Os Grammy consagran a Billie Eilish como a gran estrela pop internacional

Javier Becerra
Javier Becerra REDACCIÓN

CULTURA

A cantante americana gaña seis gramófonos nunha gala na que Rosalía e Alejandro Sanz conseguiron un premio cada un

27 ene 2020 . Actualizado ás 18:45 h.

Foi a estrela pop máis inesperada do 2019 e os Grammy consolidárona definitivamente. Con só 18 anos a americana Billie Eilish é a gran triunfadora da 62ª. edición dos premios da Academia Nacional de Artes e Ciencias da Gravación dos Estados Unidos. Levouse seis gramófonos, os de gravación do ano, disco do ano, canción do ano, mellor artista nova, mellor disco de pop e mellor produción non clásica. 

Todo iso foi grazas ao disco When We All Fall Asleep, Where Do We Go? (2019) e, especialmente, ao single Bad Guy. Neses tres minutos e medio de escuro electropop latexa un himno xeracional irresistible. Parece abrir unha nova páxina na historia do pop póndolle banda sonora a esa mocidade que atopou un fío directo entre os seus sentimentos e a tensión da peza.

A artista máis nova en lograr os premios (antes a marca tíñaa Taylor Swift con 20 anos) impúxose así a Lizzo, a figura que partía con máis nomeamentos (oito) este ano. Finalmente, venceu en tres delas: mellor interprepación vogal de pop, mellor disco de música urbana e mellor interpretación de r&b tradicional.. Nos seus discursos, amables pero escasos en palabras, Eilish afirmou que o premio ao mellor álbum realmente non o tería que ter gañado ela senón Ariana Grande. Un xesto que lembrou ao de Adele cando no 2017 desfíxose en eloxios cara ao Lemonade de Beyoncé, cando foi recoñecida coa máxima categoría con 25. Con menos emoción, máis frialdade e algo de timidez, Eilish quixo así mandar un cariño á súa compañeira.

Unha gran noite para Rosalía

MONICA ALMEIDA

Nunha das categorías nas que triunfou Eilish, a de mellor artista nova, atopábase nomeada Rosalía. Viu como a posibilidade de suceder a Dua Lipa (gañadora do ano pasado e persoa que entregaba o premio) se esfumaba ante o seu ollos. Fose a guinda dunha noite, aínda así, de ilusión. Xa antes de empezar a gala principal, obtivera o Grammy ao mellor disco latino de música urbana. Fíxoo un pouco despois de que Alejandro Sanz tamén obtivese un galardón, no seu caso do mellor disco de pop latino.   

 

Pero Rosalía tiña moito máis que mostrar que un discurso de agradecemento. Figuraba na escaleta de actuacións da gran festa televisada para todo o planeta. Alí aproveitou para expor unha dobre cara. Se a dúbida consistía en se optaría polo seu último single, o flamenco Xuro que, ou apelaría a un dos seus xa clásicos como Malamente, ela resolveuna indo polas dúas. Minimalista e emocionante de arranque, botouse ao carácter e ao nervio. Logo, coa segunda, optou pola actuación de gala apoiada por un corpo de baile (totalmente masculino nesta ocasión). Non resultou tan espectacular como noutras galas de premios, pero brillou como a estrela que é.  

Recordo a Kobe Bryan 

Pouco antes de arrincar a entrega de premios transcendía a noticia da morte de Kobe Bryan. Por ese motivo, Alicia Keys, a presentadora, variou o plan inicial cantando a capella It's So Hard to Say Goodbye xunto a Boyz II Men ante unha audiencia moi emocionada polo ocorrido. A partir de aí, empezou unha gala con algúns bos momentos, pero sen nada realmente memorable. Houbo si, emoción. Ademais dos recordos ao baloncestista falecido, puidésense ver moitas outras bágoas significativas. 

