O que non se viu dos Goya: o bico de Almodóvar a Benedicta, o vestido de Sara Montiel e un «¡Estefaníaaa!»

C. Aldegunde REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

A gala deixou unha infinidade de anécdotas entre bambalinas, e algunha que pasou desapercibida para os telespectadores durante a propia entrega

27 ene 2020 . Actualizado ás 09:20 h.

A gala dos Premios Goya deixou unha infinidade de anécdotas entre bambalinas, e algunha que pasou desapercibida para os telespectadores durante a propia entrega de premios. Nunha gala longa, na que de novo os discursos de agradecementos por momentos facíanse eternos, do mesmo xeito que algunhas introducións aos galardóns. O humor, a música e as reivindicacións da man dos mestres de cerimonias Silvia Abril e Andreu Buenafuente serviron de fío condutor para uns premios Goya nos que Benedicta Sánchez foi a primeira premiada en subir ao escenario para recoller o premio a mellor actriz revelación mencionando a Galicia Meiga e Almodóvar impúxose unha vez máis na súa batalla con Amenábar da man de Dor e Gloria, que levou tres dos premios máis importantes: mellor actor para Antonio Banderas, mellor director e mellor película. 

O bico entre Benedicta e Almodóvar

Precisamente una das imaxes que os espectadores non puideron ver porque ocorreu pouco despois de que finalizase a gala foi o tenro xesto entre Benedicta Sánchez e Pedro Almodóvar. Cando ían facerse a foto con todos os premiados, o director de Dor e Gloria saudou á actriz de , O que arde dándolle un tenro bico na man. «É coma se un mísil mandáseme á lúa», aseguraba a Efe pouco despois de recoller o galardón. Podería converterse a do Corgo na próxima musa do manchego?

 

A emotiva homenaxe a Marisol 

 Un dos momentos máis emotivos da noite foi a homenaxe a Marisol, no que Amaia interpretou o tema Canción de Marisol, e máis tarde a súa filla Celia Flores tamén se subiu ao escenario para cantar un dos temas que a súa nai fixo soada. O guion contemplaba que ela e a súa irmá maior María Esteve, que é actriz, fosen as encargadas de recoller o galardón e dar as grazas en nome da súa nai, como xa anunciaran horas antes nas redes sociais, despexando por fin a incógnita de se Marisol acudiría por sorpresa ou non á entrega de premios. Pero no último momento decidiron saltarse o protocolo e fixeron subir ao escenario tamén á súa irmá Tamara, psicóloga de profesión, que non puido conter a emoción ao escoitar as palabras que María Esteve lle dedicaba a Pepa Flores.

Chema Moya | EFE

«Hai máis de 30 anos que a nosa nai tomou a firme decisión de baixar dos escenarios e apartarse dos focos e estudios parasempre . Hoxe, emocionada, contenta e súper agradecida á Academia e aos compañeiros e as súas mensaxes bonitas destes días, non llo está perdendo desde unha televisión grande e un lugar tranquilo», comezaba. «Non podemos sentirnos máis orgullosas de recoller este premio: ela non llo cre e non é consciente de que fixo feliz a moitas persoas ao longo da súa carreira», sinalaba, tras recibir o Goya de mans do actor Emilio Gutiérrez Caba. «Por iso, hoxe só queremos dicirche, querida mamá, que desde ese lugar en calma que quixeches e tanto che custou, a profesión que che viu crecer ten este recoñecemento tan bonito: gózao porque, querida Pepita , este Goya de Honra é para ti», remataba entre os aplausos do público. 

O berro viral «¡Estefanía!» cóase na gala

Algúns dos espectadores non se deron conta dun momento que ocorreu na recta final da gala, cando un sonoro «¡Estefanía»! coouse apenas uns segundos antes de que se dese a coñecer que Belén Cuesta levaba o Goya á mellor actriz. Alguén entre as bancadas do Martín Carpena de Málaga emulou o xa mítico berro de Christopher, perseguindo pola praia á desesperada á súa noiva, tamén coñecida como Fani, que tivo lugar esta semana no reality A illa das Tentanciones que emite Mediaset. Mentres algúns observaban perplexos o momento espontáneo, outros se rían con este particular crossover e tamén houbo moitos que mostraron a súa desconformidade polo que consideraron unha falta de respecto. 

