Vemos a The Beatles en Netflix, a Bowie en Movistar+ ou a Coldplay en Amazon?

Javier Becerra
javier becerra REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

Michael Hutchence, el cantante de INXS, es el protagonista de «Mystify» que relata su auge y caída.
Michael Hutchence, o cantante de INXS, é o protagonista de «Mystify» que relata o seu auxe e caída.

As plataformas dixitais recollen o auxe dos documentais musicais, un xénero que non deixa de ofrecer títulos nos últimos meses

19 ene 2020 . Actualizado ás 15:30 h.

Non é un contido estrela como as series, películas ou debuxos animados pero, aos poucos, o documental musical faise sitio nas plataformas dixitais. Movistar+ é, sin duda, a que máis alimentou este nicho, pero Amazon Prime e Netflix tamén empezan a nutrir con maior frecuencia a pestana. Estes son algúns dos que se poden ver nestes momentos.

«Punk» (Movistar+). Catro capítulos nos que se analizan as diferentes fases do xénero, desde o proto-punk dos anos sesenta con The Stooges e MC5 ata o bum dos anos noventa con Nirvana, Bad Religion ou Green Day. Entremedias, exponse aspectos como a provocación, o papel da muller e os conflitos que xerou, ao longo da historia, o éxito comercial das bandas que superaban o teito de cristal do underground. Ollo, máis dun botarase as mans á cabeza ao ver o aspecto que teñen hoxe en día moitos deses punks.

«How The Beatles Changed The World» (Netflix). No avultado traballo de análise que existe sobre The Beatles este documental ten un lugar moi recomendable ao deterse no seu impacto sociolóxico. A trepidante música dun grupo que, en apenas oito anos, cambiou o mundo occidental vese aquí como a porta que abría todos os cambios sociais. Asombra e deixa sen alento: resulta totalmente imposible que unha banda pop xere algo similar na actualidade.

«Mystify» (Movistar+). O auxe e caída do líder de INXS Michael Hutchence é o eixo deste documental da BBC que, lamentablemente, deixa nun segundo plano a reivindicable parte musical dos australianos. No seu lugar traza unha descrición sobre o personaxe que na bisagra da década dos oitenta e os noventa converteuse nunha das máis cegadoras estrelas pop imaxinables. Exparellas súas como Kylie Minogue ou Helena Christensen lembran os días de viño e rosas, aínda que a segunda tamén explica a depresión na que se sumiu o cantante tras ser agredido en 1992. Tamén intervén Bono (U2), os membros da banda, os irmáns de Hutchence e o produtor Nick Launay.

«A Dog Called Money» (Movistar+, Filmin). PJ Harvey non é unha artista ao uso e o seu último traballo, The Hope Six Demolition Project (2016), tampouco é un disco máis. A artista viaxou a Afganistán, Kósovo e os guetos de Washington DC para documentar o que ocorría. E logo gravouno nun soto londiniense, onde o público puido ver en directo como se rexistraba. A mirada de Seamus Murphy, fotógrafo responsable da peza, con todo non logra callar un todo compacto sobre a obra dunha das mellores artistas do rock contemporáneo. Mágoa porque, xa no pasado, había PJ Harvey patinado co documental On Tour: Please Leave Quietly (2006).

«A Head Full Of Dreams» (Amazon Prime). No ano 1998 un novísimo Chris Martin mira a cámara e di ao espectador que non se esqueza de Coldplay, que serán masivos. Catro anos despois figuraban como cabeza de cartel do festival de Glastonbury e na xira do seu último disco, entre o 2015 e o 2017 eran capaces de facer espectáculos tan xigantescos e espectaculares como os dos mellores U2. Todo ese percorrido se recolle neste documental de Mat Whitecross de impecable factura que, salvo algunha sombra, mostra sempre a cara máis amable do grupo. Para fans.

«Homecoming» (Netflix). A xa lendaria actuación de Beyoncé no festival de Coachella 2018 é o núcleo de Homecoming . Trátase dun dos últimos grandes fitos do pop e un deses recitais que se recodarán para sempre. Aquí móstrase todo o había detrás: a necesidade de Beyoncé de reivindicarse, as súas intencións políticas e toda a epopea que rodeou a súa preparación. Un traballo á altura dunha actuación histórica.

«David Bowie: The First Five Years» (Movistar+). Complementa por detrás aquel The Last Five Years publicado despois da súa morte. Aquí recóllense os anos previos á creación de personaxe de Ziggy Stardust, toda unha loita obstinada dun mozo londiniense que quería converterse nunha estrela dentro dun constante ensaio-erro. Entre outros aparecen Tony Visconti, Lindsay Kemp e Hermione Farthingale.

«O poder da música» (Movistar+). Esta serie-documental de catro capítulos, que se suma a outras da canle como Cancións desde a azotea, aborda a música pop desde unha perspectiva emocional a través de rostros coñecidos. Desde o Bowie que axitou a vida dunha Alaska adolescente á música de Nirvana, que empurrou a Álvaro de Benito a superar a lesión que fixo imposible a súa carreira como futbolista do Real Madrid. Desfilan artistas como Luz Casal, Mikel Erentxun, Ariel Rot, O Cuarto Vermello, Carlos Tarque e Sidonie mostrando na música é algo máis que un son.

«A rebelión dos sintes» (Movistar+). Tomando como punta do iceberg á película Drive, este documental do zaragozano Iván Castell fai un retrato coral da chamada escena synthwave. Trátase dun puñado de creadores solitarios e subterráneos dispersos por todo o mundo. Úneos o gusto polo sabor anello dos sintetizadores dos oitenta e a evocación daquela atmosfera de néboa, neones e sensación de embarcarse no futuro. O curioso? Moitos non viviron aquilo, destilando unha estraña nostalxia.

«Springsteen on Broadway» (Netflix). Non é propiamente documental, aínda que documenta a traxectoria do Boss. Trátase do show que fixo o americano no 2018 no que, entre un contacontos, un músico e un humorista repasaba a súa vida persoal e artística. Moi interesante, mesmo para os non fans.