Camila Cabelo cantou First Man mirando aos ollos ao seu pai ata facelo chorar. Nela di que sempre será o seu primeira amor. Tamén puidemos ver as bágoas de Demi Lovato durante a súa interpretación de Anyone , na que era a súa volta aos escenarios tras os seus problemas coas drogas. E, para rematar, cabe citar o desborde de emoción da nai de Tyler The Creator que subiu con el a recoller o Grammy ao mellor disco de Rap e derreteuse ante o triunfo do seu fillo.

Do mellor da noite foi o explosivo pase de Aerosmith que, tras apelar a Living On TheEdge , rescatou o seu soado Walk This Way con Run DMC. Canción totémica da fusión de rap e rock, soou case como unha revelación dun pasado no que as guitarras ruxían e mandaban no mundo pop, algo cada vez é máis estraño na actualidade. Notouse o lume e a calor destas. Tamén o crujido dos scratches. Polos corredores púidose ver a Flavor Fav de Public Enemy entusiasmado. As guitarras tamén soaron alto con Gary Clark JR, que interpretou This Land con The Roots

A nivel escenográfico, hai que destacar o pase de Lil Nas X que fixo pasear o seu Old Town Road por diferentes cuartos nas que aparecían  BTS, Billy Ray Cyrus, Diplo, and Nas. Igualmente coral, foi a homenaxe ao rapeiro Nipsey Hussle, asasinado o ano pasado. Unha pléyade de artistas como Khaled, John Legend, Meek Mill e Kirk Franklin reivindicárono, fundindo o seu recordo co de Kobe Bryan. Tamén foi obxecto de homenaxe Prince, neste caso por parte de Usher.

LISTAXE DOS PREMIOS

Gravación do Ano: Bad Guy, Billie Eilish

Álbum do Ano: When We Fall Asleep, Where Do We Go?, Billie Eilish

Canción do Ano: Bad Guy, Billie Eilish

Mellor Artista Novo: Billie Eilish

Mellor Interpretación Pop Solista: Truth Hurts, Lizzo

Mellor Canción Country: Bring My Flowers Now, Brandu Carlile, Phil Hanseroth, Tim Hanseroth & Tanya Tucker

Mellor Interpretación Country Dúo/Grupo: Speechless, Dan + Shay

Mellor Álbum Rap: Igor, Tyler, The Creator

Mellor Interpretación Rap: Higher, DJ Khaled, Nipsey Hussle e John Legend

Mellor Álbum Pop Latino: #ElDisco, Alejandro Sanz

Mellor Álbum dun Artista Latino Rock, Urbano ou Alternativo: O Mal Querer, Rosalía

Mellor Álbum Tropical Latino: Opus, Marc Anthony / A Journey Through Cuban Music, Aymée Nuviola

Mellor Álbum Latino de Jazz: Antidote, Chick Corea & The Spanish Heart Band

Mellor Álbum de Música Rexional Mexicana (Incluíndo Texano): De Onte Para Sempre, Mariachi Os Campeiros

Mellor Álbum Country: While I'm Livin, Tanya Tucker

Mellor Actuación Solista Country: Ride Me Back Home, Willie Nelson

Mellor Canción Rap: A Lot, Jermaine Cole, Dacoury Natche, 21 Savage e Anthony White

Mellor Actuación Rap: Racks in the Middle, Nipsey Hussle Ft. Roddy Ricch & Hit-Boy

Mellor Gravación Dance: Got To Keep On, The Chemical Brothers

Mellor Álbum Dance/Electrónica: Non Geography, The Chemical Brothers

Mellor Gravación Remix: I Rise (Tracy Young's Pride Intro Radio Remix), Tracy Young.

Mellor Álbum Instrumental Contemporáneo: Mettavolution, Rodrigo e Gabriela

Mellor Álbum NewAge : Wings, Peter Kater

Mellor Álbum Vocal Jazz: 12 Little Spells, Esperanza Spalding

Mellor Só de Jazz Improvisado: Sozinho, Randy Brecker

Mellor Álbum Instrumental de Jazz: Finding Gabriel, Brad Mehldau

Mellor Álbum Jazz de Gran Ensamblaxe: The Omni-American Book Club, Brian Lynch Big Band