O terceiro aniversario de Banderas

Antonio Banderas recolleu o seu primeiro Goya como actor (tiña xa o Goya de Honra), xusto cando se cumprían tres anos de linfarto que estivo a custarlle a vida. «Se o meu cardiólogo está a ver isto ten que estar flipando, teño o corazón desbocado», chanceaba. «Hoxe cúmprense tres anos desde que sufrín un ataque ao corazón. Non só estou vivo senón que me sinto vivo». El foi o encargado ademais de pechar a gala na súa Málaga natal, cun número do seu musical A Chorus Line.

«Estou a pagar a Batman para ver se se carga ao Joker», chanceaba sobre as súas escasas posibilidades de arrebatarlle o Óscar ao mellor actor a Joaquin Phoenix. 

Volver deixar como estaba o Martín Carpena

Saír de Madrid supuxo un reto para a organización dos Goya, que tivo que transformar o palacio dos deportes de Málaga nun auditorio onde sentar ás grandes estrelas do cine español. Os comentarios sobre a comodidade das cadeiras (onde moitos apuntaban que non parecían precisamente confortables, sucedíanse nas redes) e algúns xornalistas compartiron en vídeo o laborioso traballo que o equipo técnico tivo que facer unha vez rematada a gala. 

Unha alfombra vermella callada de detalles

A pesar de que miles de ollos estaban pendentes da alfombra vermella, moitos dos segredos dos estilimos pasaron desapercibidos a primeira vista para os telespectadores. Un exemplo é o caso de María Casado, presentadora da mañá da 1 e presidenta da Academia da Televisión, que acudiu cun vestido de Sara Montiel que lle prestou a súa filla Thais. Maribel Verdú e Carmen Arrufat apostaron por unha maquillaxe inspirada na famosa serie Euphoria, mentres que a actriz Pilar Ordóñez desfilou pola alfombra vermella cun vestido de Agatha Ruiz da Prada sobre o que levaba unha chapa cun código QR co seu nome e a súa web. 

La actriz Pilar Ordóñez
A actriz Pilar Ordóñez JORGE ZAPATA | EFE

James Rhodes acudiu a Málaga lucindo na solapa da súa esmoquin un pin do Betis, mentres que moitas actrices luciron impresionantes xoias, moitas delas da firma Bárcena. Ángela Molina optou por uns pendentes de ouro do finais do século XIX, mentres que Nieves Álvarez levaba unhas xoias de Bulgari que pertenceran a a actriz italiana Gina Lollobrigida. Toni Acosta levaba un vestido cun bordado con 448 perlas cosidas a man. Algún botón menos levaba Belén Rueda nas súas luvas a ton co vestido verde aguamarina de Benjamin Friman, feitos en pel, perforados e pintados a man, con adorno de 42 botóns ao longo de cada luva.

Perde nos Goya e arrasa nos Annie 

Aínda que finalmente Buñuel no labirinto das tartarugas levou o Goya á mellor película de animación , Klaus, a película de Netflix que opta ao Óscar na mesma categoría, arrasou con sete figuras nos premios Annie, os equivalentes aos Óscar en animación. 

Os Goya, o máis visto do día

A gala dos Premios Goya, transmitida este sábado en directo por TVE, foi o programa máis visto do día ao congregar a case 3,6 millóns de espectadores, un 26 % da cota de pantalla, levemente inferior á do ano pasado. Segundo informou este domingo RTVE, a gala sumou 3.598.000 espectadores (26 % do total) e chegou a reunir nalgún momento da noite a máis de nove millóns de seguidores. No 2019 a cerimonia do cine español foi vista por máis de 3,8 millóns de persoas cunha cota media de pantalla do 26,2%, a mellor desde o 2010, segundo Efe.