un dos seus concertos, a unha pintura feita sobre unha guitarra, pasando polo cadro do que saíu a portada.

A mostra complétase con varios xogos interactivos, unha selección de entrevistas de todas as épocas publicadas en La Voz, cabinas para escoitar os seus álbums, pantallas son proxección de material audiovisual e un percorrido comentado polas súas mellores cancións nos Xardíns de Méndez Núñez.

ALGÚNS DOS OBXECTOS QUE SE PODEN VER

Parka «mod». O músico iniciouse na escena sesenteira da cidade. Na exposición rescátase esta peza persoal —a que usaba de adolescente—, toda unha icona.

A máscara. Na portada de Atlántico Xoel López sae cuberto tras esta máscara de diablillo de Yare. Trátase dunha festividade que se celebra en zonas de Venezuela.

O primeiro instrumento. Aínda que hoxe custe imaxinalo como baixista, Xoel empezou coas catro cordas marcando o ritmo de formacións como The Riddlers. Pronto se pasaría á guitarra eléctrica.

Jorge Cabezas. Este cadro do pintor inspirou a portada de Fin dunha viaxe infinita (2007) de Deluxe. E a imaxe do ciclista con paraugas sae no vídeo de Terra.

Monos. No festival Noroeste Pop Rock do ano 2007 Xoel López deu un paso máis aló na súa colaboración con Cabezas. Leste pintou os monos de toda a formación de Deluxe antes de saír o escenario.

Guitarra. Este instrumento de Chema Ríos —amigo de Xoel da aventura beatle de Choiva de estrelas— foi co que se gravou Home de ningunha parte, o inicio de Atlántico .

Sesión. Para a cuberta de Atlántico a fotógrafa Lola García Garrido realizou unha ampla sesión. Parte dela pódese contemplar agora.

Primeiros tempos. Os asistentes poderán ver varias vitrinas cheas de recordos dos anos noventa. Desde concertos no colexio a carteis feitos a man, pasando por primeiros fotos promocionais.

Retrato. O pintor inglés Tim Behrens reflectiu así a Xoel en pleno proceso compositor. O artista, pertencía á Escola de Londres (da que formaban parte Lucian Freud). Falecido no 2017, residía na Coruña.

Cartelería. Durante a súa estancia en Latinoamérica Xoel percorreu todo o continente, tocando en múltiples lugares e países. Aí naceu a Caravana Americana, un proxecto sen parangón do que xurdiu Atlántico. Na exposición selecciónanse algúns dos carteis.