Mellor Álbum Gospel: Long Live Love, Kirk Franklin

Mellor Actuación/Canción Gospel: Love Theory, Kirk Franklin, Kirk Franklin

Mellor Álbum Roots Gospel: Testimony, Gloria Gaynor

Mellor Actuación/Canción Cristiá Contemporánea: God Only Knows, KING & COUNTRY & Dolly Parton, Josh Kerr, Jordan Reynolds, Joel Smallbone, Luke Smallbone e Tedd Tjornhom

Mellor Álbum de Música Contemporánea Cristiá: Burn the Ships, KING & COUNTRY

Mellor Álbum Bluegrass: Tall Fiddler, Michael Cleveland

Mellor Álbum de Blues Tradicional: Tall, Dark & Handsome, Delbert McClinton & Self-Made Men

Mellor Álbum de Blues Contemporáneo: This Land, Gary Clarke Jr.

Mellor Álbum Folk: Patty Griffin, Patty Griffin

Mellor Álbum de Música Roots Rexional: Good Time, Ranky Tanky

Mellor Álbum Reggae: Rapture, Kofee

Mellor Vídeo Musical: Old Town Road (Official Movie), Lil Nas X e Billy Ray Cyrus, Calmatic.

Mellor Filme Musical: Homecoming, Beyoncé, Beyoncé Knowles-Carter e Ed Burke

Mellor Compilación de Banda Sonora para un Medio Visual: A Star Is Born, Lady Gaga e Bradley Cooper

Mellor Banda Sonora para un Medio Visual: Chernobyl, Hildur Guonadóttir

Mellor Canción Escrita para un Medio Visual: I'll Never Love Again (Versión Filme), da Star Is Born

Mellor Composición Instrumental: Star Wars Galaxy's Edge Symphonic Suite, John Williams

Mellor Arranxo, Instrumental ou A Capella: Moon River, Jacob Collier

Mellor Arranxo, Instrumentos e Vocais: All Night Long, Jacob Collier

Mellor Álbum de Comedia: Sticks and Stones, Dave Chapelle

Mellor Álbum de Música Infantil: Ageless Song for the Child Archetype, Son Samson

Mellor Empaquetado de Gravación: Chris Cornell, Barry Ament, Jeff Ament, Jeff Fura / Joe Spix

Mellor Caixa ou Empaquetado dunha Edición Limitada Especial: Woodstock: Back to the Garden: The Definitive 50TH Anniversary Arquive, Masaki Koike

Mellor Álbum Notes: Stax '68: A Memphis Story, Steve Greenberg

Mellor Álbum Histórico: Peter Seeger: The Smithsonian Folkways Collection, Jeff Place e Robert Santelli

Mellor Ingenería nun Álbum, Non-Clásico: When We All Fall Asleep, Wher Do We Go?, Finneas Ou'Connell

Mellor Álbum con Audio Inmersivo: Lux, Mortn Lindberg

Mellor Composición Clásica Contemporánea: Higdon: Harpd Concerto, Yolanda Kondonassis, Ward Stare e The Rochester Philharmonic Orchesta

Mellor Compendio Clásico: The Poetry Of Places, Nadia Shpachenko, Marina A. Ledin e Victor Ledin

Mellor Álbum Clásico Vogal Solista: Songplay, Joyce DiDonato, Chuck Israels, Jimmy Madison, Charlie Porter e Craig Terry

Mellor Solista Clásico Instrumental: Marsalis: Violin Concerto, Yolanda Kondonassus, Ward Stare

Mellor Interpretación Coral: Duruflé: Complere Choral, Robert Simpson

Mellor Gravación de Ópera: Picker: Fantastic Mr. Fox, Gil Rose, John Brancy, Andrew Craig Brown, Gabriel Preisser, Krista River, Edwin Vega e Gil Rose

Mellor Interpretación de Orquestra: Norman: Sustain, Gustavo Dudamel

Produtor Clásico do Ano: Blanton Alspaugh

Mellor Enxeñería dun Álbum Clásico: Riley: Sun Rings, Leslie Ann Jones e Robert C. Ludwig

Produtor do Ano, Non-Clásico: Finneas