Picasso cega nunha poxa neoiorquina cun retrato de 103 millóns

La Voz REDACCIÓN | EFE

CULTURA

Obra
Obra Cortesía | EFE

«Femme assise près d»une fenêtre (Marie-Thérèse)», un cadro de vibrantes cores e de grandes dimensións, estivo preto de duplicar o prezo estimado de 55 millóns de dólares que calcularan os expertos de Christie's

14 may 2021 . Actualizado ás 07:48 h.

Un retrato de Pablo Picasso converteuse no protagonista da poxa de Arte do Século XX de Christie's celebrada este xoves en Nova York, onde unha batalla de case 20 minutos entre dous compradores elevou o prezo da obra a 103,4 millóns de dólares.

Tratábase de Femme assise près d»une fenêtre (Marie-Thérèse), un retrato de vibrantes cores e de grandes dimensións da musa e amante de Picasso Marie-Thérèse Walter, que estivo preto de duplicar o prezo estimado de 55 millóns de dólares que calcularan os expertos da casa de poxas líder no seu sector.

A primeira poxa da peza foi de 45 millóns de dólares, que segundos despois superou os 55 millóns, para rematar nun prezo de martelo de 90 millóns, ao que logo se lle sumaron as taxas e os impostos. O astronómico prezo acadouse tras 19 minutos de loita entre dous compradores que comunicaban as súas ofertas por teléfono a través de representantes de Christie's en Nova York, e que incrementaban o monto sen présa pero sen pausa.

O cadro, de case metro e medio de alto por 1,14 metros de ancho, está considerado como unha obra excepcional de Picasso, xa que o español normalmente pintaba a Marie-Thérèse tombada, espida, cos ollos pechados e perdida no seu propio pensamento, pero en leste aparece sentada sobre unha cadeira negra preto dunha fiestra.

Ademais, foi executado en 1932, un dos anos máis produtivos e máis cobizados do artista: «Todo o mundo quere unha das súas obras de 1932», explicou a Efe Vanessa Fusco, a co-directora da poxa de Arte do Século XX deste xoves de Christie's. En concreto, foi producido en outubro de 1932 no Château de Boisgeloup de Picasso, na Normandía, e forma parte dunha serie de retratos de Marie-Thérèse que foron expostos na mostra Picasso, 1932: Love, Fame, Tragedy, que no 2017 e 2018 viuse no Tate Modern de Londres e en Museo de Picasso de París.

Máis Picassos

No cadro de cubismo curvilíneo vese a unha Marie-Thérèse, que coñeceu a Picasso aos 17 anos de idade cando o pintor tiña xa 45, sentada nun cadeira negra fronte a unha fiestra, vestida de vermello e verde, e as súas extremidades pintadas de cor lila.

Pouco despois de venderse o retrato de Marie-Thérèse, saíu a poxa outro cadro do español, Femme dans un fauteuil, ao que se lle deu un valor mínimo de 15 millóns de dólares e máximo de 20 millóns, pero que sólo acadou un prezo de martelo de 14,7 millóns, que ascendeu a 17,1 ao sumarlle as taxas.

Un terceiro Picasso, Tete de femme, vendeuse por un prezo máis modesto, 4,1 millóns de dólares, aínda que superou o que prevían os expertos, que lle daban un prezo máximo de 3,5 millóns.

Mentres, unha voluminosa escultura de Joan Miró, Femme (Femme debout), quedou en 4,1 millóns de dólares, notablemente por baixo dos 7 millóns de prezo mínimo que se previu.

O segundo artista máis cotizado da noite, aínda que a moita distancia de Picasso, foie l francés Claude Monet, ao pagarse 48,4 millóns de dólares polo seu Waterloo Bridge, effet de brouillard, que superou a estimación de 35 millóns de dólares que se lle outorgou.

A peza, de tons azulados e que Monet empezou a pintar en 1899, na cima da súa carreira, está considerada como un das paisaxes de Londres máis importantes que pintou Monet que saíu a poxa nesta xeración, e ademais é unha das poucas obras desa serie que aínda permanecen en mans privadas.

Por outra banda, Ountitled, un Mark Rothko en tons azuis e verdes que está documentado como a penúltima obra do estadounidense e un de sólo tres cadros que pintou en 1970 antes de falecer, quedou por baixo dos 40 millóns que previran os expertos, ao venderse por un prezo final de 38,1 millóns.

Pero a obra que máis sorprendeu foi o óleo »Toweling Off«, do estadounidense Wayne Thiebaud -pintor que en 2020 cumpriu 100 anos-, e que rozou os 8,5 millóns de dólares, cuadriplicando os 1,8 millóns de prezo máximo que estimaran os expertos de Christie's.