Xuízo a Hamlet o 7 de febreiro

Tamara Montero
Tamara Montero SANTIAGO / LA VOZ

CULTURA

Roger Bernat presenta en Escenas do Cambio unha obra con xuíz, avogado e fiscal reais

18 novs 2019 . Actualizado ás 19:13 h.

Hai unha pequena sala no Facultade de Dereito de Compostela na que os futuros xuristas se enfrontan por primeira vez ao proceso. A esa cuidadísima e case ritual posta en escena da Xustiza que preside a súa señoría, o xuíz, e na que participan coordinadamente a defensa e a acusación. Talvez sexa ese mesmo escenario o que acolla o xuízo contra Hamlet, príncipe de Dinamarca, único acusado da morte de Polonio, chambelán do reino, que se sentará no banco dos acusados o próximo 7 de febreiro en Compostela.

PACO RODRÍGUEZ

Teatro? Seguro. Poucas cousas hai máis escénicas que o desenvolvemento dun xuízo, independentemente de que o proceso sexa unha proposta escénica de Roger Bernat dentro do festival Escenas do Cambio. Realidade? Por descontado. Porque en Please, continue (Hamlet) quen xulgan, defenden e exercen a acusación son profesionais do Dereito en exercicio en cada unha das cidades que visita esta obra de teatro. Hai condena? Iso depende de xurado. Quen delibera sobre os feitos probados é o público.

Coa incógnita de que xuíz, fiscal e avogado xulgará ao príncipe de Dinamarca en Santiago nesta proposta de destrución da cuarta parede que leva ao observador a converterse nun espect-actor, presentouse a sexta edición de Escenas do Cambio, a proposta invernal de artes escénicas contemporáneas dirixida por Pablo Fidalgo e que na súa sexta edición inclúe a estrea de seis pezas de compañas internacionais como galegas.

«Será un festival aberto á comunidade, á participación da cidadanía» e ademais imbricando no ano santo, segundo explicou o director xeral de Políticas Culturais, Anxo Lorenzo. Esta sexta edición propón montaxes de España, Portugal, Polonia, Francia, Austria, Hungría e Ruanda. O 60 % das obras foron creadas por mulleres, algo que «é fiel» á realidade actual da creación. Pablo Fidalgo, director do festival, foi o encargado de debullar os pormenores dun Escenas que arrincará o 31 de xaneiro. Estes son algúns dos espectáculos que se poderán ver.

 

Relay (31 de xaneiro)

A coreógrafa polaco-canadense Ula Sickle estrea en España unha performance na que fará ondear durante catro horas unha enorme bandeira negra como símbolo do seu apoio ás manifestacións en favor dos dereitos das mulleres, especialmente en Polonia, que levan por nome protestas negras.

Samedi Détente (6 de febreiro)

Samedi Détente é o nome dun coñecido programa de radio que Dorothée Munyaneza escoitaba en Ruanda durante a súa infancia. Ese programa de radio é o último recordo feliz que ten antes do estalido da guerra civil e con ese recordo, a artista reconstrúe desde a perspectiva persoal un xenocidio que exterminou a 800.000 persoas. 

 M/others (2 de febreiro)

Eszter Salamon segue profundando nas subxectividades femininas, genealogías feministas e relacións multigeneracionales con esta proposta, que se estrea en España, na que analiza a relación entre nai e filla e na que actúa coa súa propia nai. 

BASILIO BELLO

Tres vellas (polo menos)

Tres pesos pesados contando historias, (Celso Fernández Sanmartín, Quico Cadaval e Guti) conflúen en Tres vellas (polo menos) unha montaxe co que pór en valor unha cultura que aínda sobrevive nas xeracións maiores e da que o público gozará mentres cea. 

Jerk (8 de febreiro)

Gisèle Vienne fai unha reconstrución imaxinaria dos crimes de Dean Corll, un home de Texas que a mediados dos 70 matou a unha vintena de nenos coa axuda de dous adolescentes. A peza mostra como a través das marionetas uno deses adolescentes consegue facerse dalgún xeito responsable dos delitos mentres cumpre condena.