A 66.ª Seminci, unha aposta decidida polo cine español e a produción independente

M. A. F. VALLADOLID / E. LA VOZ

CULTURA

Fotograma de la película «Libertad», dirigida por Clara Roquet.
Fotograma da película «Liberdade», dirixida por Clara Roquet.

O filme «Liberdade», ópera prima da realizadora catalá Clara Roquet, inaugura o veterano festival valisoletano

23 oct 2021 . Actualizado ás 10:23 h.

Cando na noite do sábado o Teatro Calderón acolla as imaxes de Liberdade , ópera prima da catalá Clara Roquet, a 66.ª Seminci comezará con furia -tiro dun título de Faulkner- unha edición que, o primeiro, pretende cargar as pilas emocionais ao público de Valladolid , como corresponde a un certame impreso no ADN da cidade, reafirmándose como unha gran festa cidadá a favor do fenómeno cinematográfico. Mentres, o ruído -outra vez a licenza faulkneriana- materialízase na súa forte aposta polo español e o seu protagonismo transversal durante todo o festival. A maiores, a Seminci proponse erixirse en baluarte do cine de autor, confirmando que o pesadelo covid xa (case) quedou atrás e reivindicando a fascinación da pantalla grande por moito que durante ano e medio o tsunami mediático a favor do streaming vendeunos a burra de que a alternativa está en quedar en casa, mudando agora a lona branca por outra de cristal líquido.

Once salgas a pleno rendemento para 154 longametraxes e 76 curtos, en máis de 300 sesións ata o vindeiro sábado. Deles, 127 serán estreas -38 mundiais e 83 en España- que inclúen cinco títulos preseleccionados para o Óscar: The Gravedigger's Wife (Khadar Ayderus Ahmed, Somalia), Shelter (Seán Breathnach, Irlanda), Compartment n. 6 (Juho Kuosmanen, Finlandia), Hive (Blerta Basholli, Kósovo) e I'm Your Man (Maria Schrader, Alemaña), xunto coas novas producións de Robert Guédiguian -estreo exclusivo de Mali Twist-, Paul Schrader, Ashgar Farhadi, Deepa Mehta -tamén presidenta do xurado internacional-, Chloé Zhao ou os españois Carlos Saura -co rei de todo o mundo, novidade no marco europeo- e Benito Zambrano coa premier mundial de Pan de limón con sementes de mapoula.

Labor titánico para o cronista será intentar resumir a maratón de filmes e de autores, cuxo interese vén avalado en moitos casos por recoñecementos ao máximo nivel nos grandes festivais do circuíto. Un bo xeito de reivindicar o cine en salas, agora que a exhibición se marca de prazo ata o próximo Nadal para certificar se o público é recuperable ou se dan a batalla por perdida. Por aí apuntan as Xornadas sobre a Distribución Independente, que coordinará Fernando Lara ao redor do futuro da distribución en salas de cine en España, con participación de varios profesionais, incluídos os presidentes de dúas asociacións de distribuidores independentes, Silvia Lobo, de Próxima, e Miguel Morales , de Adicine.

Xunto ás Espigas de honra para o director Álex de la Iglesia; os actores Manuel Gutiérrez Caba, Mercedes Sampietro e José Coroado; e o fotógrafo José Luis Alcaine, deixaranse ver un bo puñado de autores, intérpretes e profesionais de todos os ámbitos do cine, máis aló de quen veñan cos seus filmes, entre eles Emma Suárez, madriña desta edición. A nómina internacional comeza con senllas Espigas de honra para o veterano fotógrafo italiano Vittorio Storaro e o director arxentino Juan José Campanella -arroupado polo seu compatriota o cineasta Luis Puenzo e os intérpretes Eduardo Blanco e Óscar Martínez-, ademais do actor Malcolm McDowell, que participará na presentación do documental A laranxa prohibida, de Pedro González Bermúdez, no Teatro Carrión, o mesmo escenario que acolleu a primeira proxección en España da polémica A laranxa mecánica (Stanley Kubrick, 1971), en abril de 1975, durante a 20.ª edición da Seminci.