Antonio Banderas, mellor actor europeo por «Dor e gloria»

G. N. LA VOZ / REDACCIÓN

CULTURA

El actor Antonio Banderas, en una escena del último filme de Almodóvar, «Dolor y gloria»
O actor Antonio Banderas, nunha escena do último filme de Almodóvar, «Dor e gloria» O DESEXO

Con «A favorita», o cineasta grego Yorgos Lanthimos arrebata a Almodóvar na gala de Berlín os premios á película e a dirección; Salvador Simó triunfa na animación coa súa filme «Buñuel no labirinto das tartarugas»

08 dic 2019 . Actualizado ás 10:34 h.

O cineasta Yorgos Lanthimos chafó onte en Berlín a que prometía ser a gran noite europea de Pedro Almodóvar grazas á súa última obra, Dor e gloria. Co seu filme A favorita Gran Premio do Xurado en Venecia—, o realizador grego alzouse cos galardóns á mellor película, o director, a comedia, a actriz principal (Olivia Colman, polo seu papel de raíña Ana Estuardo, que xa mereceu o Óscar), montaxe, fotografía, deseño de vestiario e maquillaxe e barbería.

Almodóvar, recibido a su llegada a Berlín por Donata Wenders, esposa del cineasta alemán Wim Wenders
Almodóvar, recibido á súa chegada a Berlín por Donata Wenders, esposa do cineasta alemán Wim Wenders CLEMENS BILAN | EFE

Lanthimos literalmente arrasou. Só deixou para o director manchego, de entre as distincións de maior importancia, o do mellor actor protagonista que recaeu sobre o intérprete andaluz Antonio Banderas, quen, aos seus 59 anos, encarna no filme a Salvador Mallo, un personaxe que é o alter ego do propio Almodóvar. Un papel que xa lle granjeó o triunfo no Festival de Cannes e —hai só uns días— o recoñecemento do Círculo de Críticos de Nova York. Dor e gloria si sumou para o cine español polo menos o premio ao mellor deseño de produción da man de Antxón Gómez.

Moito peor que a Almodóvar lle foi ao veterano realizador italiano Marco Bellocchio, que coa súa cinta O traidor non conseguiu nin unha soa figura.

Antonio Banderas, entrando en la ceremonia desde el patio de butacas del teatro Soho de Málaga
Antonio Banderas, entrando na cerimonia desde o patio de butacas do teatro Soho de Málaga CLEMENS BILAN | EFE

Banderas non viaxou a Alemaña , á gala dos Premios do Cine Europeo, pero entrou en directo na cerimonia vía vídeo desde o seu malagueño teatro Soho. Comodamente sentado no patio de butacas e informalmente vestido, de faena, entre dúas funcións do musical A Chorus Line, o actor mostrouse agradecido e emocionado pola concesión do premio: «Pedro Almodóvar, ao que coñezo desde fai corenta anos, foi un milagre que sucedeu na miña vida, e respéctolle e quérolle», dixo un tanto nervioso para pedir que fose o seu amigo quen recollese a figura no seu nome e desculparse para poder volver de inmediato ao camerino.

O cine español viuse ademais recompensado co galardón ao mellor filme de animación para Buñuel no labirinto das tartarugas, dirixido por Salvador Simó, unha coprodución hispano-holandesa que adapta o cómic de Fermín Solís sobre a rodaxe en Estremadura en 1933 do documental do xenio aragonés As Hurdes, terra sen pan.

Outro premio técnico recaeu na coprodución uruguaio-hispano-francesa A noite de doce anos, película sobre a ditadura no Uruguai nos anos 70 realizada por Álvaro Brechner. Eduardo Esquide, Nacho Royo-Villanova e Laurent Chassaigne venceron no apartado do deseño de son.

E, para rematar, o galardón á mellor curtametraxe foi outorgada á coprodución romanés-española The Christmas Gift, realizado por Bogdan Muresanu e que está ambientado en decembro de 1989 nos días posteriores á sanguenta represión de Ceaucescu en Timisoara .

O premio do guion —ao que tamén optaba Almodóvar— foi concedido a Céline Sciamma polo seu drama de época Retrato dunha muller en chamas. O galardón do público foi para o filme de Pawel Pawlikowski Cold War. E o de descubrimento europeo para a cinta Lles misérables, de Ladj Ly.