«Thanks for the Dance», a coda póstuma dun Leonard Cohen que amou a vida

Marta Pérez-Cejuela LONDRES / EFE

CULTURA

Cohen, en un concierto en Ourense en el 2010
Cohen, nun concerto en Ourense no 2010 MIGUEL VILLAR

O fillo do cantante presenta un álbum coas nove cancións nas que traballaba antes da súa morte

12 dic 2019 . Actualizado ás 16:48 h.

Meses antes da súa morte, Leonard Cohen deixou gravados nove bosquexos de cancións inéditas que agora o seu fillo presenta en Londres nun álbum póstumo que é a coda perfecta ao traballo dun cantante e poeta namorado da vida ata o final. Thanks for the Dance (Grazas polo baile) é o título deste novo disco, que sairá á luz o vindeiro venres 22 de novembro, e que foi planeado polo cantautor canadense (1934-2016), que deu instrucións ao seu fillo Adam para facer a produción e arranxos necesarios. «Principalmente tratouse de adiviñar cal era a mellor dirección que podía tomar e, ás veces, ter conversacións imaxinarias con el e intentar lembrar que a pregunta principal é 'Que faría el?'», explicou Adam Cohen.

O poeta de Montreal rexistrou as nove cancións durante a gravación do que ata agora era o seu último disco, You Want It Darker. Aqueles días traballou coa solemnidade e a esixencia que lle caracterizaba, insistindo nas correccións, pero cunha «sensación de urxencia ao mesmo tempo», relatou Adam Cohen durante a presentación do álbum. Poucos meses despois da morte de Cohen en novembro do 2016, Adam retirouse a un garaxe preto da casa do seu pai para conseguir dar ao disco o estilo melódico e o ton instrumental característicos da traxectoria do autor de So long, Marianne. «Unha gran parte (da produción) débolla aos artistas, a quen respecto e admiro. A súa contribución no disco ten que ver máis que co tamaño do seu xesto, co tamaño do seu corazón», contou o fillo sobre a produción, na que interviñeron varios artistas próximos ao mítico cantante. «Intentei asegurarme de que a música era un apoio e non unha distracción. De levar á xente a unha viaxe e que fose como traer a Leonard Cohen de volta por 30 minutos», engadiu.

Nos créditos do álbum aparecen artistas que colaboraron, entre eles o produtor Daniel Lanois (colaborador de U2 ), Bryce Dessner de The National, o coro berlinés Cantus Domus, o baijsta de Arcade Fire Richard Reed ou a española Silvia Pérez Cruz. «Simplemente intentei honrar o que penso que el tería feito. Intentei incluír as marcas musicais que o usou en todos os seus traballos. Tamén intentei plasmar a Javier Mas e a guitarra española, característico da influencia mediterránea do seu traballo». Mas , que acompañou a Cohen durante oito anos nas súas últimas xiras, deixou pegadas flamencas co seu laúde e tamén coa guitarra, a cal tomou prestada do mesmo cantante durante a gravación do acompañamento instrumental.

O disco abre co seu xa épica It happens to the heart, cuxa letra apareceu publicada anteriormente no seu libro póstumo, A Chama, e na que Cohen bota a vista atrás e repasa a súa traxectoria vital. E segue con pezas máis curtas, breves poesías con pequenos matices musicais, como Moving On, Torn ou TheGoal , nas que recolle reflexións sobre os temas que son a súa gran preocupación e inspiración: amor e morte. The Night of Santiago, baseada nunha tradución da casada infiel do Romancero Xitano de Federico García Lorca, deixa constancia da admiración que sentía Cohen cara ao poeta español, a quen xa traduciu noutras ocasións (Take this Waltz). Como peche do disco, Cohen elixiu Listen to the Hummingbird, unha canción que o seu fillo cualifica como «metafísica» e que evoca a unha procura mística que el mesmo experimentou en vida, criado nunha familia xudía tradicional e ordenado monxe zen en 1996. «Escoitade a mente de deus/ Non me escoitedes a min», rezan os últimos versos da canción.