As estrelas rebélanse contra Hollywood, unha batalla anunciada

Javier Romualdo LOS ÁNGELES / EFE

CULTURA

Scarlett Johansson
Scarlett Johansson LUCAS JACKSON

Scarlett Johansson denuncia a Disney pola súa aposta polo streaming en detrimento de os cines

01 ago 2021 . Actualizado ás 17:02 h.

Hollywood agarraches a un batalla épica: Scarlett Johansson, unha das actrices mellor pagas, demanda ao xigante Disney por estrear Black Widow en cines e televisión. Un conflito que tan só é a punta do iceberg do xiro radical que está tomando a industria do cine.

Primeiro foron os propietarios das salas, daquela os directores e agora chega a quenda dos actores. Gran parte do mundo do cine non está de acordo coa aposta que os grandes estudos están a facer pola televisión, acelerada pola pandemia.

Johansson, protagonista da última película de Marvel, denunciou o xoves a Disney por incumprimento de contrato xa que asegura que o acordo que acadara co estudo garantía unha estrea exclusiva en cines e gran parte do seu salario estaba baseado nos beneficios de despacho de billetes.

Black Widow logrou a principios de xullo a estrea máis lucrativa da pandemia ao recadar 80 millóns de dólares en cines estadounidenses. A compaña sumou outros 60 millóns grazas aos pagamentos de Disney+, uns ingresos que quedan fóra do contrato asinado coa protagonista. Pero na súa segunda semana a venda de entradas caeu en picado ata converterse no peor lanzamento de Marvel. A día de hoxe, a cinta recadou 320 millóns en todo o mundo. Solto para unha franquía que pasaba os 900 con facilidade.

Perdas de 50 millóns de dólares 

Para ilustrar o seu enfado, Johansson achegou un intercambio de correos de 2019 no que Marvel admitía que se os plans cambiaban terían que «chegar a un novo acordo». O diario The Wall Street Journal estima que perdeu uns 50 millóns de dólares. «Ben por ela. Moitos outros actores están a animar a Scarlett e apoiándoa. Ten moito poder e iso fai que esta sexa unha conversación visible que pon a Disney no seu lugar. Ao facer todo en público, podería cambiar as regras», dixo un axente á revista Variety, sen desvelar a súa identidade.

Moi poucas estrelas apoiaron a Johansson publicamente porque oporse a Disney, o estudo máis grande do mundo, é como pegarse un tiro no pé. Dave Butista e Alec Baldwin falaron da situación.

O certo é que Disney agardou un ano enteiro para estrear Black Widow e, finalmente, decidiuse por un lanzamento híbrido en cines e televisión. A pandemia halle vindo como anel ao dedo para promocionar Disney+, a súa competencia con Netflix .

En abril, o diario Business Insider falou con varios empregados de Pixar (propiedade de Disney) que estaban «desmoralizados» porque as súas dúas últimas películas, Soul e Luca, nin sequera pisaron os cines e foron directamente á plataforma televisiva. Algo que, anos atrás, era impensable para o estudo de Toy Story.

A súa protesta foi anónima polas cláusulas de confidencialidade que impoñen os contratos de Hollywood.

De feito, en decembro do ano pasado, Warner Bros. gastou máis de 250 millóns de dólares en emendar contratos, algúns de estrelas como Will Smith (King Richard), Denzel Washington (The Little Things) e Gal Gadot (Wonder Woman 1984). Pero nunca chegaron a xuízo porque a maioría de acordos inclúen disposicións de arbitraxe.

Cando o estudo anunciou que estrearía todas as súas películas de 2021 por HBO Max, as axencias de representación reveláronse e o director Christopher Nolan resumiu o sentir de moitos: «Algún dos cineastas e estrelas de cine máis importantes da nosa industria deitáronse a noite anterior pensando que estaban a traballar para o mellor estudo cinematográfico e espertáronse para descubrir que estaban a traballar para o peor servizo televisivo», asegurou o cineasta, que traballaba con Warner Bros. desde 2002 (»Insomnia«).

Igual ou maior é o enfado dos propietarios de cines, que ademais do coronavirus sentiron aos propios estudos como outro inimigo.

Demanda con futuro incerto

No que respecta á batalla de Johansson e Disney, non hai nada claro. O estudo non se cortou á hora de atacar á súa estrela: »Esta denuncia é especialmente triste e angustiante na súa cruel indiferenza aos efectos horribles, prolongados e globais da pandemia do coronavirus«, afirmou nun comunicado no que desvelou que pagou á actriz 20 millóns sen contar honorarios.

A defensa de Disney apoiarase en que o contrato con Johansson fala de »lanzamento amplo« en cines e non de »lanzamento exclusivo«, aínda que a actriz insiste en que antes da pandemia ambos os conceptos eran equivalentes e non podía interpretarse outra cousa.

Pero o último ano e medio transformou Hollywood.