Última hora:
A galega Jéssica Bouzas gaña a Paula Badosa e avanza no Másteres de Madrid

Só «Nomadland» impide que as plataformas acaparen os Globos de Ouro

H. J. P. REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

SEARCHLIGHT PICTURES

O cine combativo de Chloé Zhao, mellor drama e dirección, evita que Amazon e Borat capitalicen unha noite embazada polos erros técnicos e a falta de diversidade

01 mares 2021 . Actualizado ás 23:27 h.

Os Globos de Ouro amenceron tocados tras os sobrios festexos do seu 78.ª edición. E non só polo coronavirus e a carencia absoluta de encanto e de emoción (cos gañadores recibindo a noticia nos seus fogares, mesmo en pixama). Só o cine poderosamente combativo e social de Chloé Zhao impediu que as plataformas de contidos web acaparasen obscenamente a noite. Coa súa película Nomadland -que xa gañou o último Festival de Venecia-, a realizadora chinesa afincada nos Estados Unidos dignificou unha gala que a punto estiveron de capitalizar Amazon e a súa aposta polo histriónico cómico Sacha Baron Cohen -Borat, película filme secuela-, que levou os recoñecementos á mellor comedia e ao mellor actor de comedia (para o propio Baron Cohen, tamén guionista da cinta). Catorce anos despois da súa primeira aventura, Borat, o cuarto mellor xornalista de Kazajistán , volve ruidosa e exitosamente a América. Coa súa adaptación do libro-reportaxe de Jessica Bruder -que ademais ataca modelos de explotación capitalista como a compaña fundada por Jeff Bezos-, Zhao alzouse con dúas dos seus catro nomeamentos -mellor drama e dirección, as máis importantes.

Pero non foi Borat o que estragó a velada. Ao contrario. O covid estivo a piques de arruinala cunha concatenación de erros técnicos nas videoconferencias que foron salvando con oficio -a pesar dos máis de catro mil quilómetros que as separaban, as interrupcións das chamadas e as máis de tres horas que durou a cita- as presentadoras Amy Poehler (Los Ángeles) e Tina Fey (Nova York), que apenas contaron cunha pequena audiencia na gala celebrada no anxelino hotel Beverly Hilton.

Foron as propias Poehler e Fey as que colleron o touro polos cornos para abordar a polémica que rodeaba os Globos de Ouro, entre acusacións de corrupción e nepotismo que manchan a organización, que impulsa a HFPA (Asociación da Prensa Estranxeira de Hollywood ), á que se reprocha non ter un só integrante negro e ignorar aos artistas afroamericanos. «A HFPA está formada por noventa brancos heterosexuais», ironizou Poehler sobre unha entidade acusada ultimamente de xogar ao monopolio e buscar tratos de favor ao non permitir novos membros e protexer como nun «pequeno comité» os seus contactos cos estudos de Hollywood.

Como nunha mostra de xustiza poética, Chadwick Boseman -morto en agosto aos 43 anos de cancro de colon- levou a título póstumo o Globo de Ouro ao mellor actor de drama polo seu papel na nai do blues, un filme sobre a cantante Ma Rainey.

«The Crown», «Gambito de dama» e «Schitt's Creek» dan a Netflix unha vitoria humillante nas series

Se David Fincher e o seu Mank fóronse sen carga desta deslucida cerimonia -é verdade que o Globo de Ouro ao mellor guion levoullo Aaron Sorkin polo xuízo dos 7 de Chicago, outro proxecto de Netflix-, a plataforma que lidera Ted Sarandos obtivo unha vitoria incuestionable, humillante, no terreo das series, sobre todo, da man de The Crown . A produción sobre a familia real británica fíxose coas figuras de mellor drama, actor e actriz principais (para Josh O'Connor e Emma Corrin, respectivamente) e actriz de repartición (Gillian Anderson). Pero é que Netflix acaparou tamén o premio á mellor serie de comedia con Schitt's Creek (que, ademais, obtivo a distinción de mellor actriz de comedia polo traballo Catherine O'Hara) e a miniserie con Gambito de dama (que tamén mereceu o galardón á mellor actriz de miniserie polo desempeño de Anya Taylor-Joy como a nova e brillante xadrecista). Apenas deixou Netflix as migallas, que se repartiron Jason Sudeikis (mellor actor de comedia por Ted Lasso), Mark Ruffalo (actor de miniserie pola innegable verdade) e John Boyega (mellor actor de repartición por Small Axe).