«Jojo Rabbit», máis inofensiva que brillante

Miguel Anxo Fernández

CULTURA

Fotograma del filme «Jojo Rabbit»
Fotograma do filme «Jojo Rabbit»

O filme de Taika Waititi, que non é unha obra excelsa, non pode facer sombra a outras finalistas ao Óscar; pola contra, será que os académicos tolearon

23 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Jojo Rabbit supón un sopro de aire fresco na carteleira polo seu punto ousado, a súa non adscrición a un xénero determinado e por situar a trama nun ambiente tan sinistro e tóxico como foi o nazismo de Hitler, cando xa o seu delirio psicópata tocaba a fin. O versátil neozelandés Taika Waititi -que é sobre todo actor- aposta forte ao asumir o guion sobre a novela de Christine Leunes, aceptando unha obra claramente persoal non exenta de risco, pois do mesmo xeito que acerta coa atmosfera e acaba fascinando ao espectador conforme a trama avanza podería caer no máis espantoso dos ridículos.

A sombra da vida é bela (1997), aquela comedia dramática cun neno confinado nun campo de concentración nazi, que arrasou e provocou riadas de bágoas, podía ter sido moi alongada, pero ao final Jojo Rabbit logra esquivala, de aí o seu mérito. E é que ademais, convén consideralo, falamos do autor de Thor: Ragnarok (2017), o blockbuster de Marvel ao que regresará no 2021. E sen esquecer o engadido de ser unha produción modesta, para o que se estila, e rodada en Chequia.

Con todo, e asumindo que se trata dun filme dirixido ao target familiar, queda algo lonxe da brillantez, sobre todo por inofensiva. Ao final resulta ser unha historia de amor nun contexto de drama e dor, que se desequilibra polos seus momentos de farsa, que son a case totalidade das escenas nas que aparece Hitler -na pel do propio Waititi-, unha sorte de alter ego para o protagonista, anotado ás Mocidades Hitlerianas con resultado imprevisto e a consecuente decepción. Entra en xogo a nai -Scarlett Johansson, moi sólida-, que será determinante para a evolución emocional e mesmo ideolóxica do neno. Hai secuencias moi potentes, fronte a outras que o son menos, e hai un personaxe -o oficial que encarna un convincente Rockwell- cun bo redondeo. Se esta película, que non é excelsa, fai sombra a outras finalistas ao Óscar, será porque os académicos terán toleado. Agora ben, é útil e didáctica acerca dos totalitarismos e os seus riscos, aínda que sexa como un conto.

«JOJO RABBIT»

EE.UU., Alemaña, 2019.

Director: Taika Waititi.

Intérpretes: Roman Griffin Davis, Scarlett Johansson, Taika Waititi, Sam Rockwell, Rebel Wilson, Thomasin McKenzie.

Comedia

108 minutos.