«A muller que escapou»: Son elas e as súas circunstancias

miguel anxo fernández

CULTURA

O coreano Sang-soo expón un filme engañosamente sinxelo que insiste na súa predilección polas súas tramas de relacións humanas

22 jul 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Xa van unha trintena de filmes desde que en 1996 debutase co día que un porco caeu ao pozo, cun estilo definido, predilección por tramas de relacións humanas -en particular o universo feminino-, diálogos puídos, cámara sen apenas movemento e certa querenza cara ao zum. Como na muller que escapou, que reúne varias desas constantes en Hong Sang-soo (Seúl, 1960) e veu de Berlín co premio á dirección. Son elas e as súas circunstancias, coa protagonista que escapa como recolle o título. Unha fuxida emocional cara a un peche melancólico, con ela regresando á súa butaca no cine ante a imaxe en branco e negro, dunha praia e o mar. A intelixencia do guion está en que o espectador pode consideralo na medida que desexe. Saberemos finalmente de que foxe ou, ao contrario, o desenlace queda aberto. Alá cada cal, pero sin duda cando ese día ela saíu de casa ao encontro doutras tres mulleres, mantémonos impaciente intentando debullar a súa proceder.

Insiste ante os seus interlocutores que, no seu matrimonio cun tradutor, é a primeira vez que está sen o seu marido por mor dunha viaxe de negocios, e insiste en que el afirma que dúas persoas namoradas deben pasar os días xuntos. Ela cóntao, pero ignoramos se comparte esa afirmación. Á vez que visita ás dúas primeiras nos seus fogares, nas súas conversacións Sang-soo vai tecendo unha suxestiva radiografía do que pensan e senten. É aí onde os homes son secundarios e ademais son un encordio. O veciño que vén queixarse dos gatos e ao que só vemos de costas. O ligue ocasional que pretende seguir a relación, do que apenas se nos mostra a súa cara. Queda para o final, o outro, talvez a clave da fuga do título. Un tratado en tres pezas, conversando ao redor dunha mesa e comida, filmado sen alardes, con plano equilibrado, roto ocasionalmente para mostrar as reaccións nos rostros. Na súa aparente sinxeleza radica a súa complexidade. Sobre todo, e ten a súa importancia, nin é cine impostado nin amanerado nin pedante. É iso, cine.

«A MULLER QUE ESCAPOU»

[«DOMANGCHIN YEOJA»]

Corea do Sur, 2020.

Director: Hong Sang-soo.

Intérpretes: Kim Min-hee, Song Seon-o meu, Eun o meu-le, Hae-kyo Kwon, Young-hwa Seo , Sae-Byuk Kim.

Drama.

77 minutos.